![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() mulla on autokeskuksen 50 sivuinen ohjekirja tommosesta datsunista asentajille eikä senkään kaavioissa näy mitään alentimia. missäs muilla tuo alennin sit on? mulla on piuha oikean akun +12v navasta johtonippuun , siitä suora johto releelle joka on oikean akun ja ajovalon välissä.. se jännitteenalennin pitäs olla kait ennen tota relettä.. no jos siihen sen alentimen laitan niin kärsiikös siitä ottaa radion muistivirta jatkuvana? muut vois tulla sit tuon orkkis releenkautta kuten ennenkin.. kumma vaan kun puolangan pojjilla on subbaria ja 12v flektitkin ilman alentimia.. ja kaipa se käyntiin lähtee.. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
82 on oma datsuni ja ei oo alenninta vaan juuri tuo rele-väliotto repsikan puolen akusta
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
ja mitä tohon käyntiin lähtöön tulee..niin datsuni lähtee käyntiin vaikka siinä repsikan puolen akussa ois jännite romahtunu jo 11v puolelle
![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
onhan se tietysti näissä patrolleissa joissa on 25 tai 35A laturi niin ei se riitä akkua räjäyttämään toisin kuin metsäkoneiden 200A laturit.. mutta aika tappaa kumminkin..
oma patu on -83 ja merkiltään ainakin kaikissa papereissa datsun, tuota -81 pätkää ei enää ole (voi olla että oli -82) ja siitä ainakin oli tuo jännitteen alennin rikki ja mittaristo pimeänä. tuo jännitteenalennin sijaitsee mittariston alla, semmoinen sininen kokkare... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
toinen jänniteenalennin löytyy takaa apparin puolelta seinäkotelosta .minulla oli 82 parrollissa josta meni perävaunun pistokkeelle ja siinä oli virrat päällä vaikka avain oli 0ssa.siinä oli yksi syöjä,koska piuhat oli oikosessa ja eikä sulakkeita lähtö/sisään tulo päissä.en ole kyllä varma et oliko tehtaan asentama.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() mullakin on ollu 84.n josta se jo löytyi. mut onhan niissä erilaiset sähköt muutenkin, pistokkeetkin kaikki erilaisia. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=make1978;801846]ja mitä tohon käyntiin lähtöön tulee..niin datsuni lähtee käyntiin vaikka siinä repsikan puolen akussa ois jännite romahtunu jo 11v puolelle
Mun ei patrolli lähtenyt käyntiin kun repsikan puolen akku näytti 12.1v ja kun näytti 11 ja rapiat niin ei jaksanut kun naksahtaa. Paljonko tuollaisen 82 datsunin kuuluisi ladata? Mulla lataa noin 27v ja aamusin tuntuu että on vähän tahmeaa se starttaus, eilen laitoin jännitteen alentimen mankkaa varten ja aamulla lähti hädintuskin käyntiin, työmaalta kun lähdin tarvi vaihtaa repsikan puolen akku ja taas tärähti. Kuluttaako jännitteenalennin ehjänä virtaa ilman kuormitusta vai tarviiko se virtakytkimen? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
kyllä se alennin vie jännitettä kun on kytkettynä, mutta ei sen nyt yhdessä yössä pitäisi hyvää akustoa tyhjentää.. onhan akut samanlaisia?
kyllä se vähän enemmän saisi, ainakin kylmänä, ladata, joku 28V.. edit: onko ennen ollut jotain kytkettynä vain toiseen akkuun ilman tuota alenninta? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=axu87;817642]
Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kun ostin auton oli kytkettynä kaikki 8 xenon lisäpitkää/ työvaloa ja mankka suoraan toiselta akulta. Otin kaikki irti ja se toinen akku oli jo kyrvähtäny, eilen laitoin samanmoisen parin alitehosia vartalaisia, 60A/480ah ehtoolla pyöritti aika hyvin ja taas aamulla oli vähän puuroista, tosin vanhoja akkuja niin mistäs sen tietää. Ittellä kun ei ole sähkövinssiä niin ajattelin hakea pari powergliden 90A akkua paikallisesta, kehui että kyseistä merkkiä vähemmän takuussa kun exideä mitä myös myyvät. Eilen mietin kun lueskelin että tarvii muutta nuo mittarinvalot yms tuon alentimen kautta kulkemaan ettei tarvi murehtia väliotosta ,mutta tutkiskelin ettei mulla kyllä ollut "ryöstetty" sieltä repsikan akun +navalta mitään muuta kun kuskin akun miinukselle, en vaan muistanut kurkata löytyykö mistään ratin alta orggis alenninta mutta mittarivalot kyllä pelaa. Toi 22A laturi on aika säälittävä, mietin tota hj61 35A laturia tuonne, eli käykö pienillä sovituksilla? Itsellä edellinen maasturi hj61 mutta olosuhteiden pakosta opiskelu aikaan oli luovuttava, jälkikäteen ajateltuna ja uutta maasturia etsiessä vaihdoin ainakin väliaikaisesti patrolliin koska nuo 61 on auttamatta ylihintaisia.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() mulla pitää ladata toi oikea akku noin 3 viikon välein. oon jo jännitteen alentimen hommannu mut ei oo kerenny laittaa paikalleen.jospa sitä huomenna kerkeis. eli kaikki väliotot pois ja laitan jännitteen alentimen, syötän siitä 12v releelle menevään johtoon. tosin se radion virta pitää ottaa ennen relettä et pysyis kanavat muistissa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runner purkaa akkuja | Teppo2 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.08.2011 22:25 |
Myydään optima akkuja | ventora | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 25.08.2009 19:46 |
Myyty Akkuja 3 kpl | beejii40 | O/M/V Muut | 9 | 15.09.2008 12:39 |
Akkuja läppäreihin yms yms | AVRO | Chit-Chat | 2 | 04.09.2008 22:33 |
hj purkaa akkuja... | hakkis | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 12.04.2005 10:53 |