Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.09.2011, 23:30
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Öljypohjista..


Hilukseissa öljy pohja vaihtu muistaakseen -89 jolloin siitä uudemmat on aina liimalla,sitä vanhemmat kumi tiivisteellä. Sit tiiviste ei istu kunnolla liimattavaan malliin,eikä tiivisteellistä taho saada pitämään liimalla. Johtuu siitä et niissä on aavistuksen korkeus ero,muistaakseen myös se kannas laakeri kaulan kohdalla oli eri levynen. Kuitenki L,2L ja 2L2 öljy pohjat käy ristiin,lohko on sama. Sillä ei oo merkitystä onko turbolla vai ei,lohkoon ei oo stanssattu turboa erikseen mutta erottaa oikean puolen moottori korvakkeen välissä olevasta öljyn paluu reijästä. Muistaakseen 65 ja 110 ÖP on sama paitsi tiiviste eri,170 on eri mut käy 110 mut ei 65. 65 käy 110 en oo 100%varma. Taka tuupparista ei käy koskaan 4wd. Kuhunkin ÖP kuuluu oma imuputkensa,paitsi 170 käy 110 mut ei toista päin,kuitenkin 170 imee alempaa joten ei oo hyvä sotkea keskenään. Läjässä on oma ÖP mut käy muistaakseen 65 mut ei muihin. Nää nyt näin äkkiä...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.09.2011, 05:13
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Siinä tuli asiaa, niin tarkoitus oli laittaa poisto mahdollisimman ylös öljypohjaan.
Täytyy miettiä yllä olevan perusteella olisiko imuputki ja ö-pohja vaihdettava?
Voi olla,jos kokeilisi hydraliikka tiiviste ainetta tiivisteen pitämiseen...
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.09.2011, 05:18
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

tuota minne asti tuo turbo tulee konehuoneessa? ja siitä dp:n pyörittely alas voi olla jo haaste tai sitten pelkkä hidaste, voi kyllä olla että tuo kuva vaa vääristää
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.09.2011, 09:54
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
tuota minne asti tuo turbo tulee konehuoneessa? ja siitä dp:n pyörittely alas voi olla jo haaste tai sitten pelkkä hidaste, voi kyllä olla että tuo kuva vaa vääristää
Ei se kyllä paljon vääristele..mutta lyhenee 5cm.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.09.2011, 15:52
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

mikä on käyrien sisähalkaisija? näyttää aika karkeen kokoiselta....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.09.2011, 19:42
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
mikä on käyrien sisähalkaisija? näyttää aika karkeen kokoiselta....
Taitaa olla päältä 48mm ja sisältä 44mm.Onko liian isoa kun pakoaukko on sen
42mm*38mm.Mittasin kyllä tiivisteen kanssa,että pitäis jäädä tiiviste pintaa ja
pultit menee hylsällä kiinni.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.09.2011, 20:32
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

ei kyllä hirveesti pakoaukkoo suurempaa putkea kannata käyttää hidastaa vaan kaasun kulkua ja jää pyörteilemään. jotenkinhan se laskettiin pakoventtiilin tilavuudesta mikä ois optimaalinen? eli tekee pienemmästä ja muokkaa sitten pakoaukon muotoseks. ja tosiaan kuten edellä mainittiin niin diiselissä mahdollisimman lyhyt mutta kuitenkin jouheva, oikein olet kyllä pulssittanut. ja ja sittenkun toi sarja murtuu niin tee kunnon kamasta vähän lyhyempi. jos tuet turbon niin tee kuitenkin sellainen että pääsee elämään/laajenemaan eli ns turbo hirttämällä on paras vaihtoehto. tsemppii !
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16
HJ-60 turbotus Nerd-O Maasturiprojektit 64 17.03.2009 18:14
l-200:sen turbotus maasteri Tekniikka & Jutustelu 4 16.11.2006 22:09
3B turbotus Tekniikka & Jutustelu 1 27.09.2006 10:28
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 18:35 (GMT +2).