![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() tuo vw rakennelma näytti just sellaselta mitä meinasin. ei tietty noin viimisen päälle ja paremmalla koneella. ja toi lada taas oli liian pieni. tiiän että kyllä se sitten vituttaa kun niitä lukkoja tarvis. ainaki takana ois ehdoton.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tässä on hyvin yksinkertainen ja toimiva escortin 1.6 d tekniikalla ja hydrauliikka on otettu remmillä kampiakselilta. Akselit on takana hiasen ja edessä mersun perä,vaihteisto on escortin oma ja vetarit on muuttuneet kardaaneiksi.Etuakseli on keinuva kuten traktoreissa.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() kertokaas nyt joku tosta jakolaatikon kestävyydestä? missäs muissa vehkeissä on erillinen jakoloota jossa myös ulosotto? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
eikös 1 kopan pajerossa ole ulosotto.... ja kyllä se omasta mielestä just noin ulosotolla kannattaa toteuttaa jos haluaa helposti / halvemmalla tehdä. joskus oli itellä suunnitteilla samanmoinen projekti ja just pajeron osista paitsi koneeksi joku miehekkäämpi diesel. siitä ei ois kyllä rattoria tullu ku niitä jo on vaan ihanvaanjokumuumikäliepeltorälläyshärveli...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ulosotto akseli pysähtyy aina kun painaa kytkintä.Nivan jakis on taatusti heikko mesen koneen jatkeena.Vielä kun etit automaatti etuvetoisen ni siitä tulee erityisen mukava piha kone
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Siis kääntyykö tossa etupyörät vaikka on mersun perä edessä?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kääntyy koska se on henkilöauton perä ja siinähän on nivelletyt vetarit jotka on liitetty fiestan vetareihin ja napoihin.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#8
|
||||
|
||||
![]()
miks ihmeessä etuvetoinen? en keksi yhtään diiseli automaatti etuvetoista varteen otettavaa vaihtoehtoa.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
tokkos nivan jakiksessa ole edes ulosottoa? vai muistanko wäärin?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Silloin ei tarvita erillistä jakolaatikkoa, kun etuvetoisen perä toimii jakolatikkona. Vetarit siitä muuttuu kardaaneiksi. Tulee yksinkertaisempi rakenne ja silti saa moottorin pitkittäin. Moottori tulee tällä tapaa kyllä aika keskelle, mutta laittaa tankin, akun ja muut painavat nokkaan.
Sen lisäksi akselien perävälitykset tulee vielä lisää vauhtia alentamaan. Erillisellä jakolaatikolla vakiovälityksin pikkupuoli on usein nopeampi kuin akselien perävälitys, joten laitos kulkee etuvetotekniikalla hitaammin kuin takavetotekniikalla + jakolaatikolla.
__________________
Jukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tallin ja katoksen suunnittelua | osilpi | Chit-Chat | 0 | 16.11.2009 21:07 |
Mikä meni hojon jakis remontissa väärin? | Gravedigger | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 20.08.2008 19:55 |
sytkän suunnittelua... | mauno | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 15.01.2007 14:04 |
Kokeeneemmat offajat/Härvelin rakentajat hoi! | Kovakalu69 | Tekniikka & Jutustelu | 49 | 20.06.2006 11:01 |
Lämmityslaitteen suunnittelua ja rakentamista | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.09.2005 18:20 |