Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.08.2011, 19:35
pecu:n Avatar
pecu pecu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.08
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 196
Perusasetus

onko muuten tuohon itse kisaan kuinkapaljon ilmottautuneita?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.08.2011, 14:58
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pecu Näytä viesti
onko muuten tuohon itse kisaan kuinkapaljon ilmottautuneita?
Ei oo varsinaisia ilmoittautumisia vielä, olen odotellut "tositarkoituksella" (nimenomaan kisasta ja kilpailijan roolissa) kiinnostuneita, että olis voinut yksityiskohdat hioa siten että tulis kilpailijoidenkin mielipiteet varmasti huomioitua.

Eli ilmiantakaas tästä/tällaisesta kisasta kilpailijana kiinnostuneet itsenne, tähän topikkiin tai muuten, työstän tätä johonkin malliin tänään ja/tai huomenna, katsellaan sitten porukalla että hyvä tulee.

Ei tartte satavarmasti sitoutua osallistumaan 3.9. kisaan, onhan sen suhteen vielä useampi asia auki (mm. kilpailijamäärä, osallistumismaksu jne.) mutta tämä tai vastaavat jatkossa jos kiinnostaa niin nyt kannattaa vaikuttaa.

Jos kiinnostus osallistua on vahvasti tuosta 3.9. ajankohdasta kiinni, kannattaa sekin sanoa, tällaisen kisan järjestäminen on jonkinverran työläämpää kuin esim. crossikisan, ei liene mahdotonta että ekan tällaisen kisan ajankohtaa voitais harkita uudemman kerran, jos sillä saadaan parempi kapina aikaan.

Voidaan tietty keksiä itsekin mitä halutaan/osataan tehdä/järjestää, ja sit katsoa kiinnostaako se ketään. Kiva olis tietty saada kilpailijoitakin mukaan, pelkillä katsojilla tulee aika tylsä kisa...

Mutta 3.9. on Raajärvellä varmasti jotain, ainakin safarointiin mahdollisuus.

-Paavo / paavo ät leinonen punkt fi taikka 050-511 9240 taikka privaa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.08.2011, 15:03
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Ei oo varsinaisia ilmoittautumisia vielä, olen odotellut "tositarkoituksella" (nimenomaan kisasta ja kilpailijan roolissa) kiinnostuneita, että olis voinut yksityiskohdat hioa siten että tulis kilpailijoidenkin mielipiteet varmasti huomioitua.

Eli ilmiantakaas tästä/tällaisesta kisasta kilpailijana kiinnostuneet itsenne, tähän topikkiin tai muuten, työstän tätä johonkin malliin tänään ja/tai huomenna, katsellaan sitten porukalla että hyvä tulee.

Ei tartte satavarmasti sitoutua osallistumaan 3.9. kisaan, onhan sen suhteen vielä useampi asia auki (mm. kilpailijamäärä, osallistumismaksu jne.) mutta tämä tai vastaavat jatkossa jos kiinnostaa niin nyt kannattaa vaikuttaa.

Jos kiinnostus osallistua on vahvasti tuosta 3.9. ajankohdasta kiinni, kannattaa sekin sanoa, tällaisen kisan järjestäminen on jonkinverran työläämpää kuin esim. crossikisan, ei liene mahdotonta että ekan tällaisen kisan ajankohtaa voitais harkita uudemman kerran, jos sillä saadaan parempi kapina aikaan.

Voidaan tietty keksiä itsekin mitä halutaan/osataan tehdä/järjestää, ja sit katsoa kiinnostaako se ketään. Kiva olis tietty saada kilpailijoitakin mukaan, pelkillä katsojilla tulee aika tylsä kisa...

Mutta 3.9. on Raajärvellä varmasti jotain, ainakin safarointiin mahdollisuus.

