Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.07.2011, 14:17
Karpo Karpo ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.07.11
Sijainti: Rauma
Viestit: 5
Perusasetus

Mitä Hiluxista kannattaa katsoa jos autoa on ostamassa? Mitä teknisiä ansapaikkoja autossa on?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.07.2011, 14:18
tommitt tommitt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.12.05
Sijainti: Kempele
Viestit: 282
Perusasetus

mistä siimapyörä 2.2l dieselin kampipyörän nokkaan?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.07.2011, 14:34
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tommitt Näytä viesti
mistä siimapyörä 2.2l dieselin kampipyörän nokkaan?
Käsittääkseni mistä vain vanhemman L-sarjan koneesta. Minulla taitaa itse asiassa olla irrallaankin yksi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.07.2011, 14:36
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Karpo Näytä viesti
Mitä Hiluxista kannattaa katsoa jos autoa on ostamassa? Mitä teknisiä ansapaikkoja autossa on?
Ruostevauriot korissa, ruostevauriot rungossa...

Muuten ihan perustavaa laatua olevaa tarkistusta, voimansiirron toiminta ilman ylimääräisiä ääniä jne.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.07.2011, 17:35
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Onks mulla nyt sitten tankki sisäpuolelta ruosteessa vai mitä häh?

Riesa alkoi jo n. vuosi sitten: yhtäkkiä kesken ajon 2L kone hyytyy siihen, että pumppu kuivuu ilman mitään ennakkovaroitusta. Tulolinjaan tulee niin valtava alipaine, että käsipumpun tattikin imeytyy pohjaan asti eikä palaudu ihan pienellä vaivalla. Sitten kun saa käsipumpun taas ylös ja käyttöön niin tärähtää käyntiin ja ajoa voi jatkaa tuhansiakin kilometrejä ilman ongelmia. Ja näinhän voi käydä kaikissa yli 60km/h nopeuksissa ja millä tahansa polttoainemäärällä, joka alittaa 3/4 tankillisen.

Syöttöpumppu alko vuotamaan kannestaan samaan aikaan vuosi sitten, kun toi ongelma ensi kerran ilmeni, vaihdoin tiivisteen ja ei vuoda enää dieseliä mistään, mutta teki tuon hyytymisen vielä kerran pari pumppuremmontin jälkeenkin, joten otin sitten vielä tankinkin pohjapropun kautta tyhjäksi.

Nyt pääs sitten rullaamaan jo yli 10tkm kunnes teki tuon hyytymisen kilometrin kotoa lähdön jälkeen.

Hyviä arvauksia, että mikä tossa nyt enää voi olla vikana?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.07.2011, 21:40
FreeDOOM FreeDOOM ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.07.11
Sijainti: Lapinjärvi,Suomi
Viestit: 23
Perusasetus

LN170 -03 Korotus


Jooo varman kysytty ja vastattu monta kertaa mutta en löytäny vastausta.

Pitäis lähtee korottaan tota -03 hiluxia ja sitä maastokelpoisuutta parantaa, millasta sarjaa kanattaa harkita ja mistä etsiä halvalla?

Auto on jokapäiväsessä käytössä ja pitkiäkin matkoja tulee välillä ajettua niin pitäis olla myös liikenneturvallisuuden kannalta hyvä.

Rough Trax myy 630€:lla ainakin täydellisen sarjan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.07.2011, 11:18
Flea Flea ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.04.11
Sijainti: Kuusankoski
Viestit: 36
Perusasetus

Olenko minä ainoa jolle sattuu kohdalle noi bensa tojotat joita saa lämpöisenä sahata käyntiin toisinaan melko kauan? Kylmänä lähtee laakista. Tällä hetkellä vuorossa siis 2.2l bensa. Onko tuohon vaivaan/ominaisuuteen olemassa jokin lääke?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.07.2011, 14:18
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Flea Näytä viesti
Olenko minä ainoa jolle sattuu kohdalle noi bensa tojotat joita saa lämpöisenä sahata käyntiin toisinaan melko kauan? Kylmänä lähtee laakista. Tällä hetkellä vuorossa siis 2.2l bensa. Onko tuohon vaivaan/ominaisuuteen olemassa jokin lääke?
Ruiskukone...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.07.2011, 19:08
Flea Flea ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.04.11
Sijainti: Kuusankoski
Viestit: 36
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ruiskukone...

