Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.10.2011, 09:34
peedro:n Avatar
peedro peedro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Hyvä turbokäyttöön oleva kaasari on turbovolvon zenith,sellainen oli kaverin jäärata autossa ja toimii ihan hyvin. Kestää koviakin paineita,plenumi vakiona ja varmasti riittää koko tuollaiseen UAZiin,ja hintakaan ei hirvitä,just toinen kaveri osti sellaisen 60€.
itelläkin oli mielessä tuommonen turbo volvon kaasutin,isäukolla oli semmonen volvo ja ainakin se pelas kivasti..



vissiin nuo su kaasuttimet ois muutenkin aika yksinkertasia paineistaa..Vaan mitenkähän lie koneen alakerran laita,kestäneekö se ahtamista???


http://vbcf.fi/gallery/show.php?dir=FD_turboventora ..tuolla kiva turbo ventora,gallerian kautta joutuu menemään..


Viimeksi muokannut peedro : 01.10.2011 09:39
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.10.2011, 13:49
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

tuo k-jetti on kyllä ihan pätevä ja helppo ruisku vaan heittää paikoilleen. ainoa on siinä suuttimien istutus imusarjaan eli alumiinia pitää saada hitsattua tai sitten tekee ihan raudasta kokonaan uuden..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.10.2011, 22:21
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kaasari.....


On tosi, että esim. mekaruuta maksaa, mutta tuotta ruiskulla päästään
parista ongelmasta eroon.

Joten suosittelen SÄHKÖ Ohjattua ruiskua kaikkiin bensalla kulkeviin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.10.2011, 08:14
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 388
Perusasetus

Ei pitäs taas puuttua asiaan
Uskoisin sen UAZin moottorin olevan tehty raudan ääressä. Kiertokanget on varmaankin heikoin kohta mutta jos pysytään alle yhdessä kilossa niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Harmi kun se on niin matalapuristeinen. Olis parempi jos käytät alle kilon paineita että kone olisi lähempänä 10:1 puristeinen niin pienistä ahdoista olisi hyötyä enemmän, mutta toisaalta jos laitat kaasarilla ja perinteinen jakajasytkä ohjaamassa niin ihan hyvä että on matalapuristeinen. Laita ylipaine kello myöhästämään sytkää niin moottorin käyttö ikä kasvaa.

Siellä männän päällä on oltava se paine muodostuu se sitten puristuksesta tai ahtamisesta viittaan tuohon ylempään tekstiin purituksista
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.10.2011, 08:24
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 624
Perusasetus

Turbodieseli keulalle, niin saa bensa uralilaisen turbottamisen käytetyn ajan möyriä maastossa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.10.2011, 11:19
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Turbodieseli keulalle, niin saa bensa uralilaisen turbottamisen käytetyn ajan möyriä maastossa.
Veikkaisin että ei tapahdu tuo koneen vaihto ihan illassa tai parissa,kun tuskin suoraan Uazin laatikkoon passaavaa turbodieseliä ihan joka kulmalta löytyy,jonkun toisen koneen kanssa pitää sitten sovittaa laatikkoa,parhaimmassa tapauksessa muokata koko voimalinjaa ,rakentaa moottorin kiinnitys yms pientä mitä tulee eteen.
Tuollaisen turbotuksen tekee,kunhan kaikki osat on valmiina,öljyn paine&paluu katsottu valmiiksi ja pelataan kaasarilla,niin 2-3illassa.

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 02.10.2011 11:22
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.10.2011, 18:13
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.791
Perusasetus

kyllä siinä alottelialla menee muutama ilta turbottamisessa sehän on helpoin osuus kun kaiken roiskasee kiinni mut sitten niiden säätöjen hakemiseen voi mennä hetki mutta mites ois jos tästä pelkästään mettäpeli on tulossa ja koppa on hyvässä kunnossa nostaa sen vaikka lj rungolle tulis kerralla kaikki samassa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.10.2011, 21:24
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

jotakin päivitystä on tilanteeseen tullut..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Ei pitäs taas puuttua asiaan
Uskoisin sen UAZin moottorin olevan tehty raudan ääressä. Kiertokanget on varmaankin heikoin kohta mutta jos pysytään alle yhdessä kilossa niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Harmi kun se on niin matalapuristeinen.
Viimeksi kun rakentelin uaziin moottoria, niin varaosapaketissa oli pieniä ylläreitä:
oli teflonpinnoitteiset männät ja runkolaakereissa ei enää ollut täyttä öljyuraa. Oli jätetty pukin puolelta ura tekemättä jotta kantokykyä saataisiin lisää.

Ja muuten, motti on iso klöntti köykämiiniä...

Tuolla muutama juttu aiheesta:
http://www.kolumbus.fi/sami_partanen...oriremppaa.htm

Kävi tuo turbottaminen itselläkin mielessä, mutta antaahan nyt ajan ja rahojen kulua muualle....
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.10.2011, 20:17
mähönen:n Avatar
mähönen mähönen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 57
Perusasetus

Tuollainen viritys on tällä hetkellä työn alla (hieman suttunen kuva profiilissa). Turbona Volvosta pihistetty perus TO3:n. Paineita ollaan saatu 1,2 bar ja toimii + kukkuu suht iloisesti. Kaasari kaipaa "hieman" säätöä, tulpat tuppaa nokeentumaan suht herkästi.... En tiijä tarkalleen mistä johtuu, koska edellisen moottorin kanssa (pakkasukko halkas lohkon) tulpat oli ihan ok. Silloin oli kyllä 6:n tulpat ja nyt 8:n. Ja toinen ero on sytkäpuolessa, aiemmin Uazin orkkis kärjellinen ja nyt Edisboksi Megaruutan ohjaamana. Oisko CCCP tuotteessa ollut sittenkin parempi loimu?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Pari turboa. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 16 14.02.2011 09:00
turboa..:) Anfi Tekniikka & Jutustelu 2 27.10.2009 21:27
turboa hj:hin Tekniikka & Jutustelu 6 17.02.2008 19:29
Turboa G:hen pee Tekniikka & Jutustelu 3 25.06.2006 22:39


Sivu luotu: 09:53 (GMT +2).