Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.07.2011, 09:18
Axl:n Avatar
Axl Axl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.08
Sijainti: Turku
Viestit: 254
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Montako kertaa oot liukunut sivuttain kalliolla, millään renkaalla.

Mun ääni pokkereille ei oo paskat millään alustalla.
Jokusen kerran on keula luisunut sivulle nousuissa.

__________________
Pajero 3.0 V6 -89
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.07.2011, 18:32
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Axl Näytä viesti
Jokusen kerran on keula luisunut sivulle nousuissa.
Mä en yritä puolustella boggeria mutta mikä rengas pitää sivusuunnassa sutiessaan millään alustalla. Paitsi kuraspoorissa!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.07.2011, 20:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Ei varmaan mikään rengas pidä kunnolla sutiessaan vaikkapa märällä kalliolla.

Mutta kun ei kaikkien renkaiden sivuttais- ja pitkittäispito ole sama sen enempää kalliolla kuin mudassa. Siinä missä boggerilla viistolla märällä kalliolla varovasti hiipiessäsi toteat iukuvasi hyvää vauhtia kylki edellä kohti kallion reunaa, niin moni muu rengas ei ole vielä osoittanut kummempia merkkejä pidon loppumisesta.

Silloin kun tuli vielä ajettua fillarilla enemmän, niin huomasi aivan helkutin hyvin missä renkaassa on märällä kalliolla kunnolla sivuttaispitoa ja missä ei. Toisaalta se hyvä kalliorengas ei yleensä kovin hyvin pärjännyt mutapidossa. Ei se asia ole sen kummempi autopuolellakaan. Itsellä on auton kanssa monta kertaa loppunut sivuttaispito liukkaalla kalliolla vaikka rengas ei ole sutinut. Ja toisaalta se rengas missä kalliopito ei ole niin hyvä, alkaa tietysti sutia helpommin jolloin ne pidon rippeetkin karkaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.07.2011, 21:26
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei varmaan mikään rengas pidä kunnolla sutiessaan vaikkapa märällä kalliolla.

Mutta kun ei kaikkien renkaiden sivuttais- ja pitkittäispito ole sama sen enempää kalliolla kuin mudassa. Siinä missä boggerilla viistolla märällä kalliolla varovasti hiipiessäsi toteat iukuvasi hyvää vauhtia kylki edellä kohti kallion reunaa, niin moni muu rengas ei ole vielä osoittanut kummempia merkkejä pidon loppumisesta.

Silloin kun tuli vielä ajettua fillarilla enemmän, niin huomasi aivan helkutin hyvin missä renkaassa on märällä kalliolla kunnolla sivuttaispitoa ja missä ei. Toisaalta se hyvä kalliorengas ei yleensä kovin hyvin pärjännyt mutapidossa. Ei se asia ole sen kummempi autopuolellakaan. Itsellä on auton kanssa monta kertaa loppunut sivuttaispito liukkaalla kalliolla vaikka rengas ei ole sutinut. Ja toisaalta se rengas missä kalliopito ei ole niin hyvä, alkaa tietysti sutia helpommin jolloin ne pidon rippeetkin karkaa.
En usko.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.07.2011, 21:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

No, ei ole pakko uskoa.

edit: Tietysti, ihan mielenkiinnosta haluaisin sitten kuulla miksi mielestäsi tehdään eri renkaita kalliolle ja mutaan, jos kerran pökkeri ja muut vastaavat mutakumit on niin helvetin hyviä joka olosuhteissa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.07.2011, 22:13
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No, ei ole pakko uskoa.

edit: Tietysti, ihan mielenkiinnosta haluaisin sitten kuulla miksi mielestäsi tehdään eri renkaita kalliolle ja mutaan, jos kerran pökkeri ja muut vastaavat mutakumit on niin helvetin hyviä joka olosuhteissa?
Koska pokkeri on jumalan keksintö eikä sen toimintaa saa aliarvioida
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.07.2011, 22:32
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Koska pokkeri on jumalan keksintö eikä sen toimintaa saa aliarvioida
Tuossahan se tuli kiteytettynä.

