Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.08.2011, 22:50
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 149
Perusasetus

Eipä nyt poijat takerruta pikku seikkoihin

Se kyllä kiinnostais se tomaatti-laatikko mutta jostaki kuullu semmosta että tuppaisivat porsimaan metsikkö käytössä?
Lämpenee liikoja yms??

Itsellä ei tosin käytännön/teorian kokemusta ole asiasta ollenkaan.
"isot" poijat voi varmaan kertoa asiasta tarkemmin.

Eikös nuo laatikot ole sähkö ohjattuja? Saattaa olla melkonen savotta iskeä alle..

Rengas-asioihinki tuli nyt hieman selkoa.
Tällä viikolla pitäs olla lappu kotosalla.
Jos kerkiäis tuossa viiminen päivä leimaamaan alle net rattaat..

Nyt alko kiinnostaan nuo boggersonitki Niitä näyttäs löytyvän 31x12.5-15 koossa. leveyenki puolesta onnistus katsastaa noille mutta soankylä kumpikaan konttori ei löytäny STRO-kirjasta tuommosta kokoa... eli pitäs olla renkaat alla vissiinki ku vie konttorille..

__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.08.2011, 23:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kairala Näytä viesti
Eipä nyt poijat takerruta pikku seikkoihin

Se kyllä kiinnostais se tomaatti-laatikko mutta jostaki kuullu semmosta että tuppaisivat porsimaan metsikkö käytössä?
Lämpenee liikoja yms??

Itsellä ei tosin käytännön/teorian kokemusta ole asiasta ollenkaan.
"isot" poijat voi varmaan kertoa asiasta tarkemmin.

Eikös nuo laatikot ole sähkö ohjattuja? Saattaa olla melkonen savotta iskeä alle..
Ne porsii väärän käytön takia ja jäähdytyksen puutteeseen, mitkä aika oleellisesti liittyy toisiinsa - ei siksi että laatikko olisi huono/ heikko. AW4 kestää ihan hyvin kunhan ei anna lämmetä liikaa. Kunnon öljynjäähdytin (= iso alumiininen viskoflektin kohdalle syylarin eteen sijoitettuna), oikeat öljyt (dexron III), ja lämpömittari auttaa jo paljon. On ihan oikeasti kestävä laatikko XJ:n painoiseen/ tehoiseen autoon, mutta lämpenee todellakin varsin runsaasti ilman kunnon jäähdytystä - ja lämpö on tunnetusti automaattilaatikon pahin tappaja huonojen tai väärien öljyjen lisäksi.

Ei se manuaali-> automaatti vaihto ihan älytön projekti pitäisi olla, mutta onhan siinä tietysti hommaa ja aika kasan tarvitset osia tomaatti- Cherokeesta. Ainakin moottorin älyboksin suunnilleen samanikäisestä automaagilla olevasta (teoriassa '91-'96 väliltä olevissa koneissa toimii sama boksi, mutta varmempaa on kattoa boksin numerot että täsmää), laatikon älyboksin, sekä tietysti itse laatikon ja siihen kuuluvat roippeet sekä kardaanit. Sitä en muista että onko manuaaleissa automaatin täydelliset johtosarjat valmiina, epäilen että ei.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.08.2011, 17:37
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 149
Perusasetus

No nyt on asiat taas mallillaan.

Aro konsernille pakko pistää suuret kiitokset heti alkuun.
Rengas asia alkaa selviämään hyvää vauhtia!

Ja nyt on saatu BlingBlongia jeepin etupanssariin ja takapanssariki väkerretty kivasti.

Tuossa perjantaina piti alkaa volgaan laittelemaan jarru jutskia kuntoon niin sääherra ei tainnu tykätä ideasta ollenkaan..

No ei siinäku armoton vitutus päällä isännän tallia tyhjäilemään, pari tupakin savuista tuntia niin mahtu jeeppiki pienillä paineilla ja ilman valotellinkejä sisälle.



Löydettiin perjantaina volvoon jarrut ja tänään saatiin kötösteltyä tankin panssariki 5 vai oliko se 6mm lattarauasta. Oli suhkoht vittumainen taivutella pelkillä pikku kosaanilla, ruuvipenkillä ja vasaralla.



Jokun palikka lisäiltiin vielä tuon jälkeen.



Paikallaan valmiina takapää



Etunen¨




Vieläkö ois vähän paremmat vehkeet ku pöytä, lankku ja kumivasara tuohon pellin taivutukseen..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1365.jpg‎
Views:	1178
Size:	96,8 Kt
ID:	21103   Click image for larger version

Name:	IMG_1353.jpg‎
Views:	1290
Size:	96,6 Kt
ID:	21104   Click image for larger version

Name:	IMG_1355.jpg‎
Views:	1152
Size:	96,6 Kt
ID:	21105   Click image for larger version

Name:	IMG_1363.jpg‎
Views:	1252
Size:	96,8 Kt
ID:	21106  
__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.08.2011, 21:29
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 149
Perusasetus

Kertokaapa joku viisaampi että mikhän välitykset noissa vakio perissä?

