![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
kiinalainen bensapumppuTossa Juuson videossa kuuluva outo kolkotus on kiinalainen(Biltema paska) solenoidi bensapumppu. Sillä on outoja rytmihäiriöitä. Vastapaineesta riippumatta lyö milloin mitäkin tahtia. Piti avata ja katsoa mitä on syönyt. Kiinalainen on taas ruvennut keksimään elektroniikkaa ja työn jälki on aika karmeaa katseltavaa. Toimintaperiaate näyttäisi olevan sellainen, että Hall-anturilla haistellaan pumpun karan paikka ja tarvittaessa annetaan 555-taimerilla potku solenoidille(imu tahti). Lisäksi johtojen läpivienneissä ei ole mitään tiivisteitä. Muuten kyllä purkki yrittää olla tiivis eli vesi pääsee sisään, mutta ei ulos. Jos mettään jää, niin helppo arvata missä vika! Alla pari kuvaa.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Perkele! Se keittää bensat välisäiliössä
![]() Sitten jäähdytysjärjestelmässä on kans jotain käpyjä. Paineet ei pysy järjestelmässä, eikä mitään selvää vuotoakaan ole missään. Jokapojalla ei olekaan bensalle jäähdytystä (Kupariputkisilmukka kuvassa)Uusi puskuri on heftissä, vielä vähän sovittelua ja saumat kulmiin. Pitäisi joku hyvä maali keksiä näihin pintaan. Vai olisiko polttomaalaus parempi? Näihin reikiin voisi jotku valot kehitellä. Ideoita? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Miten paksuu puskuri peltiä?
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Onko mitään olettamusta miksi bensa kiehuu välisäiliössä ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Oliskos syyllinen vaikka syylärin korkki.
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Levy on ruukin 3mm optimia, muistaakseni 600
Voisi kyllä olla jopa ohuempaakin, jotain 2mm. Lainaus:
Ratkaisua tähän haetaan etsimällä sopivanmalliset veneen/rakennuksen ilmanvaihtoritilät ja laittamalla ne konepeltiin taktisiin paikkoihin. Joo, tähän johtopäätökseen tultiin itsekkin pienen tutkiskelun ja pohtimisen jälkeen. Kannenvaihdon yhteydessä on ilmeisesti pieni määrä öljyä päässyt lirahtamaan vesikanaviin ja syylariin kulkeutuessaan on öljy näyttäisi turvottaneen korkin tiivisteen sen verta, että ei enään tiivistä niinkuin pitäisi. Toistaiseksi asialle ei tehdä mitään, koska veden kiehumispistettä nostavaa paineistusta ei taida tarvita, kun ole kuullut keittävästä Suzukistakaan
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
oli tuo paisari liian alhaalla ja näyttäis sullaki olevan aika alhaalla. (tosin mulla oli toyota 3k ja alumiini syyläri )
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
On muuten tuo lähtöjen kiristyssysteemi viimeisen päälle paskasti suunniteltu, muovitamppa vaan vääntyy kun yrittää saada lähtöjä pitäviksi. Varmaan iso leka olis oikea työkalu niiden lopulliseen kiristykseen.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
|
#9
|
||||
|
||||
Bensapumppu
Kattelin samaa, mutta näyttäisi sattumalta pitävän tässä yksilössä.
|
|
#10
|
||||
|
||||
Siis MitäVittua T MitäVittua
Aamulla kolahti kuusakoskelta kirje luukusta. Tuumasin vaan, että jaa-a, mitähän vittua tässäkin on...
