Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.07.2011, 21:55
puikkis:n Avatar
puikkis puikkis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.04
Sijainti: Helsinki, .
Viestit: 157
Perusasetus

Turbolla oli 109 ja 122 hp versiot. Ilman turboa oli noin 82-85 hp.
Pitkä kansi on herkkä lämmölle ja halkeilee helposti. Pienet halkeamat venttiilien ja hehkun välissä ei menoa haittaa, mutta sitten kun niitä on paljon niin eihän se enää syty käyntiin niin herkästi.
Vitosen ja kutosen hehkutulpat on aina vaihtamatta, ainakin silloin kun kone on ollut volvossa. Hehkut kannattaa vaihtaa aina kun pumppu tai kansi on irti.

Ihan ok moottori se oli ajaa silloin -89 -97 kun ajoin sellasilla aika paljon. Ei ollut paremmasta tietoa. Nyky moottoreiden aikaan ei ole vanhaa ikävä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.07.2011, 22:45
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

pitkä ja painava, pienellä öljypohjalla joten rasvaa saa vaihtaa useasti....
Kylmänä todella äänekäs, ja kuumana käy kuin unelma

Jakopäätä saa vaihtaa tiheesti, mutta suhteellisen helppo vaihtaa (vesipumpun kanssa AINA!!!), mutta pumpun hihnan kanssa saa olla tarkkana ajoittamisen kanssa.

Venttiilit säädettävä palojen kanssa, ja pakoventtiilit alkaa kantamaan melko nopeasti JOS EI säätöjä pidä arvoissaan.

Kansi menee 100tkm välein, kun venttiilien ohjurit on niin lyhyet.

Suuttimet lähes ilmaisia, ja löytyy useita erilaisia. Viimeisimmät versiot kaikkein parhaimpia varsinkin savutuksen ja käynnistyvyyden kannalta. 274 loppuinen suutin paras näissä moottoreissa!

Pumpun korjaus edullistä, kun ei ole mitään "ihmeellistä", ainoastaan kylmäkäynnistyksen vahapatruuna kannattaa muuttaa manuaaliseksi ja vetää vaijeri kojelautaan.

Sylinterikannen pultit kun tiukkaa, niin sen tekee vain vahva ja tunteeton mies...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.07.2011, 22:48
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

LT/volvon 2.4d kuutonen on samaa sarjaa kuin kuin audi 100 2.0d viitonen, ja golf/passat yms 1.6d nelonen.

Viispyttystä kaksilitraista käytettiin myös 240 volvossa, vuosina 1979-81. Tehoa hurjat 69 hv, mutta eipä esim MB 200D kauheasti keulinut sekään... Aerodynaaminen ja kokoisekseen kevyt audi kulki sillä jollakin tavalla. Vähemmän aerodynaaminen ja painava volvo ei kulkenut sillä mihinkään... Kuutonen tuli melko pian volvoon sen tilalle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.07.2011, 10:22
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

kiitoksia vastauksista. tuo rokin kone ei oikeen itteä miellytä, niin tosiaan kutosta rupesin järkeilemään ja näitä saa aika huokeaan hintaan. ja taitaa kuitenkin olla kevyempi kun sd33/2h malmikasat? laatikkopaketit vaan mietityttää. olishan tätä volvossa tainnu olla automaattinakin? tiedä sitten miten ne kestäis. mutta erillinen jakolaatikko taitaa olla pakollinen ostos. pitää googlata lt/volvo laatikoita jotta minkä kokosia ja millä välityksillä niitä on.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.07.2011, 11:33
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

d24 painaa noin 200-220kg. Paino erot tulee sitten turboista yms hiluista. Öljypohjat on eri Volvoissa erimallisia eroa on 200- ja 700-sarjan kesken. tyhjäkäynti vääntö ei tässä koneessa ole huikea mutta ainakin c303 kolmosta se jaksaa maastossa viedä tyhjäkäynnillä kahdella pienimmällä vaihteella ilman mutinoita. Kone kiertää sitten dieseliksi aika hyvin, c303 ottaa tuolla motilla gps mukaan 130km/h huippuja, siihen loppuu kierrokset koneesta suurimmalla vaihteella.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.07.2011, 12:08
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

mulle tuli vasta tommonen 940.myyjä kehu että siinä olis parempi kansi kun 200:ssa ja 700:ssa. pitääköhän paikkansa?
on ollu jokunen volvo volkkarin dieselillä eikä ole mistään kansi porsinut.
voi käytöllä olla aika iso merkitys.ei passaa kylmänä polkee kauheesti ja jäähdytelläkin se kannattaa ennen sammutusta,jos on kovasta ajusta tullut. jospa tääkin kestäs...

pari ollut automaatilla,ja pelasi nekin.muistelen että nasussa olis sama loota.?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan volkkarin 1,6 tiisseli range mies O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.02.2011 22:21
Myydään Volkkarin 1.6 td kone _k3ijo_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 13.12.2010 22:02
O: LT Volkkarin 4X4 akselit G-man O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 08.01.2008 18:44
M: volkkarin taro 4wd hiluximiäs O/M/V Ajoneuvot 15 04.07.2007 20:40
VOLKKARIN OHJEKIRJA -Vinskami- Tekniikka & Jutustelu 0 17.03.2005 17:45


Sivu luotu: 00:19 (GMT +2).