-Paavo / paavo ät leinonen punkt fi taikka 050-511 9240 taikka privaa
Kyllähän tämmönen kisa kiinnostas, tuo aika ei vain passaa näin jäneskoiran omistajana
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.08.2011, 12:01
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Tarkennuksia ja täskennyksiä topikin ekassa viestissä olevaan"kilpailukutsun luonnokseen".

Aikataulu: la 3.9. klo 09 alkaen (ohjaajakokous ensin), tavoite lopetella NOIN klo 18,
su klo 09 alkaen, tavoite lopettaa ajaminen alkuiltapäivästä + tunti-pari tuloksiin jne.
Ilmoittautuminen ja katsastukset perjantaina illasta ja lauantaina aamusta klo 08 alkaen.

Erikoiskokeet vain (tai ainakin pääosin) ajamista, "temppurasteja" ei (liiaksi) ole.
Erikoiskokeita voidaan (osin) ajaa toiseen kertaan, esim. toisinpäin, niin jää valmistelua
vähemmän. Erikoiskokeita ei saa harjoitella ennakkoon, ellei SELKEESTI toisin ilmoiteta,
käytännössä vois mennä siten että yhtä/kahta erikoiskoetta voi harjoitella, loppuja ei.

Hmm.. ehkä jonkin ison/painavan hinaamista, taikka joku lyhyt pätkä pelkällä vinssillä?

Erikoiskokeilta toiselle siistyminen opastetusti, tiekirjalla tai koordinaateilla, eli
suunnistusläppäri olis hyvä olla, mutta sen tarve rajoittuu pätkien alkujen löytämiseen,
eikä pitäis olla siihenkään tarkoitukseen välttämätön, kun ei varmaan jakseta tehdä
pätkiä kovin laajalle alueelle (max. 5-10 kilsaa linnuntietä Mainarista? aika näyttää).

Pätkillä 1 taikka useampi auto kerrallaan, pätkistä riippuen. Voi siis tulla ohitus-
tilanteita, jolloin edempänä oleva voi valita ajolinjansa (tai vinssailusuuntansa).
Voimakas suositus että hitaammat päästäisivät nopeammat sujuvasti ohitseen. Muiden
kilpailijoiden auttaminen sallittua ja suotavaakin, muttei pakollista paitsi jos on
kyse onnettomuudesta taikka tapaturmasta (henkilövahinko tai sellaisen uhka, taikka
lievää isompi materiaalivahinko tai sen uhka, esim. auto meinaa kaatua taikka palaa).

Perusperiaate pärkien suunnitteluun on luultavasti sellainen, että kaikki pääsee läpi
miedomminkin rakennetulla autolla, mutta toisilla nopeemmin kuin toisilla (joiden pitää
joillain pätkillä ehkä vinssailla reilumminkin). Pitää vielä miettiä mille korkeudelle
pärkien vaativuustason voi laittaa, että olis paremmin eteneville rittävästi haastetta
mutta että miedommatkin autot etenis kuitenkin jotain järkevää tahtia että kisa olis
enemmänkin kuin yx-kax erikoiskoetta per päivä eli sujuis kuitenkin jotenkin nopsaan.

Lähdön ja maalin välillä huolto ainoastaan kilpailijoiden omasta toimesta mukana olevin
välinein. Pätkien välillä huolto vapaa, kunhan on seuraavalla pätkällä ajoissa. Huolto
ei saa aiheuttaa ongelmia (teiden tukkiminen, roskaaminen, tulityöt maastossa, tms.).

Luokista ei vielä selkeää ajatusta, yksinkertaisinta vois olla ajaa tämä eka kisa kaikki
yhdessä luokassa. Autot siis, jos mönkkäreitä tulee niin ne omassa luokassaan. Autot
normaaleja offipelejä, painon yläraja 3500kg (ajokunnossa eli omapaino), 3-akselisilla
Volvoillakin (ja muilla PIENILLÄ maastokuormureilla) pääsee siis mukaan.

