Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.08.2011, 17:34
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

älä turhaan virittele mitään ylimääräsiä jäähdyttimiä, orkkis öjlyn vesijäähdytin riittää kyllä.

garretin to3 on osoittautunu hyväks ahtimeks vaparin pumpullakin. siis sellanen mitä löytyy esim 9000 saabeista. nelos koneisista valmeteista joissa tehot luokkaa 90-150hv niin löytyy hyviä ahtimia patrollin ahtamiseen, osa vaan tosin hukkaportittomia.
tollanen mesen ahdinkin toimii varmasti hyvin mut itte ainakin pitäisin ahdot maltillisina, patrollissa tuntuu nousevan pakopaineet kohtuu korkeelle kierroksilla jos turbo alkaa yhtään ahistaa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.08.2011, 18:49
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

täytyypä ottaa silmä käteen ja katella se lauhdutin...olkoon siellä jos siinä kerta kapasiteetti riittää...itellä ois juurikin tuollainen garretin t03 turbo joutilaana,tuntuis vaan et noin pienellä hyrrällä juurikin nousee pakopaineet,ja alkaako sitte jo sakkaamaan yläkierroksilla...cosworth sierrassa ollu alunperin kiinni...haaveissa olis saada jo jostain 1500/2000rpm:n kohdalta kovastikin vääntöä ja turbo mukaan,ja sais pelittää ylös asti...yks mikä on pyöriny mielessä vois olla sprinterin muuttuvasiipinen turbo...tiedä sitten häntä millaisia murheenkryynejä ovat,täytyy katsoa mihin ratkaisuun päätyy...jos laittais tuollaisen hienon sähkö turbon... http://www.youtube.com/watch?v=7-6cpENHGXU
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.08.2011, 19:20
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
täytyypä ottaa silmä käteen ja katella se lauhdutin...olkoon siellä jos siinä kerta kapasiteetti riittää...itellä ois juurikin tuollainen garretin t03 turbo joutilaana,tuntuis vaan et noin pienellä hyrrällä juurikin nousee pakopaineet,ja alkaako sitte jo sakkaamaan yläkierroksilla...cosworth sierrassa ollu alunperin kiinni...haaveissa olis saada jo jostain 1500/2000rpm:n kohdalta kovastikin vääntöä ja turbo mukaan,ja sais pelittää ylös asti...yks mikä on pyöriny mielessä vois olla sprinterin muuttuvasiipinen turbo...tiedä sitten häntä millaisia murheenkryynejä ovat,täytyy katsoa mihin ratkaisuun päätyy...jos laittais tuollaisen hienon sähkö turbon... http://www.youtube.com/watch?v=7-6cpENHGXU

cossun orkkis ahdin pelaa patrollissa tosi hienosti, ahtoja ei parane nostaa yli 1,2 bar, hajoo ahdin ja pakopaineetkin alkaa nousta turhan korkeelle.

hukkaportti toimintaan ja johkii kiloon ahdot nii kohtuu verkkaseen alkaa liikkua eikä pitäs pakopaineitten karkailla pahemmin.

vnt ahtimet itte ainakin unohtaisin kokonaan.

mulla oli cossun ahdin patrollissa ja turbonpumppu ruuvattuna, isohko cooleri, 1,5 ahdoilla pyöri 39,5" pokkeri iloseen mut ahdin ei kestäny. isot poijaat on kertoillu et about 1,2bar menee kipuraja noilla to3 garreteilla...


ei se patrollin kone mitään ämpärin kokosta tarvii, tehoo siitä ei järkevästi saa ku sen pari sattoo vakio sisuskalut omaavalla pumpulla, joten pienemmällä ahtimellakin pärjää.

pers dyno sano et ittellä oli about 150hv renkaalta tolla cossun ahtimella, jos vertailu kohteena käyttää et samat muut kalikat on kii mut hyrränä on garetin gt32 ja niillä irtos 173hv renkaalta...


pakopaineiden karkailu alkaa yleensä yli 4000rpm joten silläkään ei kauheeta merkitystä kun harvemmin tarvii niin korkeelle kierrättää.

tosin oma huussi kiertää kuuden tonnnin jenkakellon tappiin ja vetää hienosti yli viiteen, no verona saa maksaa et neljäs kone menossa täytys tutustuu lisää pumppuun ja rajoittaa kierroksii hieman...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.08.2011, 20:08
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Jos erilaisempi toteutus kiinnostaa niin löytys tällainenkin. Ois jännä nähä miten tuo toimis patessa mutta ku ei itekään ehdi kokeilla

http://forums.offipalsta.com/showthr...377#post793377
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.08.2011, 20:30
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

no perkeles,sehän on parempi ku hyvä jos tuo ylijäämä turbo toimii tossa...pitänee huomenna napata kansi paikalleen ja ruveta suunnitteleen pakosarjalle laippaa et pääsee äpöstään.hivenen vaan ihmetyttää ku ennen purkamista kävi vaan neljällä ja savutti helvetisti eikä auttanu suuttimien vaihtokaan,1 ja 5 pytty pois pelistä ja kannessakaa ei mitää vikaa näyttäny olevan...luotetaan siihen et vika on tossa vakio syöttöpumpussa...
kiitoksia neuvoista ja vinkeistä!!!!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.08.2011, 20:36
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Ei tarvii olla arvailujen varassa kun laittaa sen pakopainemittarin, meleko heleppoo.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.08.2011, 21:07
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

tottahan helevetissä tuohon pakopainemittari tulee,mut vähemmällä pääsee ku näin ennen operaatiota selvittelee muitten kokemuksia ettei heti ekalla koeajolla viikkojen oluenjuonnin ja asennuksen jälkeen tarvi nousta raivoon ku katiska ei toimikkaan.... mut asiasta kukkaruukkuun,onko kukaa huomannu mitää kestävyyseroja 4 ja 5 vaihteisen lootikon välillä...?tietäis ruveta ettiin vitoslootaa valmiiks...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kannentiiviste bj40 Lalli bj40 Tekniikka & Jutustelu 2 16.09.2010 22:20
kannentiiviste!!!??? maage Tekniikka & Jutustelu 3 07.01.2010 07:56
Myyty Kannentiiviste 2H 10/84> burton O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 12.10.2009 22:37
Vuotava kannentiiviste Tekniikka & Jutustelu 20 21.12.2007 00:21
O: FJ-40:n kannentiiviste Eskimo O/M/V Muut 0 16.05.2005 10:37


Sivu luotu: 14:19 (GMT +2).