Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.08.2011, 22:13
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

,vesipumpun laakerikin voi olla ihmeissään kun ei o tarkotettu jatkuvasti pyörimään.

Missäs näin? Eikös vesipumppu pyöri yleensä nimenomaan koko ajan kun moottori on käynnissä?
(Vai onko taas aukko sivistyksesä...)

__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.08.2011, 22:48
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Kyllä/ei.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
,vesipumpun laakerikin voi olla ihmeissään kun ei o tarkotettu jatkuvasti pyörimään.

Missäs näin? Eikös vesipumppu pyöri yleensä nimenomaan koko ajan kun moottori on käynnissä?
(Vai onko taas aukko sivistyksesä...)
Itse asiassa kyllä,pumppu pyörii aina. Se flekti vaan on sen vesipumpun akselissa ja kun se propeli ei oo niin hyvin tasapainotettu ni se pitää tärinää ja tytinää ja rasittaa laakeria,siks myös syö voimaa aika paljon. Siinähän on alunperin semmonen viskokytkin ja vanhemmiten niitä hajoaa,sit ei ota kiinni tai jopa hirttää aina kiinni,toimiessaan hyvä joskin reagoi joskus turhan hitaasti. Sehän ottaa kiinni haistaessaan kuumenneen syylärin ja maasto-ajossa ei oikein haista,orkis flektin toimintaa voi tehostaa pikku sähköflektillä joka puhaltaa kuumaa ilmaa syylarin etupuolelta sihen kytkimeen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.08.2011, 02:44
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Joo laita vaan se orkkis flekti takaisin hanki siihen toimiva visko, ja tuulitunneli niin lämpöongelmatkin ehkä helpottavat.Ilman tuulitunnelia teho on varmaan jotain puolet, ja taas sähkö flektin tehot jotain 30 % ????

Omassa bertassa on ollu kiinteä visko(eli kyrvähtäny kiinni) koko ajan mitä se miulla on ollu ja tällä vesipumpulla on ajettu n.300 tuhatta.

Ja nyt kun tuli puheeksi niin pitääkin ettiä siihen jostain toimiva tilalle.

Joskus 80-90 Luvulla V8 muistaakseni testasi erilaisia teho ja sähkö flektejä verraten alkuperäiseen viskoon niin se toimivaorkkis osoittautui kaikin puolin parhaaksi vei vähiten tehoa ja taas tarvittaessa jäähdytti parhaiten.

Meni ot:ksi mutta jatketaan flekti aiheesta.

Eräskin eräässä musavideossa esiintyvä Oldsi meni kerran perse edeltä kuusiaitaan kun tuulettimen remmit hyppäsi pois päältä näyttävässä lähdössä ja kun kiinteäksi modatun flektin viemät tehot vapautuivat hetkessä hytötykäyttöön. Ja tietysti ohjaustehostinkin putosi samalla pois pelistä
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.08.2011, 05:12
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ja jos orkkisropellilla vielä lämpiää niin vaihda se CT-20 johonkin turboon josta pakokaasu pääsee läpikin...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.08.2011, 06:47
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

Turboa ei viitsi alkaa vaihtamaan kun vasta sellanen hommattu tai vasta ja vasta mutta ajettu vaan 20tkm ja makso maltaita (onneks edellinen omistaja sen hommannut hinta oli 1300e )

Tarkotuksena laittaa nyt oma mekaanin flekti ja syylärin eteen yksi sähkönen.

lämpö ongelmia ei ollut tolla mekaanisella flektillä viime kesänä, talven aika "paransin" vähän autoo niin johan lämmöt nousee pilviin

On pirun vaikee vaan laittaa toi välijäähdytin kun laittaa ton mekaanisen flektin, tai sit unohdan koko välijäähdyttimen näin alkuunsa.

nuo 2 sähköflektiä vie kaiken kukkuraksi virtaa niin perhanasti että eipähän järkeä ole.

Olisko kellään sitä tuulitunnelia kun sattu menee roskii se
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.08.2011, 20:39
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eissä Näytä viesti
Turboa ei viitsi alkaa vaihtamaan kun vasta sellanen hommattu tai vasta ja vasta mutta ajettu vaan 20tkm ja makso maltaita (onneks edellinen omistaja sen hommannut hinta oli 1300e )

Tarkotuksena laittaa nyt oma mekaanin flekti ja syylärin eteen yksi sähkönen.

lämpö ongelmia ei ollut tolla mekaanisella flektillä viime kesänä, talven aika "paransin" vähän autoo niin johan lämmöt nousee pilviin

On pirun vaikee vaan laittaa toi välijäähdytin kun laittaa ton mekaanisen flektin, tai sit unohdan koko välijäähdyttimen näin alkuunsa.

nuo 2 sähköflektiä vie kaiken kukkuraksi virtaa niin perhanasti että eipähän järkeä ole.

Olisko kellään sitä tuulitunnelia kun sattu menee roskii se
No laita se välijäähytin koneen päälle ja konepeltiin ilmanottoaukko eli skuuppi ja sen verran reilu että saat ne kaksi sähköflektiä sen välijäähyttäjän päälle, tästä tulee se hyöty viellä, että jäähytysviivettä saadaan pienenmäksi
ja säästää käyrissä, pelkkä ilmanottoaukko ei tuo parannusta välijäähdyttäjälle koneen päällä,vaan tarvitsee ne flektit

Ei ole tuulitunnellia ylimääräistä
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410

Viimeksi muokannut Greenday : 19.08.2011 20:43 Perustelu: kirjoitusvirheet
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.08.2011, 09:01
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Greenday Näytä viesti
No laita se välijäähytin koneen päälle ja konepeltiin ilmanottoaukko eli skuuppi ja sen verran reilu että saat ne kaksi sähköflektiä sen välijäähyttäjän päälle, tästä tulee se hyöty viellä, että jäähytysviivettä saadaan pienenmäksi
ja säästää käyrissä, pelkkä ilmanottoaukko ei tuo parannusta välijäähdyttäjälle koneen päällä,vaan tarvitsee ne flektit

Ei ole tuulitunnellia ylimääräistä
ei taida onnistua kun kyseessä kuitenkin hiace
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:19 (GMT +2).