Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.07.2011, 23:42
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Yks vaihtoehto tosiaan on säätää casterit nollaan, mutta on sen jälkeen viimesen päälle vittumainen ajettava normiliikenteessä.

Ainoa toimiva ratkaisu on laittaa raidetankoon tarpeeksi jämäkkä ohjausiskari. Nimenomaan silleen, jotta toinen pää on akselissa, esim. murikan kyljessä, ja toinen pää raidetangossa, niin ettei väliin pääse ylimääräisiä välyksiä.

Jos ei sillä vielä tokene, niin laita sinne hydraulisylinteri ja letkut simpukalta.

Itellä on kanssa sellanen woblaushirmu, josta kaikki mahollinen on läpi käyty, eikä mikään ole auttanut, niin tarpeeksi iskunvaimennusta vaan raidetankoon.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.07.2011, 05:20
isuzubj:n Avatar
isuzubj isuzubj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.07
Sijainti: Hämeenlinna Finland.
Viestit: 673
Perusasetus

onhan auraus kunnossa ja tehostin kiinni rungossa ettei o päässy löystyyn!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.07.2011, 05:31
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Omassa läjässä ei ilmaantunut minkäänlaista woblausta kun oma ohjausiskari oli kiinnni. talvella meni tangot keulasta solmuun niin sain tilalle semmosien mihin ei ollut mahdollisuutta kiinniitäää iskari, noh alkoi se woblaus aina siinä 50 vauhdissa kun rullasi ja moottorijaruulla hiljenti siiihen vauhtiin, muuten ei mitään. mielenkiintoinen huomio oli ja aika huvittavakin kun sitä suljetulal alueella testasin, woblaus kun alkoi ja yrittää kaikinvoimin pitää ratin paikoillaan niin saa kyllä ikkunat olla kiinni että ei ulos lennä. nimittäin voimistuu melko sairaaksi se woblaus silloin. kädet kun ns,löysää ratista niin välittömästi woblaus loppui
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.07.2011, 08:49
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Minä ehdottaisin kanssa, ohjausiskari akseliin kiinni. Auttoi ainkin yhdessä jäykkäakselisessa voblaukseen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.11.2011, 18:24
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Itse kokeilin BJ:stä kaikki mahdolliset ja loppujen lopuksi syyksi osoittautui etupyörien laakereissa oleva välys joka aiheutti hirveät woblaukset, laakereiden mutterit kiristämällä woblaukset hävis.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.11.2011, 20:35
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja luppakorva Näytä viesti
Minä ehdottaisin kanssa, ohjausiskari akseliin kiinni. Auttoi ainkin yhdessä jäykkäakselisessa voblaukseen.
Jep patrolli kans rauhottui tälleen toki löysät pois muualtakin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.11.2011, 21:44
Akipell Akipell ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.09
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 161
Perusasetus

tärinät


omassa bjssaä myös hävisi kun pyöränlaakerin ulkokooli pysyi kiinni. ja sielä oli väljää. suosittelen pyöränlaakereiden vaihtoa. kai siitäkin jonkun tolkun saisi kun nostaisi auton kokonaan ilmaan, ja nelivedolla pyörittää niin voi katsoa mikä vemputtaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrol GR:n Tyyppiäänet ja -vapinat??? Olkku Tekniikka & Jutustelu 1 27.08.2008 08:47


Sivu luotu: 02:52 (GMT +2).