![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kylläpäs teettää kovasti töitä yksi vuotava stefa. Hyväähän niistä ei saa, muutakuin ottamalla kampiakselin kokonaan pois ja liimaamalla tiivisteet paikalleen. Tod. näk. juuri se yläpuoleinen tiiviste vuotaa. Samalla vaivalla vaihtaa ne muutaman kympin maksavat laakeriliuskatkin kampiakselille ja kiertokankiin. Sitten sillä taas ajelee puoli miljoonaa huoletonta km:ä... ![]() Parissakin koneessa tullut vastaan, että se mäntää jäähdyttävä suutin on viallinen ja kusee myös tyhjäkäynnillä. Silloin karkaa tyhjäkäynnin öljynpaineet ihan suotta ja painemittari näyttää alle kiloa. Eli öljysuihkutkin irti ja testaa vaikka paineilmalla, että aukeavat vasta jossain 1,5-2 barin paikkeilla, tai jopa ylempänä. Tuosta laakeripukin vaihtamisesta: Laakeripukit on koneistettu aina vain siihen yhteen koneeseen. Eli pulteilla laakeripukki/t oikeaan momenttiin ja sitten koneistetaan kaikki runkolaakereiden reiät samaan linjaan. Joskus nuoruusvuosina tuli kasailtua noita palapelikoneita, mutta silloin pitää tarkistaa tuo laakeripukkien "suoruus". Pahimmillaan niissä on puolenkin mm:n kynnys, jos siis laittaa toisen koneen laakeripukin tai oman koneen laakeripukin väärinpäin (sinne missä se sopii olla väärinpäin). Tämä tietää kyseisen laakerin ennenaikaista kuolemaa...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kaikista helpointa olis varmaa kohta vaihtaa toinen kone sinne. Ja laakeripukin kun vaihdoin niin siirsin vanhasta sen liuskan uuteen. Ja kevyesti hioin vesihiomapaperilla ennen paikalleen laittoa... |
|
#3
|
|||
|
|||
kysymys kartse1:selle
it taistellu just ton öljynpaineen kans ja vaihtanu pumpun uudemman mallin tehokkaampaan(oma mosa vm82)tehokkaampaan,laakeroinut,säätänyt,pumpun rajotin venttiilin,suodatin jalassa olevan rajotin venttiilin,putsannut öljyn jäähdyttimenja vaihtanut koneeseen 5w_50 täyssynteettiset mut lämpösenä öljyn paine laskee tyhmäkäynnillä just tonne kiloon..
![]() pitäisköhän tässä (taas) repiä se öljy pohja auki? pääseeks noihin siittimiin käsiks purkamalla pelkän öljypohjan vai tarviiko ottaa muutakin sälää poi? ja pystyykö tekeen mitään jos on jumiss vai nissanilta uusia tilalle..(hinta?) kaikki neuvot terve tulleita
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mutta en tiedä saako niitä sieltä irti ilman irroittamatta kampiakselia... |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Nissan Kc:n stefan vaihto perään | Rotta-Racing | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.05.2009 19:30 |
| Hilux perä stefan vaihto!!!! | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 17.09.2008 13:55 |
| Stefan vaihto Jeeppiin | sjeeppi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.03.2007 08:18 |
| LJ:n etuperän stefan vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.04.2006 12:16 | |
| Takakardaanin stefan vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.11.2003 21:22 | |