Kaasari.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.07.2011, 11:29
FreeDOOM FreeDOOM ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.07.11
Sijainti: Lapinjärvi,Suomi
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Flea Näytä viesti
Olenko minä ainoa jolle sattuu kohdalle noi bensa tojotat joita saa lämpöisenä sahata käyntiin toisinaan melko kauan? Kylmänä lähtee laakista. Tällä hetkellä vuorossa siis 2.2l bensa. Onko tuohon vaivaan/ominaisuuteen olemassa jokin lääke?
Ainakin FxRollassa(-89 2E koneella ,eli kaasari) oli sama ongelma että lämpimänä sitä pysty jopa sahaa akun tyhmäks ennen kun tarttas...Ratkasu oli että paino kaasun puolväliin ja vääns käyntiin... Siihen autoon ainakin toimi, voi olla että tässä tilanteessa ei... Don´t know...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.07.2011, 15:58
Unski:n Avatar
Unski Unski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Kirkkonummi, .
Viestit: 103
Perusasetus

Mistä kannattaisi ostaa jakopäänosat hiluxiin -89 2.4d, onko laatueroja? Motonetissä jakopääsarja kalliimpi kuin osat yksitellen, onkoha ne sit parempii siin sarjassa? Ja Toyotatiskiltä varmasti hyviä, mutta se hinta taitaa olla sit aikapaljon enemmän.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.08.2011, 16:41
JSE JSE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 45
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Flea Näytä viesti
Olenko minä ainoa jolle sattuu kohdalle noi bensa tojotat joita saa lämpöisenä sahata käyntiin toisinaan melko kauan? Kylmänä lähtee laakista. Tällä hetkellä vuorossa siis 2.2l bensa. Onko tuohon vaivaan/ominaisuuteen olemassa jokin lääke?
Lähteekö tunnin-parin huilin jälkeen normaalisti ?

Itellä oli Accordissa joskus vastaava vaiva. Päättelin sen johtuvan mahdollisesti viallisesta lämpölevystä kaasuttimen alla. (En tiedä onko tojotassa moista ollenkaan) Saattaa olla että päättelin myös päin persusta

Jokatapauksessa kuumuus aiheuttaa jotain mystistä kaasuttimessa. Epäilisin jotta bensat katoaa=haihtuu kohokammmiosta jonnekin, jolloin saa sahata hetken ennenkuin täyttyy uudestaan.

Ei löytynyt suoraa apua tuolta Hiluxin korjuu-opuksestakaan.

Kannattaa varmaan ekaks kuumalla kelillä, kun epäilee vaivan olevan "päällä" tarkistaa bensan pinta kohokammion ikkunasta.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.08.2011, 16:24
tonnisata:n Avatar
tonnisata tonnisata ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 1.120
Perusasetus

Onko tietoa mikä kierre on öljykellossa noissa diesel koneissa, tarttis saada jostain T - haara siihen paine reikään, kun mittari oisi tarkoitus laittaa ja myös saada öp valo pelaamaan.

Tai mistä löytysi tuommoinen t haara , niin silloin niillä kierteen tiedoilla ei olisi merkitystä ja homma ratkastu.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.07.2011, 16:39
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Onks mulla nyt sitten tankki sisäpuolelta ruosteessa vai mitä häh?

Riesa alkoi jo n. vuosi sitten: yhtäkkiä kesken ajon 2L kone hyytyy siihen, että pumppu kuivuu ilman mitään ennakkovaroitusta. Tulolinjaan tulee niin valtava alipaine, että käsipumpun tattikin imeytyy pohjaan asti eikä palaudu ihan pienellä vaivalla. Sitten kun saa käsipumpun taas ylös ja käyttöön niin tärähtää käyntiin ja ajoa voi jatkaa tuhansiakin kilometrejä ilman ongelmia. Ja näinhän voi käydä kaikissa yli 60km/h nopeuksissa ja millä tahansa polttoainemäärällä, joka alittaa 3/4 tankillisen.

Syöttöpumppu alko vuotamaan kannestaan samaan aikaan vuosi sitten, kun toi ongelma ensi kerran ilmeni, vaihdoin tiivisteen ja ei vuoda enää dieseliä mistään, mutta teki tuon hyytymisen vielä kerran pari pumppuremmontin jälkeenkin, joten otin sitten vielä tankinkin pohjapropun kautta tyhjäksi.

Nyt pääs sitten rullaamaan jo yli 10tkm kunnes teki tuon hyytymisen kilometrin kotoa lähdön jälkeen.

Hyviä arvauksia, että mikä tossa nyt enää voi olla vikana?
Joko korvaus ilman puute , tai joku esim. silikoni,jyvä tms. pallo tankissa joka aika ajoittain pääsee tukkimaan imuputken.

Tai sitten sellai että sen korvaus ilman puutteen aiheuttaman alipaineen takia menee imuputki jostain luttuun.

Joskus Natikassa oli ohranjyvä tankissa joka randomina 5 min- 2 kuukauden aikajanalla pääsi sillointällöin nousemaan tankista suodattimen banjoliittimeen ja tukki sen. Sitäkin vikaa etsittiin jonkun kerran.

Varaudu selvittämään mistä kohtaa polttoaine linjaa se "Suhahtaa" eli kun hyytyy niin jostain kohtaa letku auki ja jos alipaine helpotti niin vika on siitä kohtaa tankkiin päin...

