![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() noista moniventtiili koneista on vaparit mekaanisella punputtimella ja turboissa sähköohjatut. 2.5 20v vapari turbotettuna om606:n ahtimella vois olla aika passeli paketti.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mekaaniset pumput käy heittämällä noiden sähköohjattujen tilalle OM60x koneissa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kone 605
pumppu 602 laatikko 603 -> 722.3 Sen sähköohjatun 5v ja 6v laatikon kuulella voi unohtaa offihommissa(sano joku Siekkinen maaningan suunnalta) tai sitten on sama laittaa jo konekkin sillä sähköohjatulla pumpulla ja org johtosarjalla. Viimeksi muokannut Tumi : 24.08.2011 16:25 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Toi olis hyvä yhdistelmä! Jos jostain syystä päädyt kapeakantiseen ja haluat ahdetun koneen hommaa kerralla sit alkuperäinen turbo dieseli. Vapari 602 tai 603 turbottamisesta ei seuraa ku harmia.
__________________
Steady as she goes... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mistä muuten erottaa vaparin ja turbon jos imusarja, pakosarja ja syöttöpumppu puuttuu?
Tai laakereista ainakin erottaa mutta näkeekö ulkoapäin mistään? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Venttiilokpasta, jos paikoillaan näkee helposti. Vaparissa saman paksunen koko matkan, turbossa etupää on noin puoleen väliin asti matalampi. (kapeakantinen) Jos ei venkoppaa paikoillaan tai moniventtiili, niin sitten turbon öljupuken lähdöstä ja paluusta lohkossa. Pakosarjan alapuolella molemmat. Gee. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Alkuperäisen turbon koneiden hinnat on herkästi 1000€ pinnassa (OM605 ylikin), ja siltikkin jos haluaa tehoa "reippaasti" enemmän niin tarvii ostaa se ämpärin kokoinen Holset (vajaa 1000€) ja mynä pumppu maksaa saman verran => ollaan jo 3000€ budjetissa ja roiskeet päälle....ja iso automaatti tarttee laittaa + reipas 500€ ja laatikko tieten vahvistaa + tonni taas.... huoh. Ja kysymys kuuluu, että paljonko siinä autossa sitä tehoa pitää sitten olla...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() 605turbot on keskimäärin 1500-2500 riippuen mitä tulee mukaan ja kunnosta. toisaalta monivenasen voi turbottaa huoletta vaparistakin. pumppu on tosiaan ~1000€ laatikko+vahvistus ~1500€ manuaali tulee aikalailla saman hintaseks getrakki plus biletti vauhtipyörä m5 kytkin. riippuen turbosta +-800€ siihen vielä kaiken näköstä letkuu, putkee, coolerii, laatikon jäähdytin. öljyn jäähdytin, syyläri, flektit, pakoputkee, ilmanputsarii, pako ja imusarjaa, hukkaporttit, laippoja, kaikki laatu nesteet, uusia tiivisteitä, sit jos vielä vaihtaa laakerii ja männänrenkaita stefoja tiivisteitä ja jakopään osia+ hihnan kiristin rullaa ym 5000-10000 saa varata tekniikkaan ei paha ![]() ![]() voimaa kyllä saa ihan mukavasti 400-500 on aika helpossa monivenasista en tiedä miten herkästi rupee g vetarit ja murrokset paukkuu ? jakolaatikko on kai suht vahva ? |
#9
|
|||
|
|||
![]() G
Joo ei ruveta vielä keulimaan sen enempää
![]() Jos nyt kampeis ihan vakiona nokalle sen 3L turbon. meinaa budjetti paukkua jo näilläkin suunnitelmilla. joutuu varmaan vähä soveltamaan nuita muita osia kaikista kylän romuista.. Dotkessa jo mynäpumppu onkin, niin sillä kerkiää kyllä. Onko kellään tietoa onko 124 vm88 4matic 722.3 tomaatti muunnettavissa 2wd laatikoksi ihan vain sen perä kuoren hommaamalla? Sellanen saattas olla tyrkyllä.. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Lisätään vielä että Om603 "turbon" laatikko. Se on tuo lujempi 722.3
Vaparissa on pikkunen 722.4 Viimeksi muokannut Mika_T : 24.08.2011 15:57 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Alku
Nyt voi sanoa tämänkin auton kunnostuksen alkaneeksi.
Ollut niin sateista että pihahommia ei viitsi tehdä, joten aloitimpa hajottamaan mesee.. Pala kerrallaan talliin, takaovi ensiksi. ![]() ![]() Tuonverran jäi jäljelle kun poisti ruosteet. kahvan puolen reunasta pari senttiä oli melkein lasiin asti pursutettu täyteen jotain kittiä ja maalattu päälle, siksi leikkasin koko pellin veks. Varmaan vähä yksinkertaistan muotoja, eli en varmaan juuri syvennystä kahvalle tee ja vararengas telinettä ei varmaan enään tuohon tule. ![]() Konekkin pitäis olla varattu om603Turbo. Myyjästä ei vaan ole kuulunut hetkeen. Automaattia ei vielä ole. Kyselyjä on joka puolelle jätetty. Kaveri meinaa viedä nuo renkaat g:n alta. Joten pitäs saada leveet vanteet alle suurempia gummeja varten. Hämmennystä aiheutti kun yksiä 15" 10" leveitä kokeiltiin alle +25et:llä niin ottivat hiukan jarrusatulaan. Eikös tohon 86vm pitäs kuitenkin sopia 15" vanne. Täytyy kokeilla eri merkkisiä. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
juu sopii se 15" mutta et 10.
__________________
riiseli mersedes ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
ja iso pumppu saman tien niin tulee voima ulos, itse tilasin tänään
![]()
__________________
riiseli mersedes ![]() |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pikku e? | -Timi- | Tekniikka & Jutustelu | 59 | 21.02.2013 18:16 |
Myydään Pikku Parlokki | Eskimo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 31.03.2011 21:29 |
Pikku UAZ | AH-64D | Linkit | 7 | 23.09.2009 07:14 |
O: Pikku traktori | SoSo | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 29.02.2008 20:38 |
pikku G | Linkit | 12 | 10.11.2006 12:20 |