Pakolliset varusteet: 2kg sammutin, vetopisteet edessä ja takana, puunsuojaliina, 3-piste
turvavyöt ja selkänojallinen järkevä penkki kaikille autossa olijoille. Vinssi erittäin
voimakkaasti suositeltava. Turvaliivit, kypärä, turvakaaret ja ensiapulaukku ovat myös
suositeltavia varusteita. Tunkki ja rampit voivat olla (isoksikin) avuksi paikoitellen.

Kaikkien autojen tulee olla liikennevakuutettuja. Siirtymät yleisiä teitä pitkin. Puuha-
kilvillä voi osallistua. Auton liikkuessa turvavöiden oltava kiinni (appari/t voi olla
auton ulkopuolella jos auto vinssaa tai ajaa hitaasti). Istuinpaikkojen pitää olla suojassa
(kori/kaaret) eli "pultataan istuin avolavalle" tyyppinen hasardipatentti ei siis käy.

Katsastuksessa varmistetaan että auto on turvallinen kilpailijoille ja muille, vaaralliset
tapaukset voidaan hylätä, mutta lillukanvarsiin tuskin puututaan. Jos on jonkun auton
kanssa mielessä ("kelpaiskohan tällanen juttu?") jotain niin kannattaa kysyä ennakkoon.

Autokunnan suositeltu kokoonpano 2 kilpailijaa. Voi olla enemmänkin. Jos jossain autossa
ei ole apparia niin voidaan laittaa pätkille mielivaltaisessa järjestyksessä jottei
syntyisi niin pahoja pullonkauloja tod. näk. hitaan vinssailun tms. takia (lue: yksin
pääsee mukaan ja voi ajaa, mutta kisan sujuvan etenemisen takia voidaan sorsia jotenkin,
ehkä jopa (ekassa kisassa epätodennäköistä) voidaan sulkea joku pätkä yksin ajavilta).

Tulokset lasketaan sijoituspisteillä, eli kunkin pätkän paras saa yhden pisteen, toinen
kaksi, kolmas kolme jne. Jos joku ei lähde pätkälle lainkaan tai ei läpäise sitä järkevässä
(taikka ennakkoon ilmoitetussa) ajassa, pisteitä tulee enemmän kuin huonoimmalle sen
läpäisseelle. Pätkän kesken jättäneet voidaan pisteyttää myös sen mukaan kuinka pitkälle
pääsi, ja pätkälle lähteneille tulee vähemmän pisteitä kuin sen kokonaan väliin jättäneille.

Kokonaistulokseen lasketaan kaikkien pätkien sijoituspisteet yhteen (eli lauantain ja
sunnuntain pätkät on tuloksen kannalta samanarvoisia). Tasapisteissä viimeinen pätkä
ratkaisee (tai jos se on tasan niin toiseksi viimeinen jne.).

Aukinaisia asioita vielä:

- ONKO TÄHÄN TULOSSA YHTÄÄN KILPAILIJAA???
- kisan nimi
- osallistumismaksu (kaksnumeroinen lukema euroja varmaan kuitenkin)
- lähtöjärjestys jokaiselle pätkälle (joku tarpeeksi tasapuolinen KISS menetelmä)
- palkinnot (jos vähintään XX niin pokaalit tms? jos vähintään 2x XX niin €€€???)

Pätkien lähtöjärjestys ja ei-läpäiseseiden pisteytys viimeistään ohjaajakokouksessa,
ei liene ihan mahdotonta että pidetään vaikka huutoäänestys. periaatteena kuitenkin
että pisteytys selvillä ennakkoon, ettei tartte alkaa jälkikäteen arpomaan mitään.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.08.2011, 13:04
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Vois muuten tulla, mutta ajankohta ei sovi. Samaan aikaan olemme Skienissä foff hommissa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.08.2011, 21:12
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Kisa tehdään jos siihen on tulossa vähintää 10 autoa, ilmoittautuminen keskiviikkona 31.8. klo 21 mennessä.