Haluttas lukkojaaa...
__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.08.2011, 21:49
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Niitäpä taitaa vaihtoehtoja riittää, kun eri varusteilla on voinut olla erilaisia. Enkä kyllä varmaksi manuaalivaihteisesta tiedä... Onkohan kummankaan perän kopan pulttien alle sattunut jäämään talteen sellaista kahden pultin kannan alle tulevaa peltilätkää? siinä lukisi se välitys ja sen voisi vaikka hiomalla ja putsaamalla saada esiin. Tai sitten vaan laskemaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.08.2011, 22:17
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Olen ymmärtänyt, että manuaalivaihteistoisissa xj:ssä olisi aina 4,11-välitykset, mutta helpoitenhan sen tosiaan tarkistat seuraavan peräöljyn vaihdon yhteydessä murikan sisältä ison hammasrattaan kyljestä. Siitä peltiläpyskästäkin saattaa tieto löytyä jos hyvä tuuri käy.

Jos pystyit noilla 33" renkailla ajamaan ja ylläpitämään tasaisella 80 km/h 5-vaihteella (olettaen, että se pösön aski on 5-lovinen?), niin ei siinä ainakaan sitä pienemmät välitykset voi olla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.08.2011, 22:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Olen ymmärtänyt, että manuaalivaihteistoisissa xj:ssä olisi aina 4,11-välitykset, mutta helpoitenhan sen tosiaan tarkistat seuraavan peräöljyn vaihdon yhteydessä murikan sisältä ison hammasrattaan kyljestä. Siitä peltiläpyskästäkin saattaa tieto löytyä jos hyvä tuuri käy.

Jos pystyit noilla 33" renkailla ajamaan ja ylläpitämään tasaisella 80 km/h 5-vaihteella (olettaen, että se pösön aski on 5-lovinen?), niin ei siinä ainakaan sitä pienemmät välitykset voi olla.
Ei ole, nelilitraisen manuaalin välitykset on yleensä 3.07, 2.5 litraiset bensakoneet tuon 4.10, ja dieselit on kai sitten 3.73? Vai olikohan nekin 4.10.. ei voi muistaa kun dieselit ei ole kovin tuttuja. 4.0 + AW4 lähes poikkeuksetta 3.55, joissain ollut myös 3.73

Totta turiset kyllä siinä että lautaspyörästä näkee helpoiten varmasti mikä välitys siellä piileskelee
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.08.2011, 07:37
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kairala Näytä viesti
Kertokaapa joku viisaampi että mikhän välitykset noissa vakio perissä?

Haluttas lukkojaaa...
Valmiit akselit lukoilla http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=87656 jää kaikki turha veivaaminen pois ja hintakin edullisempi kuin uusilla osilla kasattuna.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.09.2011, 21:11
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 149
Perusasetus

Viikonloppua ootellessa.


Nyt on taas jotaki saatu väsättyä.



Eikä vastustanu taas vaihteeksi ´vi*** yhtään.

-Ensin porsi migistä yks rele jolla ohjataan onko joko/puikko vai lanka.

-Sitten lankaloppu-> viimiset roposet sitten lankaan...

-Ruuvipenkki hajosi lopullisesti, lujaa lidli laatua.

-Tietenki perus palovammat.

Mutta saatin lopulta väsättyä ajosillat jonkulaisilla vetoketjuilla uppoamisen varalle..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva0226.jpg‎
Views:	831
Size:	91,2 Kt
ID:	21196  
__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.09.2011, 16:23
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 149
Perusasetus

Nyt mahtava viikonloppu vietetty raajärvellä offistelun merkeissä..
Remonttia ei tullu itelle ollenkaan. Jotaki pauketta vain piettää ku kunnolla antaa kenkää???

Mutta on se vain pakko todeta että aivan mahtava auto tommoselle avojängälle.
painoa vähän ja sopivasti leviä renkaat niin hyvin kulkee. Itekki yllätty.



Nyt alko hirveä kuumotus vitosella alkavien välitysten perään ja lukotki ois tieten ihan ok. Jos ensimmäiseksi sais tuolta jarrunestevuodon paikallistettua.
Hirvitti jyrkkää mäkeä noussa ja jos auto sattu sammuun niin työ maa oli pittää paikallaanki se.



Ajosillatki tuli koeponnistettua 303:sen volgan alla ja toimiviksi todettu.
Kannatti kuunnella sitä ketjujen kilkatusta



Ja tuli tuossa mutaspoorissa kokkeiltua vähän alustaaki.
Sivustakatsojat väitti että ois jonku verran loikkinu jeeppiki



Mutta kertakaikkisesti aivan mahti reissu!

PAKKO PÄÄSSÄ UUESTAAN!
__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!

Viimeksi muokannut kairala : 05.09.2011 17:24 Perustelu: nyt pitäs kuvakki näkyä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty "kaki" Cherokee kaistapää O/M/V Ajoneuvot 8 16.07.2011 08:02
Sj 410 (Nippon) myyty uuteen kotiin MikkoS Maasturiprojektit 100 16.02.2011 23:06
USA:n talous nousuun sotilasajoneuvotuotannolla? Urbancityboy Chit-Chat 3 06.11.2009 23:11
Kesäksi uuteen kotiin. Just joo... Aku Chit-Chat 20 29.05.2007 21:41
Pörssikurssit ylös - Suomi nousuun! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 27.08.2003 09:00


Sivu luotu: 12:39 (GMT +2).