Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.07.2011, 20:53
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Mä ite vastikään purin mun -93 XJ:stä viskosysteemit pois ja tein sähköflektin tilalle. Jos kiinnostaa, ni multa löytyy tällainen toimivana purettu visko varastosta.

Moottorin kiertämättömyyteen toi visko ei tietenkään vaikuta mutta kyllä 3krpm kierroksilla pitäis olla jo melkonen viima konehuoneessa.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20110710_001.jpg‎
Views:	240
Size:	96,6 Kt
ID:	20075   Click image for larger version

Name:	20110710_002.jpg‎
Views:	223
Size:	93,3 Kt
ID:	20076  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.07.2011, 21:17
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Yv:tä laittelin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.07.2011, 18:14
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Jos kiinnostaa, ni multa löytyy toimivana purettu visko varastosta.
Ja kuvista päätellen varastoit käytettyä viskoa sitten makuulla, se kuolee siihen, pitää käytetty visko säilyttää samassa asennossa kuin se on autossa!!! Käyttämätöntä voi säilyttää mitenpäin vaan, mutta käytettyä vain pystyssä!!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.07.2011, 19:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ja kuvista päätellen varastoit käytettyä viskoa sitten makuulla, se kuolee siihen, pitää käytetty visko säilyttää samassa asennossa kuin se on autossa!!! Käyttämätöntä voi säilyttää mitenpäin vaan, mutta käytettyä vain pystyssä!!!
Mihin tuo muuten perustuu, ihan mielenkiinnosta? Valuuko viskon mömmöt väärään paikkaan ja enemmän tai vähemmän jumittuvat sinne? Päteekö sama myös esim. ZJ:n jakolaatikon viskon kohdalla jos sen irrottaa sieltä?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.07.2011, 19:28
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mihin tuo muuten perustuu, ihan mielenkiinnosta? Valuuko viskon mömmöt väärään paikkaan ja enemmän tai vähemmän jumittuvat sinne?
Ei kyllä mitään tietoa, mihin perustuu, asennusohjeesta olen sen joskus lukenut/opiskellut ja sen jälkeen aina käytettyjä viskoja pitänyt pystyasennossa!!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Päteekö sama myös esim. ZJ:n jakolaatikon viskon kohdalla jos sen irrottaa sieltä?
Ajattelitko laittaa saman viskon takaisin?? Todennäköisesti asento ei merkkaa siinä mitään, kun kumminkin vain nimitys on sama, ei toimintatapa!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.07.2011, 20:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tuskin, mutta jos sen jättää jemmaan pahan päivän varalle tosin tulee varmaan jossain välissä vaihdettua 242 249:n tilalle, mutta se on eri tarina se..

Toisaalta ihmettelen myös sitä että miksei se käyttämätön sitten mene pilalle? Tietysti aikaa myöten viskon aineet menettävät ominaisuuksiaan, johtuneeko sitten siitä.. no samapa tuo sinänsä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.07.2011, 20:39
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ja kuvista päätellen varastoit käytettyä viskoa sitten makuulla, se kuolee siihen, pitää käytetty visko säilyttää samassa asennossa kuin se on autossa!!! Käyttämätöntä voi säilyttää mitenpäin vaan, mutta käytettyä vain pystyssä!!!
Laitoin sen vain kuvausta varten tuohon "siistin" rätin päälle. Muuten se on ollu hyllyssä seinää vasten nojallaan. Eipä tosin ole lepäillytkään ku vajaan viikon, kun ihan vasta jäi multakin ylimääräseks.
Ihmettelen kyllä itsekin tuota säilytysasennon logiikkaa. Ei kai tuolla viskossa ilmaa sisällä ole - pelkkää mömmöä vain? Ja jos tuo mömmö on itsekseen jämähtävää sorttia, niin luulis, että makuullaan -tasapainosessa asennossa- olisi jopa viksumpi säilyttää...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.07.2011, 21:06
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Pikaisella kuukletuksella selvisi että se viskon öljy saattaa mennä viskon laakeriin. Ja se laakeri ei taas siitä tavarasta tykkää. Onpa sitä töissä vaihdettu syyläriä sen takia kun laakeri on mennyt paskaksi ja flekti on hyökännyt syyläriä päin.

Tuossa sitä ei sanottu, mutta viskon toiminta kerrottu:
http://www.justanswer.com/uploads/sh...except_602.pdf
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.07.2011, 21:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Viskon toiminta sinällään on tuttua, siinä ei mitään ihmeellistä.. vain tuo säilytysasento. Mutta tuo selittää paljon että voi valua esim. viskon laakeriin ajan kanssa. Hassua ettei sitä ole sillä tavalla eristetty ettei noin pääsisi käymään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mitenkähän nämä kestäis maastokäytössä...? Flugfiske Linkit 5 04.05.2006 00:17
Moottorin lämmöt SKO Tekniikka & Jutustelu 3 09.03.2006 16:50
Pakokaasun lämmöt 3B TD?? lepuska Tekniikka & Jutustelu 6 02.12.2005 23:22
Halpa tarkistus:Lämmöt sevy.8 Vuosimallit 1984-1996 1 16.04.2004 09:30
Koneen lämmöt korkeallako? MIC4-90 Vuosimallit 1984-1996 43 23.08.2003 17:21


Sivu luotu: 03:24 (GMT +2).