Onneks ei ollu kahvikuppia kädessä, kun avasin kirjeen, meinaan olis kyllä lentänyt seinään aika vauhdilla. Kuoresta nimittäin paljastu romutustodistus, jossa komeilee mun auton tiedot. Auton olisi romuttanut joku Oululainen yritys, jonka omistuksessa tuo auto on mahdollisesti ollut JOSKUS KAUAN AIKAA SITTEN. Mitenköhän tuokin on onnistunut, kun auto kuitenki on parkissa tuossa ruudussa ihan täysin ajokuntoisena, eikä siitä ole mitään osia kadonnut. ![]() Noo, asiaa selvitellään parhaillaan. Viimeksi muokannut J0hannes : 26.07.2011 12:30 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Tossahan voi virkavallalle todeta, että kuten huomaatte, ajan romutetulla autolla... Kannattaisi siis hakeutua hoitoon kun näin pahoja harhoja näette.
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ilman rekisteriotetta autoa EI VOIDA ROMUTTAA!!! Ja onhan tuo TAAS mahdolista, jotta lyöty alustanumero väärin... NM. Rekisteröity auto väärällä VIN numerolla, jolloin AKE ilmoitti, jotta meistaa se runkonumero uudestaa, koska heillä on karmea byrokratia edessä jos tällainen virhe sattuu! En muuten meistannu, vaan hain (maksetut) kilvet uudelleen oikeaan alustanumeroon! Oli muuten meillekkin aikamoinen rumba, koska asiaks odotti autoansa firmalla.... Ei tulu paljoa kiitoksia tarkkaavaisuudesta!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#14
|
||||
|
||||
|
jostain varaosa suzukista uudet paperit tyyppikilvet ja vedät vaa runkonumeron uusiks
haha voi mahoton.. tsemppii vaa
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Kekkosta lainatakseni: Saatanan Tunarit!
Kävi ilmi, että autolla ei ole ollut mitään tekemistä tuon auton romutettavaksi toimittaneen lafkan kanssa. Kuusakoskella on vaan ihan totaalisen käsi virkailija ollu hommissa. Ukkeli oli tuonu auton paalattavaks ilman papereita ja oli hatusta vetässy rekkarin sille. Tiskillä ollut nainen oli sitten vaan naputellut rekkarin koneelle ja painanut enteriä... Ei mitään valmistenumeron tarkistuksia tai mitään. Parasta/pahinta asiassa oli kuitenkin se, että se paalattu auto oli VITTU LADA SAMARA!!! Siis eikö ihmisellä mikään hälyytyskello soi päässä silloin, kun auton merkeissä ei ole edes yhtään samaa kirjainta?!?! Paalauksen kirjanneen ihmisen onneksi oli vapaalla tänään, olisi voinut muuten ruveta vähän kuumottamaan siellä luurin toisessa päässä kun soittelin kuusakoskelle. Homma kuitenkin päättyi hyvin, kun kuusakoskelta lähettivät romutuksen peruutustiedon trafiin, niin saatiin SJ paalista takas ajoon Pitää nyt vielä kahtella, tuleeko tästä mitään jälkimaininkeja vakuutusyhtiön, tai enneminkin verottajan osalta.Pitäisköhän sitä joku valitus/korvausvaatimus pistää eteenpäin, kun kuitenkin pari viikkoa kerkesin periaatteessa romutetulla autolla ajella, siinä ei meina paljoa olis vahinkotilanteessa hymyilyttäny, kun mikään vakuutus ei välttämättä olisikaan ollut voimassa. Samoin, menihän tässä pajapäivästäkin useampi tunti harakoille ja itte sitä joutu trafiin ja vakuutusyhtiöön ja sinne kuusakoskelle soitella ja nähdä vaivaa. Perseestä!
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M: Suzukin vanteita | LaaLaa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 21 | 13.07.2007 09:21 |
| suzukin rakentelua .. | longfiedteam | Linkit | 2 | 10.01.2007 19:38 |
| Tarinoita tosi elämästä (työ sellaisesta) | Ex_inkkari | Chit-Chat | 5 | 15.11.2006 23:18 |
| o: suzukin | luke_L | O/M/V Muut | 0 | 14.11.2004 21:52 |
| Tarinoita TV-lupatarkastuksista | Laskos | This And That | 0 | 11.10.2002 10:55 |