Senkin jälkeen mukaan tietysti mahtuu vielä, mutta 31.8. illalla siis päätetään tuleeko kilpailua vai ei, ja päätöksen
ainoa (ainakin ylivoimaisesti tärkein) kriteeri on (suurella) varmuudella tiedossa oleva kilpailijamäärä.

Ilmoittautuminen: info@laplandtrophy.com taikka 050-511 9240 / Paavo Leinonen.

Ilmoittautumisen yhteydessä (mieluusti mailitse) taikka paikan päällä täydentäen:
- tiimin nimi
- auton merkki/malli sekä rekisterinumero ja rengaskoko
- kilpailijoiden nimet, yhteystiedot ainakin yhdeltä per tiimi

Autojen oltava vakuutuksessa, puuhakilvillä voi osallistua.

Palkinnot jos vähintään 20 kilpailijaa, varmaankin rahapalkinnot, suuruus riippuu kilpailijamäärästä.

Osallistumismaksu 60 eur per auto, saa maksaa ennakkoon tilille (palautetaan jos kisaa ei tule) taikka käteisellä
paikan päällä. Tilinumero on 513100-299165 ja saajan nimi Lapland Trophy.

-Paavo

PS. Kilpailun ulkopuoliset hommat ja kyselyt (majoitus, ruokailut, safaroinnit jne.) suoraan Hessulle Mainariin
http://www.mainari.fi/ ja safarointia voi suunnitella myös http://www.psory.fi/forum/topic.asp?TOPIC_ID=680

Viimeksi muokannut Paavo : 22.08.2011 21:25
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.08.2011, 21:45
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Hyvä Paavo!


Hyvältä kuulostaapi!
Ai että jos en asuisi täällä suomen toisella syrjällä niin osallistuisin kyllä.

Lähdöt pätkille voisi olla vaikka minuutin tai useamman välein ja kilpalijoille annettaisiin lista jossa olisi joka pätkälle omat lähtö ajat.
Jos sais paikalliseta suunnistus seurata lainaksi ajanotto emitit niin ei tarvis pätkillä olla ajan ottajaa.
Jos tulee pätkän alkuun etuajassa niin on aikaa huilia tai huoltaa autoa.
Jos myöhästyy pätkän lähtöajasta syystä tai toisesta niin lähtee sitten johonkin väliiin kun on valmis.

Siirtymä ajat tietysti sellaisiksi jotta ei ylinopeutta tarvi ajaa.

Autot liikkeelle arvotussa järjestyksessä ja pienempipyöräiset lähtee ensin ja isommat perään.

Jos erikoiskokeelta löytyy helpompi ja vaikeampi reitti niin nehän voisi merkata niin että isot saa ajaa vain vaikeampaa ja pienet joko helpompaa tai vaikemapaa.

Nimihän olisi tietysti: OFFROAD ENDURO! tai MAASTOAUTO ENDURO! tai RAAJÄRVI 4x4 ENDURO! tai jotain ihan muuta.

Eikun Paavo vaan tankki täyteen ja kelottamaan reittiä!

Onnea ja menestystä kisalle.
Odotan mielenkinnolla kuvia videoita ja tarinaa tästä kisasta.

HIENOA!

t. Ismo Ämmä täältä ala Suomesta!
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 26.08.2011 16:19
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Raajärvellä officrossia ja yösafari 3.9. Paavo Tapahtumat 2 10.08.2011 22:17
OffiCrossia Raajärvellä 21.5.2011 Paavo Tapahtumat 66 08.06.2011 21:03
Officrossikisa Raajärvellä 28.8.2010 Paavo Tapahtumat 120 16.04.2011 12:20
lapland trophy suunnistuskilpailu raajärvellä roottori Tapahtumat 2 12.02.2005 10:50
Syksyn viimeinen rynnistys Raajärvellä Kupla Tapahtumat 3 13.11.2004 23:17


Sivu luotu: 02:04 (GMT +2).