![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mitä Hiluxista kannattaa katsoa jos autoa on ostamassa? Mitä teknisiä ansapaikkoja autossa on?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
mistä siimapyörä 2.2l dieselin kampipyörän nokkaan?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Käsittääkseni mistä vain vanhemman L-sarjan koneesta. Minulla taitaa itse asiassa olla irrallaankin yksi.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Muuten ihan perustavaa laatua olevaa tarkistusta, voimansiirron toiminta ilman ylimääräisiä ääniä jne. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Onks mulla nyt sitten tankki sisäpuolelta ruosteessa vai mitä häh?
Riesa alkoi jo n. vuosi sitten: yhtäkkiä kesken ajon 2L kone hyytyy siihen, että pumppu kuivuu ilman mitään ennakkovaroitusta. Tulolinjaan tulee niin valtava alipaine, että käsipumpun tattikin imeytyy pohjaan asti eikä palaudu ihan pienellä vaivalla. Sitten kun saa käsipumpun taas ylös ja käyttöön niin tärähtää käyntiin ja ajoa voi jatkaa tuhansiakin kilometrejä ilman ongelmia. Ja näinhän voi käydä kaikissa yli 60km/h nopeuksissa ja millä tahansa polttoainemäärällä, joka alittaa 3/4 tankillisen. Syöttöpumppu alko vuotamaan kannestaan samaan aikaan vuosi sitten, kun toi ongelma ensi kerran ilmeni, vaihdoin tiivisteen ja ei vuoda enää dieseliä mistään, mutta teki tuon hyytymisen vielä kerran pari pumppuremmontin jälkeenkin, joten otin sitten vielä tankinkin pohjapropun kautta tyhjäksi. Nyt pääs sitten rullaamaan jo yli 10tkm kunnes teki tuon hyytymisen kilometrin kotoa lähdön jälkeen. Hyviä arvauksia, että mikä tossa nyt enää voi olla vikana?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#6
|
|||
|
|||
![]() LN170 -03 Korotus
Jooo varman kysytty ja vastattu monta kertaa mutta en löytäny vastausta.
Pitäis lähtee korottaan tota -03 hiluxia ja sitä maastokelpoisuutta parantaa, millasta sarjaa kanattaa harkita ja mistä etsiä halvalla? Auto on jokapäiväsessä käytössä ja pitkiäkin matkoja tulee välillä ajettua niin pitäis olla myös liikenneturvallisuuden kannalta hyvä. Rough Trax myy 630€:lla ainakin täydellisen sarjan. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Olenko minä ainoa jolle sattuu kohdalle noi bensa tojotat joita saa lämpöisenä sahata käyntiin toisinaan melko kauan? Kylmänä lähtee laakista. Tällä hetkellä vuorossa siis 2.2l bensa. Onko tuohon vaivaan/ominaisuuteen olemassa jokin lääke?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ruiskukone...
|
#9
|
|||
|
|||
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ainakin FxRollassa(-89 2E koneella ,eli kaasari) oli sama ongelma että lämpimänä sitä pysty jopa sahaa akun tyhmäks ennen kun tarttas...Ratkasu oli että paino kaasun puolväliin ja vääns käyntiin... Siihen autoon ainakin toimi, voi olla että tässä tilanteessa ei... Don´t know...
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mistä kannattaisi ostaa jakopäänosat hiluxiin -89 2.4d, onko laatueroja? Motonetissä jakopääsarja kalliimpi kuin osat yksitellen, onkoha ne sit parempii siin sarjassa? Ja Toyotatiskiltä varmasti hyviä, mutta se hinta taitaa olla sit aikapaljon enemmän.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itellä oli Accordissa joskus vastaava vaiva. Päättelin sen johtuvan mahdollisesti viallisesta lämpölevystä kaasuttimen alla. (En tiedä onko tojotassa moista ollenkaan) Saattaa olla että päättelin myös päin persusta ![]() Jokatapauksessa kuumuus aiheuttaa jotain mystistä kaasuttimessa. Epäilisin jotta bensat katoaa=haihtuu kohokammmiosta jonnekin, jolloin saa sahata hetken ennenkuin täyttyy uudestaan. Ei löytynyt suoraa apua tuolta Hiluxin korjuu-opuksestakaan. Kannattaa varmaan ekaks kuumalla kelillä, kun epäilee vaivan olevan "päällä" tarkistaa bensan pinta kohokammion ikkunasta. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Onko tietoa mikä kierre on öljykellossa noissa diesel koneissa, tarttis saada jostain T - haara siihen paine reikään, kun mittari oisi tarkoitus laittaa ja myös saada öp valo pelaamaan.
Tai mistä löytysi tuommoinen t haara , niin silloin niillä kierteen tiedoilla ei olisi merkitystä ja homma ratkastu. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tai sitten sellai että sen korvaus ilman puutteen aiheuttaman alipaineen takia menee imuputki jostain luttuun. Joskus Natikassa oli ohranjyvä tankissa joka randomina 5 min- 2 kuukauden aikajanalla pääsi sillointällöin nousemaan tankista suodattimen banjoliittimeen ja tukki sen. Sitäkin vikaa etsittiin jonkun kerran. Varaudu selvittämään mistä kohtaa polttoaine linjaa se "Suhahtaa" eli kun hyytyy niin jostain kohtaa letku auki ja jos alipaine helpotti niin vika on siitä kohtaa tankkiin päin... Noin niiku ehkä...l
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#15
|
|||
|
|||
![]() takavalot
Onkohan monella täällä ollut 170-sarjan Hilussa samaa ongelmaa, "hallituksen" yksilöstä (kdn-170 vm. 2000) hävisi kuskin puolen takaparkki taannoin johonkin. Paikallisen huoltiksen kaveri sanoi virran häviävän johonkin ennen apparin penkin alla olevaa liitosta. Onkohan tuossa jotain erityistä paikkaa mistä alkaa etsiä katkosta? Nyt on taas parkki ja jarruvalo hukassa...
![]() Ja samaan sarjaan: onko ominaisuus kun on kärry perässä niin sytyttelee takasumaria itsekseen? ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Katso autosta peräkärrynvalopistoke, huono kontakti/ kura pistokkeen sisällä saa ihmeitä aikaan.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
ln65 laatikon purkamisesta semmosta kyselisin että pääseekö sinne laatikkoon kurkkimaan kytkin kopan puolelta laatikon ollessa paikoillaan, ku akseli heiluu sen verran ylös alas että pitäs varmaan laakeria uusata, vai onko se purku alotettava toisesta päästä? Kahtelin nuita räjäytys kuvia ja purku ohjeita mutta en oikeen saanu tolkkua.
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tankin huohotin tukossa? Entä pumpun kannessa kaasuakseli, onko kulunut? |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Onko ln110 hiluxissa jakovaihteiston etuvetolaipan mutterissa ihan oikeekätiset kierteet, tuntuu ihan sairaan tiukalta!?
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
Paha sanoa tankin sisustasta, tolla autolla on historiaa nyt yli 500 000km. Ainakaan tankki ei sihahda kun aukasee korkin, ja tolla ajetaan yli tankillinen viikossa. Ei se kaasuvivun juuri ainakaan vuoda ainetta ja liikkuu muutenkin sulavasti eikä takeltele. Ainoa vuoto on nyt sieltä kannen välistä nurkasta.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |