Alkuperäiseen kysymykseen vastauksia eli kyllä se 35mm2 kaapelillakin pärjää, ei se todellakaan noilla kulutuksilla poikki sula... Idea on siinä että pidät ne maajohdot mahdollisen lyhkäisinä eli 50cm tai alle.
Kyseessä on siis 9500 lipsin vinssi eli vapaanvedon virta on luokkaa 70A ja täydellä kuormalla luokkaa 400A. Käytännön kulutus jää jonnekin tuonne väliin. Jos et aja koko ajan HC offia niin luulempa että siinä ei paljon piuhat kypsy vaikka olisivat kevyempää kalimperia...
Kyllä, kannattaa vetää oma piuha akulta laturille ja akulta vinssille.
Silloin auton "omat" sähköt ovat ovat oma juttunsa ja "lisävarusteet" omansa. Esim. vinssi on silloin helppo kytkeä irti ongelma/huoltotilanteessa.
Laita maadoitus akulta koneelle ja akulta koriin ja korista runkoon niillä lyhyillä vedoilla.
Kyllähän sitä voi laittaa niin paksuu piuhaa kuin ilkee, mutta hinta ikävästi alkaa kiusaamaan kun neliöitä on paljon.
Liitoksista olisin kyllä enemmän huolissaan hapettumisen suojaamisestä kuin tärinästä, elippäs tinatut liitokset on pop. Kukaanhan ei kiellä laittamasta piuhoja niin että ne ei pääse yksinkertaisesti vatkaamaan itseään poikki. Samoin kaapelikengän kohdalla niiden laatujuttujen sijaan liitosten hyvyyteen... Rungon/korin välinen kontakti kannattaa suojata vaikka tavallisella rasvalla, eli rasvaa väliin ja päälle.Eipä heti hapetu, kyllä se aikansa kestää ja on helppo huoltaa.
Yllämainituilla eväillä edesmennyt kilpuri antoi varmaa kyytiä ilman sähköongelmia.
PS. Niissä akussa ja akussa on sitten eroa jos vinssi ei vedä... Toiset antaa virtaa paremmin kuin toiset...
|