![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() JeesMukavasti tullu jo vinkkejä. Tota pakkosyöttöö vois kokeilla ja ajattelin mennä puristelemaan paluuletkua lukkopihdeillä ja katsoa paraneeko käynti, jos olis paineen säädin sökö. Tuota kone vaihtoehtoa mietin niin onko ne 20v koneet jo sähköohjatulla ruiskutus pumpulla, että onkohan kuinka hankala asentaa, tarviiko olla koko johtosarja ja useempia pokseja. Ja laatikkoa mietin :tuntuu tosiaan olevan aika tiuhat välitykset, niin voisi katsella vähintään 5vaihteisen laatikon. Tai jos sopii 85-94vm 2,5td koneen perään niin 6vaihteinen tomaatti sitten. Vai tekeeköhän sen sähkö ohjaus siitä mahdotonta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän noissa maastovempeleissä kannata pysyä mahdollisimman yksinkertaisissa ja vähän sähköä sisältävissä ratkaisuissa. Alkuperäinen OM602 turbo eli 125hv 2,5L olis mun mielestä paras...sit vähän lisää syöttöä ja ehkä OM603/606 ahdin (bolt on) niin siinä on kompakti, tehokas ja yksinkertainen moottori maasturiin (esim jotain. 150-180hv ja 350-400nm). Vaihdelootaksi sit joko tomatti (OM603 perästä tai ehkä saattaistais se pienempikin tomaatti kestää OM602 perästä) tai pakun 5v "pikkuykkösellä" (tarvit myös pakun kytkinkopan että saat naitettua sen kiinni tuohon henkilöauton moottoriin)
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
noista moniventtiili koneista on vaparit mekaanisella punputtimella ja turboissa sähköohjatut.
2.5 20v vapari turbotettuna om606:n ahtimella vois olla aika passeli paketti. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mekaaniset pumput käy heittämällä noiden sähköohjattujen tilalle OM60x koneissa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kone 605
pumppu 602 laatikko 603 -> 722.3 Sen sähköohjatun 5v ja 6v laatikon kuulella voi unohtaa offihommissa(sano joku Siekkinen maaningan suunnalta) tai sitten on sama laittaa jo konekkin sillä sähköohjatulla pumpulla ja org johtosarjalla. Viimeksi muokannut Tumi : 24.08.2011 16:25 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Toi olis hyvä yhdistelmä! Jos jostain syystä päädyt kapeakantiseen ja haluat ahdetun koneen hommaa kerralla sit alkuperäinen turbo dieseli. Vapari 602 tai 603 turbottamisesta ei seuraa ku harmia.
__________________
Steady as she goes... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mistä muuten erottaa vaparin ja turbon jos imusarja, pakosarja ja syöttöpumppu puuttuu?
Tai laakereista ainakin erottaa mutta näkeekö ulkoapäin mistään? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Alkuperäisen turbon koneiden hinnat on herkästi 1000€ pinnassa (OM605 ylikin), ja siltikkin jos haluaa tehoa "reippaasti" enemmän niin tarvii ostaa se ämpärin kokoinen Holset (vajaa 1000€) ja mynä pumppu maksaa saman verran => ollaan jo 3000€ budjetissa ja roiskeet päälle....ja iso automaatti tarttee laittaa + reipas 500€ ja laatikko tieten vahvistaa + tonni taas.... huoh. Ja kysymys kuuluu, että paljonko siinä autossa sitä tehoa pitää sitten olla...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Lisätään vielä että Om603 "turbon" laatikko. Se on tuo lujempi 722.3
Vaparissa on pikkunen 722.4 Viimeksi muokannut Mika_T : 24.08.2011 15:57 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Alku
Nyt voi sanoa tämänkin auton kunnostuksen alkaneeksi.
Ollut niin sateista että pihahommia ei viitsi tehdä, joten aloitimpa hajottamaan mesee.. Pala kerrallaan talliin, takaovi ensiksi. ![]() ![]() Tuonverran jäi jäljelle kun poisti ruosteet. kahvan puolen reunasta pari senttiä oli melkein lasiin asti pursutettu täyteen jotain kittiä ja maalattu päälle, siksi leikkasin koko pellin veks. Varmaan vähä yksinkertaistan muotoja, eli en varmaan juuri syvennystä kahvalle tee ja vararengas telinettä ei varmaan enään tuohon tule. ![]() Konekkin pitäis olla varattu om603Turbo. Myyjästä ei vaan ole kuulunut hetkeen. Automaattia ei vielä ole. Kyselyjä on joka puolelle jätetty. Kaveri meinaa viedä nuo renkaat g:n alta. Joten pitäs saada leveet vanteet alle suurempia gummeja varten. Hämmennystä aiheutti kun yksiä 15" 10" leveitä kokeiltiin alle +25et:llä niin ottivat hiukan jarrusatulaan. Eikös tohon 86vm pitäs kuitenkin sopia 15" vanne. Täytyy kokeilla eri merkkisiä. |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pikku e? | -Timi- | Tekniikka & Jutustelu | 59 | 21.02.2013 18:16 |
Myydään Pikku Parlokki | Eskimo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 31.03.2011 21:29 |
Pikku UAZ | AH-64D | Linkit | 7 | 23.09.2009 07:14 |
O: Pikku traktori | SoSo | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 29.02.2008 20:38 |
pikku G | Linkit | 12 | 10.11.2006 12:20 |