Noin niiku ehkä...l
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.07.2011, 20:10
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Question

takavalot


Onkohan monella täällä ollut 170-sarjan Hilussa samaa ongelmaa, "hallituksen" yksilöstä (kdn-170 vm. 2000) hävisi kuskin puolen takaparkki taannoin johonkin. Paikallisen huoltiksen kaveri sanoi virran häviävän johonkin ennen apparin penkin alla olevaa liitosta. Onkohan tuossa jotain erityistä paikkaa mistä alkaa etsiä katkosta? Nyt on taas parkki ja jarruvalo hukassa...
Ja samaan sarjaan: onko ominaisuus kun on kärry perässä niin sytyttelee takasumaria itsekseen?
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.07.2011, 21:21
jannek:n Avatar
jannek jannek ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.01.05
Sijainti: raisio, Finland.
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Ja samaan sarjaan: onko ominaisuus kun on kärry perässä niin sytyttelee takasumaria itsekseen?
Katso autosta peräkärrynvalopistoke, huono kontakti/ kura pistokkeen sisällä saa ihmeitä aikaan.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 30.07.2011, 18:29
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

ln65 laatikon purkamisesta semmosta kyselisin että pääseekö sinne laatikkoon kurkkimaan kytkin kopan puolelta laatikon ollessa paikoillaan, ku akseli heiluu sen verran ylös alas että pitäs varmaan laakeria uusata, vai onko se purku alotettava toisesta päästä? Kahtelin nuita räjäytys kuvia ja purku ohjeita mutta en oikeen saanu tolkkua.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.08.2011, 13:16
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Joko korvaus ilman puute , tai joku esim. silikoni,jyvä tms. pallo tankissa joka aika ajoittain pääsee tukkimaan imuputken.

Tai sitten sellai että sen korvaus ilman puutteen aiheuttaman alipaineen takia menee imuputki jostain luttuun.

Joskus Natikassa oli ohranjyvä tankissa joka randomina 5 min- 2 kuukauden aikajanalla pääsi sillointällöin nousemaan tankista suodattimen banjoliittimeen ja tukki sen. Sitäkin vikaa etsittiin jonkun kerran.

Varaudu selvittämään mistä kohtaa polttoaine linjaa se "Suhahtaa" eli kun hyytyy niin jostain kohtaa letku auki ja jos alipaine helpotti niin vika on siitä kohtaa tankkiin päin...

Noin niiku ehkä...l
Sen verran valehtelin aiemmin, että pumpun kansi vuotaa TAAS. Kestihän se star dieselin tiiviste kokonaiset 12tkm, ellei toi alipaine riitä rikkomaan sitä tiivistettäkin siitä. Tankin täyttökaula alkaa kukkimaan sisäpuolelta, niin ei varmaan oo poissuljettua toi varsinaisen säiliön ruostuminen sisäpuolelta, vaikka ulkoa päin onkin nätissä kunnossa. Pitää varautua ryömimään seuraavan kerran kun hyytyy, tai sitten vaan suoraan tankin vaihtoon.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 06.08.2011, 00:29
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Tankin täyttökaula alkaa kukkimaan sisäpuolelta, niin ei varmaan oo poissuljettua toi varsinaisen säiliön ruostuminen sisäpuolelta, vaikka ulkoa päin onkin nätissä kunnossa. Pitää varautua ryömimään seuraavan kerran kun hyytyy, tai sitten vaan suoraan tankin vaihtoon.
Yleensä Dtankki on siisti sisältä, paitsi jos on ollut vuosia nuukailijalla joka pitää aina tankin tyhjänä.

Tankin huohotin tukossa? Entä pumpun kannessa kaasuakseli, onko kulunut?
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 06.08.2011, 20:05
Unski:n Avatar
Unski Unski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Kirkkonummi, .
Viestit: 103
Perusasetus

Onko ln110 hiluxissa jakovaihteiston etuvetolaipan mutterissa ihan oikeekätiset kierteet, tuntuu ihan sairaan tiukalta!?
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 10.08.2011, 16:00
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Yleensä Dtankki on siisti sisältä, paitsi jos on ollut vuosia nuukailijalla joka pitää aina tankin tyhjänä.

Tankin huohotin tukossa? Entä pumpun kannessa kaasuakseli, onko kulunut?
Paha sanoa tankin sisustasta, tolla autolla on historiaa nyt yli 500 000km. Ainakaan tankki ei sihahda kun aukasee korkin, ja tolla ajetaan yli tankillinen viikossa. Ei se kaasuvivun juuri ainakaan vuoda ainetta ja liikkuu muutenkin sulavasti eikä takeltele. Ainoa vuoto on nyt sieltä kannen välistä nurkasta.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 15:57 (GMT +2).