![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() IKH :ilta löyty 20euroa sellanen neulan näköinen joka tarkoitettu kardaanin ristikon rasvaukseen neulan päässä kartio ja tiiviste pinta löyty 2-pituutta noin 30mm ja 60mm
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Menee vähän off-topic, mutta milläs te saatte rasvaa joka kuppiin?
Mulla GKN ristikot (ihan laatu kamaa) ja siinä nippa, mutta kun en saa kun johonkin kuppiin rasvaa, sit alkaa puskee ulos ja toiset tai joku kuppi jää ilman rasvaa. Olen paukutellut että olis keskellä, on vingalla painettu ristikkoa, mutta rasva ei vaan mene joka kuppiin. On vaikeeta, nyt saa lähes jatkuvasti vaihtaa ristikoita tämän takia.
__________________
Juha |
#3
|
||||
|
||||
![]()
On tullut havaittua sama uutta ihan pöydällä kokeeksi rasvatessa. Silloin käi mielessä, että auttasko kevyt lämpö mitään huonosti vetäville kupeille.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
hyvä vinkki toi ikh nippaneula, tarvii ostaa kun sinne eksyy seur. kerran.
Samoja ongelmia ollu ettei mene joka kuppiin vassu, nyt olen alkanu tehdä niin että asennettaessa uutta ristikkoa samalla kun joutuu käyttään joka kupin irti niin paineilmalla posautan ristikon sisustan tehtaanpaapan kuivahkoista vassuista puhtaaksi. Ja varuiksi ennenkuin laitan kupit asennukseen, niistän kuppiin hiukan vassua valmiiksi. sit kasattaessa se jo hiukan pursuaa huulen välistä ulos. ja prässättäes tulee kaikista joten perille menee. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa vielä linkit moisiin kapistuksiin,niin tietää millä osanumerolla nuita saa kysyä jossei itse löydä,tuo lukittava on ainakin omien kokemuksien perusteella parempi,mutta molemmat on ihan ok kapistuksia.
http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=9123&q=y http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=9124&q=y |
#6
|
||||
|
||||
![]()
siellä oli (ikh kirjassa) sellainen tylppä neula jossa oli kartio pää siinä luki oikeen ristikkonivelen rasvaukseen samalla sivulla oli noita injektio neula malleja
Viimeksi muokannut Lalli bj40 : 11.10.2011 20:25 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Keskipakovoima hoitaa sen rasvan tasaisesti joka puolelle, ja sitä rasvaahan menee sinne ristikosta riippuen 1-4 painallusta/ kerran vuodessa. Eli silloin kun ekasta kupista tirsahtaa yhtään rasvaa läpi niin silloin sitä on riittävästi. Maasturi kokoluokassa 1-2 painallusta riittänee.
Liialla innokkuudella saa juuri sen yhden tai useamman tiivisteen pullahtamaan pois ja siitähän sitten seuraa tihenevää ristikko jumppaa. Äkkiä vaittäisin että jättämällä kardaanin rasvaamatta kokonaan lukuun ottamatta liukua ja asennuksen yhteydessä tapahtuvaa rasvuuta, sillä ajaa pitempään kuin sillä että pullauttaa ne tiivisteet pihalle???? ![]() ![]() ![]() Ja kun niitä ristikoita vaihtelee niin merkkaa ne nippojen suunnat hyvin varsinkin jos niihin on joskus saanu sitä rasvaa menemään...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
miten onnistuu tuplanivel kardaanin ristikon vaihto? | tonnisata | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.09.2011 14:07 |
HJ ohjausakselin ristikon vaihto | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.05.2008 14:59 |
toyotan vinssin ristikon kolkatus | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 11.01.2007 13:38 | |
Ristikon kuluminen 0-kulmassa? | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.01.2005 18:01 |
Uuden ristikon välys | pee | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 29.08.2004 06:50 |