![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Täällä taas
![]() Parin vuoden hiljaiselon jälkeen inspiraatio palaa, edessä olisi päälaatikon vaihto ja jakiksenkin sietäisi laakeroida. Miksi näin, erehyin lainaan koslaa eräälle "kaverile" ehkä tunniksi, ja tyypillisestihän tavarat paranee lainassa... Oli siis tahallaan sorvannu vaihteita ja 3-4 siirtäjänkin oli palasina. Asiasta tulikin turpakäräjät mutta ketkun saaminen muuten vastuuseen olis toivotonta kun ei itte ollu näkemässä. Että terveisiä vaan tänne rovaniemelle sille nuorelle automiehelle jolla on viirusilmä FH16 kasetti kuljetuksen ajossa ![]() Noniin asiaan eli pääaski on haussa, enkä ole täälläkään myytäviä nähnyt, nyt olis purkaamolla, vanhan joutuu laittaan vaihdossa. -91 näyttää vuosimalliksi eli onko se nyt sitten 2lt2 koneen perästä ? moottoriksi väittää kuiten 2.4D ?? Oliko kytkinkopassa eroa, kytkinki oli kait isompi halkasialtaan ja vauhtipyörä 8 pultilla ? Vai käykö siltikin. Tutkin myös A343F askin sijoittamista joka on peräisin kdj90 ruiserista. Jakolaatikko kävisi -97< hiluxista, mutta. Vetolevy on 8 pultilla eikä turbiinikoppa käy viereenkään 2lt:n kanssa. Startti ainakin on ehkä tuuman pari alempana kehällä. Olen pettynyt ![]() Läjää ei kaiketi ole eurooppaan tuotukaan automaattina, mitä toyodiystä kattoin. Miten hiacen automaatti, onko sekään mahollinen ? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
veikkaan että jos kytkin koppa ei käy koneen perään suoraan niin voit vaihtaa kytkin kopan siitä vanhasta laatikosta siihen uuteen? Ei ole oma kohtaista kokemusta mutta ihan mutu tuntumalla arvioiden uskoisin että tälläinen onnistuisi?
Mutta uskoisin kyllä että se laatikko käy suoraan siihen 2lt:n perään?? kertokoot viisaammat olinko miten väärässä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo, kytkinkopan kiinnityksessä laatikkoon ei varmaankaan ollu eroa, sama r151f lootahan se oli uudemmassakin läjässä. Pitää tahtoa mittanauhan kans otettuja kuvia siitä askista.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa joku aika sitten tuli tilattua 183 ? tkm ajettu -91:n läjän päälaatikko, pienellä riskillä tosin kun sopivuudesta ei ollu täyttä takuuta. Tamgearsilta tuli laakerit, stefat ja tiivisteet jakoaskiin, etuakseliin vetonivelen puslat ja stefat. Kytkin ja takastefa vaihtuu myös. Kytkin tosin olikin korean ihme Seco ?? Valeon sijaan, ikkään tuommosesta kuulukkaan, mutta tuo selvensikin hieman asiaa : http://www.tamgears.com/kytkimet%20info.htm
Niin se laatikko, -87:n ja -91:n erot ovat tukikumien kiinnityksessä ja laatikot yhistävän pooriakselin läpimitassa, joka siis on uudemmassa muutaman millin vähemmän. Lähtöakselia ei myöskään enään ole laakeroitu erikseen siihen välikoppaan. Uuden lootan mukana tuli (onneksi) se liitosholkki, sorvaamossa voivat sitten hitsata nuo holkit yhteen ja pätkästä oikeaan mittaan. Muita eroja laatikoissa on ainakin kytkinakselin puolella, uudemmassa sen laakeri ja stefa ovat ulkohalkaisijaltansa pienempiä. -87:n kytkin näytti käyvän tuohon. Tamgearsila sanovat että 4/1988…7/1992 ikäsissä kytkin on sama kuin vanhemmisa, mutta painelaakeri on eri. Mitä mitä, säästöäkö kun kaikki pitäny tehä kevyemmäksi ? ![]() Alpumista löytyy kuvia laatikoista. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jakolaatikkokin saatu laakeroitua, mitä nyt pari alumeetista laakeripesää yrittää olla huolimatta ulkokooleja paikoillensa
![]() Takavedon sisempi&ulompi laakeripesä ovat tuossa syyllisiä numeroila 36134 ja 36132. http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/...ension-housing Sitten kysymys muillekin saman rempan tehneile, sisääntuloakselin rattaan ja ekan laakerin välissä pitäisi olla paksu o-rengas, joka tulikin tamgearsin lähetyksessä. Edellinen remontoija ei sitä ollu laittanu sinne, ja kokeilemalla kävi ilmi että rattaat siirtyvät liian kauas akselilla. Paitsi että, tarkemmin kun kattoo, tuo japanpartsi ja toyodiy näyttää sen o-rinkilän kohalla Not aplicable. Poistunu käytöstä? Vaan mistä syystä öljytilat erottava stefa löytyy vain tamgearsin kuvasta? Edellisessä rempassa oli näemmä laitettu vakiomallinen stefa, nyt tuli 2-puoleinen. http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/...bly-gasket-kit |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No jo, loota muljahti paikallensa tuossa lauantaina puolilta öin ja loput osat ruuvattiin tänään paikollensa. Laatikon suhteen kaikki muu kävi yhteen paitsi jakolaatikon keppi osuu nopella alueellakin lattian aukkoon, syynä on niveltappi siinä välikopassa joka näyttäis olevan pari senttiä tai sinnepäin taempana kuin vanhassa, eikä käyttötangossa riittänyt säätövara. Taidan jatkaa sitä tankoa ennemmin kuin leikata peltiin lisää tilaa
![]() Eli tässä on -87:n kytkinsatsi, -91:n kytkinkoppa, päälaatikko ja välikoppa, puolet vanhan ja uuemman lootan "yokesta" eli booriholkki laatikoiden välillä, liitettynä lämpösovitteella ja hitsaamalla Eskelisen sorvaamossa. -87:n jakis käy siten suoraan tiivisteineen päivineen tähän. Laatikot pelittävät nyt hyvin ja ne ennen nelosella ja vitosella rullatessa kuuluneet rahinat loistavat poissaolollaan. Vaikka lattian luukku ei vielä ole paikallaan, en erottanut ajossa muuta kuin koneen ja renkaitten mölyn. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään läjä | TERO79 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 10.10.2009 00:52 |
Myydään läjä | cvy | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 09.08.2008 11:31 |
Myydään Läjä | AP-1 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.06.2008 13:44 |
M:LÄJÄ | kares | O/M/V Ajoneuvot | 26 | 23.12.2006 20:40 |
läjä(?) TLC 70 2LT | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.01.2005 15:03 |