![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Muistaakseni TJ- mallin Jeepissä on samalla kartiolla/ koolla olevat raidetangonpäät, mutta kierre on millikokoinen (22mm). Ainakin välivarressa on, siitä en ole varma että onko näin myös raidetangossa. En tosin pistä päätäni pantiksi tuosta, pitäisi tarkistaa. Jos yhtän jaksat odotella, niin mulla jää ZJ:n ohjaushilppeet ylimääräiseksi kun saan ne WJ:n jarru- ja ohjaushilppeet kiinni uuteen akseliin. V8 ZJ:ssä raidetanko on paksua tavaraa ja kestää ihan eri lailla kuin XJ:n - ja on bolt- on osa. Raidetangon päät kaivannee vaihtoa, mutta itse raidetanko on ehjä ja suora ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.quadratec.com/products/56118_102_07.htm
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 23.09.2011 20:03 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla oli XJ:ssä kiinni TJ:tä varten suunniteltu OffRoad Only- firman cross-over ohjauspaketti, hyvin se siellä toimi. Sulla kun on korotustakin jonkin verran niin käytännössä kaikki crossover- tai OTK (over-the-knuckle) ohjauspaketit pitäisi pelittää. Noissa OTK- versioissa vain sitten joutuu tehdä melkoisen kasan muutoksia että saa toimimaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
toi pitman arm pitää myös vaihtaa noille korotuksille mulla alkoi raidetanko kiertään tuli outo liike rattiin ja se väheni kun laittoi uuden 6-8 tuuman nostolle tarkoitetun varren simpukkaan (oli arvaamaton ohjaus urissa ja sateella)
__________________
veli-matti |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
XJ:ssä vähän reilummin korotetussa saattaa helposti käydä niin että toisaalta välivarren simpukan päästä loppuu liikevara kesken ja se pynnertää vastaan, ja toisaalta tuo kuvaamasi tilanne missä välivarsi ja raidetanko yhdessä alkavat kiertyä ja ohjaukseen tulee sellainen hölmö "kuollut" kohta jossa ratti heiluu mutta auto ei oikeastaan tee mitään. Tuohon ensimmäiseen ongelmaan voi hakea ratkaisua TJ:n välivarren päästä, siinä on "tuplanivel" mikä elää enemmän. Se ei kyllä korjaa jälkimmäistä ongelmaa. Sen korjaamiseen hyvä vaihtoehto on jonkinsortin cross- over ohjauksen rakentaminen ja tarvittaessa OTK- tyyppinen viritelmä ja panhardin akselinpään kiinnikkeen siirto ylemmäs niin on romppeet keulalla oikeassa linjassa. Mitään ihan helppoa ja kovin halpaa tapaa enemmän korotetun ohjauksen oikeaan fiksaukseen ei ole; tuo pitman armin vaihto enemmän tiputtavaan on vähän samantyylinen "korjaus" kuin tehokkaamman ohjausiskarin asentaminen jos on death wobblea..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]() letukan nivelissä(1 ton) on 7/8-18 unf jenka ja "numeroa" isommat kartiot kun jeepissä, eli letukan kartion piemenpi halkasia on melko sama kun jeepin isoimmalta kohtaa. sen kartion pystyy kalvaan myös vastapuolelta mutta jos sen tekee samaan keskiöön ei vakio et:llä olevat 15" vanteet kyllä mun nähdäkseni sovi. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos kääntää yläpuolelle niin ei ainakaan 15" aluvanteilla ole toivoakaan saada mahtumaan, orkkis peltivanteetkin tosiaan taitaa ahdistaa kuten totesit. Noi perus peltivanteet (15 x 7 0ET, 15 x 8 -12ET, 15 x 10 -44ET) pitäisi toimia kaikki ihan hyvin, tosin ei niissäkään rakoa paljoa jää. Tuota samaa kuin sulla on mietin itsekin joskus, mutta päädyin WJ:n ohjaukseen koska saa isommat jarrut samalla ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Entä jos tekee normisti alapuolelle, pitääkö koneistaa, ja jos niin paljonko ja millä työkalulla, vai meneekö kartiot kokoerosta huolimatta paikalleen suoraan? Mulla kun on ne irtonaiset kääntöpäät, niin ei haittaa ajoa, eikä vaikka tulisikin yksi sökö harjoitus-kpl yläpuoliseen asennukseen. Järeämpien palikoiden takia sitten joutuu varmaan jo vahvistamaan simpukan kiinnitystä, ettei tule sinne uusi sulakekohta...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos laitat alakautta, niin muistaakseni 7 asteen kalvaimella vain kartiota isommaksi. Jos sen tekee yläpuolelta, niin reikä isommaksi ja samaisella kalvaimella kartio kehiin. Reikien mitat Rytari jo taisikin antaa. Jenkeistä saa kyllä kiinnihitsattavia kartioitakin ihan järkihinnalla jos sellaisesta vaihtoehdosta tykkää ![]() Pitman armille ei tartte tehdä mitään, siellä voi ihan hyvin käyttää vaikka XJ:n raidetangonpäätä, tai pistää sen TJ:n version mikä on järeämpi. En usko että Chevyn ohjausvarret toimii alkuunkaan, käy vaan hakemassa jostain metalliliikkeestä esim. sopivan kokoista paksuseinäistä ainesputkea (ulkohalkaisija esim. ~30-35mm), hioo/ koneistaa "mutterin" päähän että saa säädettyä pidettyä paikallaan, sopivat kierteet sisälle ja romut paikalleen. kato googlesta XJ chevy 1-ton steering niin selviää paljon ![]() Simpukan kiinnitys kannattaa vahvistaa joka tapauksessa, se ei pidemmän päälle kestä kuitenkaan. Sen verta pehmeä on kori siitä alueelta että joko murtuu kori, simpukan korvat tai sekä että. Ei se tartte kuin levyt sisä- ja ulkopuolelle, mielellään toki vielä holkit aisan läpi niin tukee vähän paremmin. Sisäpuolen levyyn pienet korotuspalat niin mahtuu simpukka paikalleen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 | Traveler | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 10.06.2009 23:18 |
Myydään jeep cherokee | kaiffari | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.04.2009 21:41 |
Jeep Cherokee 4.0?? | mattijun | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.12.2008 16:33 |
Jeep Cherokee Xj vm.-89 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.06.2006 19:48 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |