Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.08.2011, 21:59
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 Näytä viesti
Eipä pidä vieläkään!!!
Nyt on vaihdettu toinen öljypohja ja toinen kampiakselinpukki ja stefat.
Öljypohja pitää mutta kampiakselin stefa ei pidä vieläkään!
Voiko kampiakseli kulua stefan kohdalta?
Vai onko nuo tarvike stefat vain niin paskoja?
Onko kellään ollut samaa ongelmaa?????

Kylläpäs teettää kovasti töitä yksi vuotava stefa.
Hyväähän niistä ei saa, muutakuin ottamalla kampiakselin kokonaan pois ja liimaamalla tiivisteet paikalleen.
Tod. näk. juuri se yläpuoleinen tiiviste vuotaa.
Samalla vaivalla vaihtaa ne muutaman kympin maksavat laakeriliuskatkin kampiakselille ja kiertokankiin.
Sitten sillä taas ajelee puoli miljoonaa huoletonta km:ä...

Parissakin koneessa tullut vastaan, että se mäntää jäähdyttävä suutin on viallinen ja kusee myös tyhjäkäynnillä.
Silloin karkaa tyhjäkäynnin öljynpaineet ihan suotta ja painemittari näyttää alle kiloa.
Eli öljysuihkutkin irti ja testaa vaikka paineilmalla, että aukeavat vasta jossain 1,5-2 barin paikkeilla, tai jopa ylempänä.

Tuosta laakeripukin vaihtamisesta: Laakeripukit on koneistettu aina vain siihen yhteen koneeseen.
Eli pulteilla laakeripukki/t oikeaan momenttiin ja sitten koneistetaan kaikki runkolaakereiden reiät samaan linjaan.
Joskus nuoruusvuosina tuli kasailtua noita palapelikoneita, mutta silloin pitää tarkistaa tuo laakeripukkien "suoruus".
Pahimmillaan niissä on puolenkin mm:n kynnys, jos siis laittaa toisen koneen laakeripukin tai oman koneen laakeripukin väärinpäin (sinne missä se sopii olla väärinpäin).
Tämä tietää kyseisen laakerin ennenaikaista kuolemaa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.08.2011, 13:43
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Kylläpäs teettää kovasti töitä yksi vuotava stefa.
Hyväähän niistä ei saa, muutakuin ottamalla kampiakselin kokonaan pois ja liimaamalla tiivisteet paikalleen.
Tod. näk. juuri se yläpuoleinen tiiviste vuotaa.
Samalla vaivalla vaihtaa ne muutaman kympin maksavat laakeriliuskatkin kampiakselille ja kiertokankiin.
Sitten sillä taas ajelee puoli miljoonaa huoletonta km:ä...

Parissakin koneessa tullut vastaan, että se mäntää jäähdyttävä suutin on viallinen ja kusee myös tyhjäkäynnillä.
Silloin karkaa tyhjäkäynnin öljynpaineet ihan suotta ja painemittari näyttää alle kiloa.
Eli öljysuihkutkin irti ja testaa vaikka paineilmalla, että aukeavat vasta jossain 1,5-2 barin paikkeilla, tai jopa ylempänä.

Tuosta laakeripukin vaihtamisesta: Laakeripukit on koneistettu aina vain siihen yhteen koneeseen.
Eli pulteilla laakeripukki/t oikeaan momenttiin ja sitten koneistetaan kaikki runkolaakereiden reiät samaan linjaan.
Joskus nuoruusvuosina tuli kasailtua noita palapelikoneita, mutta silloin pitää tarkistaa tuo laakeripukkien "suoruus".
Pahimmillaan niissä on puolenkin mm:n kynnys, jos siis laittaa toisen koneen laakeripukin tai oman koneen laakeripukin väärinpäin (sinne missä se sopii olla väärinpäin).
Tämä tietää kyseisen laakerin ennenaikaista kuolemaa...
Jep. Pitää nyt vähän aikaa miettiä mitä teen.
Kaikista helpointa olis varmaa kohta vaihtaa toinen kone sinne.
Ja laakeripukin kun vaihdoin niin siirsin vanhasta sen liuskan uuteen.
Ja kevyesti hioin vesihiomapaperilla ennen paikalleen laittoa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.08.2011, 19:05
make1978 make1978 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.11
Sijainti: tampere
Viestit: 122
Perusasetus

kysymys kartse1:selle


it taistellu just ton öljynpaineen kans ja vaihtanu pumpun uudemman mallin tehokkaampaan(oma mosa vm82)tehokkaampaan,laakeroinut,säätänyt,pumpun rajotin venttiilin,suodatin jalassa olevan rajotin venttiilin,putsannut öljyn jäähdyttimenja vaihtanut koneeseen 5w_50 täyssynteettiset mut lämpösenä öljyn paine laskee tyhmäkäynnillä just tonne kiloon..

pitäisköhän tässä (taas) repiä se öljy pohja auki? pääseeks noihin siittimiin käsiks purkamalla pelkän öljypohjan vai tarviiko ottaa muutakin sälää poi? ja pystyykö tekeen mitään jos on jumiss vai nissanilta uusia tilalle..(hinta?) kaikki neuvot terve tulleita
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.08.2011, 13:24
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make1978 Näytä viesti
it taistellu just ton öljynpaineen kans ja vaihtanu pumpun uudemman mallin tehokkaampaan(oma mosa vm82)tehokkaampaan,laakeroinut,säätänyt,pumpun rajotin venttiilin,suodatin jalassa olevan rajotin venttiilin,putsannut öljyn jäähdyttimenja vaihtanut koneeseen 5w_50 täyssynteettiset mut lämpösenä öljyn paine laskee tyhmäkäynnillä just tonne kiloon..

pitäisköhän tässä (taas) repiä se öljy pohja auki? pääseeks noihin siittimiin käsiks purkamalla pelkän öljypohjan vai tarviiko ottaa muutakin sälää poi? ja pystyykö tekeen mitään jos on jumiss vai nissanilta uusia tilalle..(hinta?) kaikki neuvot terve tulleita
Ainakin nuo siittimet saa näkyviin irroittamalla öljypohjan.
Mutta en tiedä saako niitä sieltä irti ilman irroittamatta kampiakselia...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan Kc:n stefan vaihto perään Rotta-Racing Tekniikka & Jutustelu 2 16.05.2009 19:30
Hilux perä stefan vaihto!!!! Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 10 17.09.2008 13:55
Stefan vaihto Jeeppiin sjeeppi Tekniikka & Jutustelu 0 10.03.2007 08:18
LJ:n etuperän stefan vaihto Tekniikka & Jutustelu 8 27.04.2006 12:16
Takakardaanin stefan vaihto Tekniikka & Jutustelu 2 23.11.2003 21:22


Sivu luotu: 01:03 (GMT +2).