![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Näiden tarpeellisuudesta tuntuu olevan monta mielipidettä, mutta omien kokemuksien perusteella päädyin lisäämään jäähdytystä. Aikaisemmin esim. ohjaustehostimen öljyt olivat hyvinkin kuumat neljän tunnin metsäajon jälkeen, tehostus oli heikkoa ja öljyt tuoksuivat "palaneelta". Tämä saattoi johtua vanhoista öljyistä, mutta eipähän tarvitse enään murehtia siitä ![]() Metsässä möyrimisen lisäksi tällä autolla vedetään myös autotraileria, joten katsoin hyväksi parantaa automaattiöljyn jäähdytystä. Alkuperäinen moottoriöljynsuodatin oli tuossa omassa typerästi yläviistoon ja sotki "mukavasti" paikkoja vaihdettaessa. Uusi suodatin on nyt tuplasti isompi ja sijoitettu vaihdon kannalta mukavampaan paikkaan vaakatasoon jäähdyttimen alle. Samalla tuli laitettua sillekkin jäähdytin... Mulla on noi RC:n säädettävät etutukivarret, niin 31" mahtui kääntymään 3" korotuksella kunhan pikkuisen muotoili sisälokareiden etunurkkia kuumailmapuhaltimen kanssa. Joustoissa renkaat sitten raapivat kiinni oikein kunnolla. Noilla tukivarsilla etuakseli on nyt muutaman sentin vakiota edempänä. Kannattaa sitten uutta alustaa asentaessa testailla iskareiden mahdollistamat max. joustot sekä sisään että ulos! Mulla piti rajoittaa sisäänjoustoa edessä lisäämällä pari jääkiekkoa jousilautasen päälle, ettei etuiskarit pohjaa. Siltikin rengas ottaa sisäänjoustoissa (ilman vakaajaa) kiinni noihin uusiin lokarinkaariin. Tästä on olemassa pari fotoa, mutta ne on vielä kännykässä... Taakse vaihdoin Jamantilta hommaamani pidemmät pohjaanlyöntikumit. Sielläkin iskarit pohjaavat muuten vaikka ovat tarkoitettu tuolle 3" korotukselle... Sisäänjoustoissa rengas osuu vieläkin pyöräkoteloon, mutta tämän pitäisi korjaantua noilla uusilla takalevikkeillä. Hanskin XJ:ssä 4,5 " korotus helpottaa asiaa, kun kori on n. 6cm korkeammalla akseleihin nähden kuin mun XJ:ssä. Siinä nuo mun renkaat ei ottaneet edessä sisäänjoustossa kiinni kuin puskurin päihin rengasta käännettäessä. Leveyden puolesta faceliftinkin levikkeet jää kyllä auttamattomasti kapeiksi ja vaativat lisäksi vaikka kumiset lisälevikkeet. Alkuperäiset levikkeet on siinä mielessä "hölmöt", kun lokarin todellinen reuna on miltei samalla tasolla levikkeen alareunan kanssa. Sisäänjoustoisssa, vaikka rengas mahtuisikin muovilevikkeen sisään, tulee peltireuna kuitenkin vastaan... Tätä omituisuutta voi korjata isommalla korotuksella (kuten Hanskin tapauksessa) tai sitten pitää vaan surutta leikata lisää tilaa. Yksi vaihtoehto olisi nostaa vakio etulevikkeitä ylemmäs, mutta tällöin kaarien päät jää hieman tökerön näköisiksi... Itse päädyin noihin Rusty´s:in tuuman levittäviin sekä korottaviin uretaanilevikkeisiin. Niiden kanssa lokareista pitää leikata tavaraa pois ja asennus tapahtuu niittaamalla (ei niin siisti asennus kuin alkuperäissä) XJ:n korottaminen ja isompien pyörien sovittaminen siihen tuntuu olevan melkoinen "lumivyöry-efekti" jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen... Vaihtoehtoja on paljon, samoin erillaisia ratkaisumalleja, pitää vaan löytää se mikä vaikuttaa omaan tarkoitukseen parhaimmalta...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Ei varmaan oo pelkästään XJ:n ominaisuus tämä efekti. Taitaa koskea koko lajia. Seuraukset tunetaan myös nimellä "mopo-lähti-lapasesta"
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Jos ei välttämättä halua pitää autoaan aivan vakion näköisenä, niin ei ole oikein mitään syytä korottaa XJ:tä yli 75mm 31 renkaita varten. Ne eikä sitä isommat mahdu pyörimään kunnolla niin että sisäänjoustoakin jää mitenkään muuten kuin peltiä leikkaamalla.
3" korotuksella ja sopivilla leikkelyillä sekä vähän lekaa käyttäen (etupäässä pari "lippaa" tasaiseksi) menee 33" alle melkoisen hyvin ilman älytöntä jouston rajoitusta. Eli käytännössä tuolla korotuksella pitää vähän ylikokoisenkin 31 kumin mahtua kun sopivasti kikkailee. Mutta kuten todettua, kaikki on kiinni siitä että haluaako auton levikkeet pitää kuinka alkuperäisen näköisenä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Saako g meseen jostain välityksiä ? | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 12.10.2006 17:51 | |
| Löytyyx jostain jarrusatulakuvia | pee | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 29.03.2006 19:57 |
| Erilaisia Toyota kuvia jostain! | toyovoima | Linkit | 4 | 31.01.2005 22:36 |
| Jotain rapakuvia jostain | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.09.2003 22:14 |
| Löytyyskös jostain Jämsänkosken kuvia | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.06.2003 00:11 |