Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.08.2011, 20:01
Jarva Jarva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.05.11
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 204
Perusasetus

Eikös kaikilla vanhoilla nelikoilla saa automaattisesti 3,5 tonnin kärriä kiskoa? Niin oon käsittäny kun noissa kaikissa pikkukiuluissakin on se 3,5 tonnia ollu, kuten omassa LJ:ssäkin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.08.2011, 20:07
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Koukkuun leimattu suurin sallittu vetomassa rajoittaa touhua eniten. Eli jos siellä sanotaan max 2800kg, niin sitähän ei saa ylittää vaikka otteessa sanottaisiin mitä.
Muutenhan maastohenkilöautolla saa vetää 1,5 kertaista kuormaa tavalliseen henkilöautoon verrattuna.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.08.2011, 20:24
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tuohon koukkuhommaan on inha homma Gee Mersuissa, Veho on aikanaan tyyppihyväksyttänyt 460 sarjalaiset Suomeen ilmeisen pienille painoille, isoin mitä mun silmiin on Geessä sattunu (edelleen 460 srj) on tuo 2800 kg. Lisäks on nähty koukussa 2000 ja 2500 kog jotka luonnollisesti vanhan kaavan mukaan myös otteissa. Hassua on se, että valmistajan näkemys lienee ollut toinen, tää on mulla sattumalta just selvitteillä, kun omassa 460.2 sarjasessa on koukkupaino 2800 ja halu ois 3500 kg lle. 3.5 T koukkuja löytyy Saksan maalta kohtuu hintaan ihan klikkaamalla, mutta TraFin valvomat viranomaiset ei innostu kirjaamaan mokomaa otteeseen, ennenkuin selviää tehtaan kanta.
461 ja 463 ssa se on 3.5 T.
Maahantuojana Veho ei voi asiaan ottaa kantaa, lupa - tai toisinpäin ajatellen kanta, jotta valmistaja ei rajoita vetopainoa, täytyy tulla Stuttgartista. Sitä odotellessa, vedellään mitä vedellään

Tuolla 230 koneella tuo 2800 kg kin on jo enempi kuin tarpeeks

On sen luonteinen kone, että varsinkin pitkässä mallissa on täysin tarpeeton. Topiccin aloittajalle welhon winkki: älä kauaa taikinoi sen käyntihäiriön kanssa, vaan käyta sekin aika OM 60X sarjasen koneen metsästykseen...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.08.2011, 09:11
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Tee sille bensapumpulle erillinen katkaisija, mistä laitat sen "pakkosyötöllä" päälle. Niin saa varmasti löpöä...onhan niissä painetunnistin, että lopettaa pumppauksen kun paine on kunnossa. Kaverilla oli samanlainen mystinen vika...ei löydetty vikaa (jossain muualla sähköissä). Nyt pelaa.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.08.2011, 15:17
Tonza Tonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.07
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 260
Perusasetus

Jees


Mukavasti tullu jo vinkkejä.

Tota pakkosyöttöö vois kokeilla ja ajattelin mennä puristelemaan paluuletkua lukkopihdeillä ja katsoa paraneeko käynti, jos olis paineen säädin sökö.

Tuota kone vaihtoehtoa mietin niin onko ne 20v koneet jo sähköohjatulla ruiskutus pumpulla, että onkohan kuinka hankala asentaa, tarviiko olla koko johtosarja ja useempia pokseja.

Ja laatikkoa mietin :tuntuu tosiaan olevan aika tiuhat välitykset, niin voisi katsella vähintään 5vaihteisen laatikon. Tai jos sopii 85-94vm 2,5td koneen perään niin 6vaihteinen tomaatti sitten. Vai tekeeköhän sen sähkö ohjaus siitä mahdotonta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.08.2011, 16:28
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Eiköhän noissa maastovempeleissä kannata pysyä mahdollisimman yksinkertaisissa ja vähän sähköä sisältävissä ratkaisuissa. Alkuperäinen OM602 turbo eli 125hv 2,5L olis mun mielestä paras...sit vähän lisää syöttöä ja ehkä OM603/606 ahdin (bolt on) niin siinä on kompakti, tehokas ja yksinkertainen moottori maasturiin (esim jotain. 150-180hv ja 350-400nm). Vaihdelootaksi sit joko tomatti (OM603 perästä tai ehkä saattaistais se pienempikin tomaatti kestää OM602 perästä) tai pakun 5v "pikkuykkösellä" (tarvit myös pakun kytkinkopan että saat naitettua sen kiinni tuohon henkilöauton moottoriin)
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.08.2011, 17:39
pikku-matti pikku-matti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.11.10
Sijainti: hattula
Viestit: 19
Perusasetus

noista moniventtiili koneista on vaparit mekaanisella punputtimella ja turboissa sähköohjatut.
2.5 20v vapari turbotettuna om606:n ahtimella vois olla aika passeli paketti.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pikku e? -Timi- Tekniikka & Jutustelu 59 21.02.2013 18:16
Myydään Pikku Parlokki Eskimo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 31.03.2011 21:29
Pikku UAZ AH-64D Linkit 7 23.09.2009 07:14
O: Pikku traktori SoSo O/M/V Ajoneuvot 4 29.02.2008 20:38
pikku G Linkit 12 10.11.2006 12:20


Sivu luotu: 07:14 (GMT +2).