![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() ,vesipumpun laakerikin voi olla ihmeissään kun ei o tarkotettu jatkuvasti pyörimään. Missäs näin? Eikös vesipumppu pyöri yleensä nimenomaan koko ajan kun moottori on käynnissä? (Vai onko taas aukko sivistyksesä...)
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Kyllä/ei.
Itse asiassa kyllä,pumppu pyörii aina. Se flekti vaan on sen vesipumpun akselissa ja kun se propeli ei oo niin hyvin tasapainotettu ni se pitää tärinää ja tytinää ja rasittaa laakeria,siks myös syö voimaa aika paljon. Siinähän on alunperin semmonen viskokytkin ja vanhemmiten niitä hajoaa,sit ei ota kiinni tai jopa hirttää aina kiinni,toimiessaan hyvä joskin reagoi joskus turhan hitaasti. Sehän ottaa kiinni haistaessaan kuumenneen syylärin ja maasto-ajossa ei oikein haista,orkis flektin toimintaa voi tehostaa pikku sähköflektillä joka puhaltaa kuumaa ilmaa syylarin etupuolelta sihen kytkimeen.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo laita vaan se orkkis flekti takaisin hanki siihen toimiva visko, ja tuulitunneli niin lämpöongelmatkin ehkä helpottavat.Ilman tuulitunnelia teho on varmaan jotain puolet, ja taas sähkö flektin tehot jotain 30 % ????
Omassa bertassa on ollu kiinteä visko(eli kyrvähtäny kiinni) koko ajan mitä se miulla on ollu ja tällä vesipumpulla on ajettu n.300 tuhatta. Ja nyt kun tuli puheeksi niin pitääkin ettiä siihen jostain toimiva tilalle. Joskus 80-90 Luvulla V8 muistaakseni testasi erilaisia teho ja sähkö flektejä verraten alkuperäiseen viskoon niin se toimivaorkkis osoittautui kaikin puolin parhaaksi vei vähiten tehoa ja taas tarvittaessa jäähdytti parhaiten. Meni ot:ksi mutta jatketaan flekti aiheesta. Eräskin eräässä musavideossa esiintyvä Oldsi meni kerran perse edeltä kuusiaitaan kun tuulettimen remmit hyppäsi pois päältä näyttävässä lähdössä ja kun kiinteäksi modatun flektin viemät tehot vapautuivat hetkessä hytötykäyttöön. Ja tietysti ohjaustehostinkin putosi samalla pois pelistä ![]() ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ja jos orkkisropellilla vielä lämpiää niin vaihda se CT-20 johonkin turboon josta pakokaasu pääsee läpikin...
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Turboa ei viitsi alkaa vaihtamaan kun vasta sellanen hommattu tai vasta ja vasta mutta ajettu vaan 20tkm ja makso maltaita (onneks edellinen omistaja sen hommannut hinta oli 1300e
![]() Tarkotuksena laittaa nyt oma mekaanin flekti ja syylärin eteen yksi sähkönen. lämpö ongelmia ei ollut tolla mekaanisella flektillä viime kesänä, talven aika "paransin" vähän autoo niin johan lämmöt nousee pilviin On pirun vaikee vaan laittaa toi välijäähdytin kun laittaa ton mekaanisen flektin, tai sit unohdan koko välijäähdyttimen näin alkuunsa. nuo 2 sähköflektiä vie kaiken kukkuraksi virtaa niin perhanasti että eipähän järkeä ole. Olisko kellään sitä tuulitunnelia kun sattu menee roskii se ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja säästää käyrissä, pelkkä ilmanottoaukko ei tuo parannusta välijäähdyttäjälle koneen päällä,vaan tarvitsee ne flektit ![]() Ei ole tuulitunnellia ylimääräistä ![]()
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 Viimeksi muokannut Greenday : 19.08.2011 20:43 Perustelu: kirjoitusvirheet |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |