Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.08.2011, 12:22
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Vähän on mielikuva että nuo on melko susia autoja. Perin edukkaita ne kyllä on. Eivätkä taida kovin taloudellisia olla kokoon nähden?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.08.2011, 12:33
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Vähän on mielikuva että nuo on melko susia autoja. Perin edukkaita ne kyllä on. Eivätkä taida kovin taloudellisia olla kokoon nähden?
Näihin mielikuviin saa törmätä aika usein, joku kertoi jollekkin että auto on susi
Enemmän vie kuin 1.1 punto, kesäloman reissuilla kulutus oli tuollaista 7.6l/100km en tiedä mitä tuo "susi" pitää sisällään mutta itsellä ei ole ongelmia ollut. Autot tahtoo olla juuri siinä kunnossa kuin omistaja haluaa niitä pitää, jos huollot ei kiinnosta niin ongelmat siirtyy seuraavalle omistajalle ja siitä ne "susi" tarinat sitten lähtee.

Osia saa motonetistä, vaikka on ihan amerikassa rakennettu auto, ei meksikossa tai koreassa. Mää tykkään, mutta sehän on vain oma ongelma
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.08.2011, 13:24
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Belvidere plant juu. Sudeksi en lähtisi sanomaan, vähän aliarvostettu auto. Maantieajossa vei jotain 6-7 litraa ja talvella nurkka-ajossa lyhyttä matkaa vähän vajaa 10. 100 tkm tuli ajettua tämmöisellä ilman ihmeempiä vikoja. Etupyörän laakeri meni kerran ja iskarin yläpää petti kun kumin vulkanointi antautui. Muuta en muista vaihtaneeni koko aikana huoltojen lisäksi (paitsi vaihteiston). Edes raidetankojen päitä. Suorasytkä ja nelipisteruisku yms. Paljon turhia kuluvia osia jätetty pois mitä vielä -95 käytti moni muu. Jakohihnan vaihtoväli ihan oikeasti on 160 tkm ja vielä ihan oikeasti kestääkin sen.

Itsellä oli joku sport malli, levyt joka nurkassa ja manuaaliloota yms pikkujuttuja. Tätä ei näe muuta kuin vin -koodista. Yllättävän pirteä vekotin, kohtuullinen alavääntö ja kevyt kori. Varsinkin manuaalina. -96 tuli huonommat välitykset ja sen kyllä huomasi kiihtyvyydessä.

Automaatin taloudellisuudesta en osaa sanoa mitään, mutta liikennevalotestissä jäi kuin paikalleen seisomaan manuaalia vastaan

Manuaalilaatikko sitten vastapainoksi on täydellisen paska. Mopar ei osannut ainakaan -95 manuaalilaatikkoa tehdä. Joka kerta kun öljyt vaihtoi niin tuli pari litraa hiontatahnaa ulos ja lopulta perä laukesi. Tuli rattaat kurkkaamaan päivänvaloa. Pistin vähän käytetyn laatikon ja sama peli jatkui, metallisilppua ja ropinaa. Samoin kytkinvaijeri maksaa 160e eikä kestä yllätten kuin jonkun 40 tkm. Vipuvarret on jostain kumman syystä jätetty niin lyhyiksi että vaijeri täytyy pujottaa kaavelin sisälle ja vaijeri joutuu ihan hiton koville. Molempiin päihin 5 senttiä lisää eikä sitä hinausvaijeria olis tarvinnut ikinä vaihtaa. Jälkeenpäin harkitsin josko olisi hommannut automaattineonin niin olisi ainut heikko kohta korjattu.

Plymouth/Dodgena myytiin jenkeissä ja muut maat Chryslerinä. Need for Speed ykkösen pelasin läpi yllättäen Dodge nöönillä..

Viimeksi muokannut Reisrdok : 31.08.2011 13:30
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.08.2011, 16:20
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Alatukivarsien takapuslat tykkäsivät repeemään irti vulkanoinnistaan jo muutaman vuoden iässä, samoin etuakselipalkin alapelti on aika näkkäriä jo useassa. Vaihtopalkki (uusi kehitysversio) Arolta tais maksaa jonku 700 € ja siinä ei oo edes sitä peltiä, pari lappua vaan yli. Tosin Arolta ei heru lupaa rälläköidä/hitsata vanhaa uudempaa vastaavaksi.

Henkkoht en välitä ko. ajokista, mutta kaipa se asiansa ajaa monelle. Niin, ja vakio rengaskoko joteski hassun pienen näköinen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.08.2011, 17:31
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Alatukivarsien takapuslat tykkäsivät repeemään irti vulkanoinnistaan jo muutaman vuoden iässä, samoin etuakselipalkin alapelti on aika näkkäriä jo useassa. Vaihtopalkki (uusi kehitysversio) Arolta tais maksaa jonku 700 € ja siinä ei oo edes sitä peltiä, pari lappua vaan yli. Tosin Arolta ei heru lupaa rälläköidä/hitsata vanhaa uudempaa vastaavaksi.

Henkkoht en välitä ko. ajokista, mutta kaipa se asiansa ajaa monelle. Niin, ja vakio rengaskoko joteski hassun pienen näköinen.
Ajaa asiansa siinä missä tojotat, nissanit ja muut kulkuvälineet, toinen vaan tykkää että autossa lukee toyota . Oikeassa tuon 14" rengastuksesta, on liian pieni tuon kokoiseen autoon.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.08.2011, 19:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti
toinen vaan tykkää että autossa lukee toyota . Oikeassa tuon 14" rengastuksesta, on liian pieni tuon kokoiseen autoon.
Ja toinen tykkää ajaa amerikkalaisella.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.08.2011, 19:32
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joo, tuolla Venäjälläkin on aika paljon ihmisillä Chevrolet Nivoja, niin pakkohan tunnetun jenkkimerkin on olla hyvä...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.08.2011, 19:56
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Talking

Pelkkää kateutta


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti
Ajaa asiansa siinä missä tojotat, nissanit ja muut kulkuvälineet, toinen vaan tykkää että autossa lukee toyota . Oikeassa tuon 14" rengastuksesta, on liian pieni tuon kokoiseen autoon.
Kateellisten panettelua se vaan on Ja joo, vähintään 16" renkaat toki autossa, vajaavetoisessakin pitää olla
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.08.2011, 21:51
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok Näytä viesti
Maantieajossa vei jotain 6-7 litraa ja talvella nurkka-ajossa lyhyttä matkaa vähän vajaa 10.
Eli imee ihan helvetisti. Pääsen nimittäin samoihin lukemiin tuolla V70 Volvolla. Toki on hieman tuoreempi, mutta on se sitten isompikin ja painavampi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Katsastus? komu Tekniikka & Jutustelu 1 05.11.2009 20:17
katsastus Rälläri Tekniikka & Jutustelu 4 29.05.2009 21:18
SOA:n katsastus -Captain- Tekniikka & Jutustelu 31 05.05.2007 15:22
OT: edit. käyttö kinnerin kierrokset hukassa. jv Tekniikka & Jutustelu 15 17.12.2006 20:04
katsastus offirauta Tekniikka & Jutustelu 1 11.09.2006 13:05


Sivu luotu: 17:57 (GMT +2).