Omakohtaisesti voin sanoa, että leikkamalla boggerin isot ja keskikokoiset nappulat poikki, ei sivuttaispito häpeä irokille, pippelin bullistajalle tai muullekaan MAASTOrenkaalle.
Leikkaamattoman pokkerin sivuttaispito on kehno vain nuoskalumessa ja savessa.
Vetopito on sitten huomattavasti parempi kaikkialla muualla ja erityisesti iso kulmahammas haukkaa pitoa yllättävistä paikoista kuten niljakkaista juurista jne.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.07.2011, 22:32
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Tossa videon mäessä oli kosteata kalliota sekä hieman pehmeämpää maastoa boggereilla varustetut autot nousivat jopa vinssaamatta, mutta katsokaa oheinen video8:50 kohdasta eteenpäin kyseisessä autossa on pitbullit alla.

http://www.youtube.com/watch?v=vNAsm...mbedded#at=539

Viimeksi muokannut ugly_hj : 05.07.2011 22:36
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.07.2011, 23:38
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
Tossa videon mäessä oli kosteata kalliota sekä hieman pehmeämpää maastoa boggereilla varustetut autot nousivat jopa vinssaamatta, mutta katsokaa oheinen video8:50 kohdasta eteenpäin kyseisessä autossa on pitbullit alla.

http://www.youtube.com/watch?v=vNAsm...mbedded#at=539
Itse kun en kumpiakaan renkaita ole omistanut,en sano kumpi on parempi. Tuo edellinen kommentti oli vain vuokatin offikisoissa kuultua. Aika pahasti ainakin videon uazin rattaat näyttäis olevan tukossa,mutten itse kyllä tuota mäkeä kallioksi miellä. Mutta parenmuudesta en ala esittämään omia väitteitäni jo edellä mainitusta syystä..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.07.2011, 16:24
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No, ei ole pakko uskoa.

edit: Tietysti, ihan mielenkiinnosta haluaisin sitten kuulla miksi mielestäsi tehdään eri renkaita kalliolle ja mutaan, jos kerran pökkeri ja muut vastaavat mutakumit on niin helvetin hyviä joka olosuhteissa?
Ei ne muut mutakumit ookkaa yhtä parhaita kun bokkerit. Jos ei olis muita renkaita ei kukaan tässäkään väittelyssä pystyis olee väärässä enkä mä sen puoleen oikeassa.

Mulla on ollu erinäisissä kikottimissa general mt, gy mtr, tsl sx, general ap, fedima siroccoo ja boggerii, ja mun omakoht kokemus että bokkeri on ollu paras kaikessa muussa paitsi melussa ja hinnassa.
Koskaan ei oo mulla tullu fiilistä että boggerista loppus sivu pito ennen aikojaan, mut emmä ajakkaan pahoihin paikkoihin koska siellä saattas boggerin heikkoudet tulla esiin.

Voihan se olla että ajotyyli voi myös vaikuttaa renkaalta vaadittaviin ominaisuuksiin, mutta tätäkään en usko ennen kun joku toisin mulle todistaa.

Ja edelleen mä oon sitä MIELTÄ että iso B on ukki kumi.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.07.2011, 16:43
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 665
Perusasetus

Mites Fedima Trial ADE Näyttäs olevan boggerin tyyppinen kuvio?? MUT halvempi.. !! Onko eroa??
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.07.2011, 17:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Ei ne muut mutakumit ookkaa yhtä parhaita kun bokkerit. Jos ei olis muita renkaita ei kukaan tässäkään väittelyssä pystyis olee väärässä enkä mä sen puoleen oikeassa.

Mulla on ollu erinäisissä kikottimissa general mt, gy mtr, tsl sx, general ap, fedima siroccoo ja boggerii, ja mun omakoht kokemus että bokkeri on ollu paras kaikessa muussa paitsi melussa ja hinnassa.
Koskaan ei oo mulla tullu fiilistä että boggerista loppus sivu pito ennen aikojaan, mut emmä ajakkaan pahoihin paikkoihin koska siellä saattas boggerin heikkoudet tulla esiin.

Voihan se olla että ajotyyli voi myös vaikuttaa renkaalta vaadittaviin ominaisuuksiin, mutta tätäkään en usko ennen kun joku toisin mulle todistaa.

Ja edelleen mä oon sitä MIELTÄ että iso B on ukki kumi.
Et kyllä alkuunkaan vastannut minun kysymykseen, perustelit vaan sitä miksi mielestäsi boggeri on paras. Kysyn edelleen, että jos boggeri on kaikessa niin hyvä, niin miksi mielestäsi sitten tehdään erikseen kumeja jotka on tarkoitettu kalliolla kiipimiseen ja muuhun kovemmalla alustalla möyrimiseen? Miksi mielestäsi ei voisi olla tietyissä olosuhteissa paremmin toimivaa rengasta kuin Boggeri? Enkä puhu nyt edes mistään rutikuivista jenkkien kalliokiipeily- paratiiseista, vaan vaikkapa kotosuomen kosteista ja osin sammaleen peittämistä kallioista, tai vaikka sitten niistä suuren länsimaan pohjoisosien kallioista ja poluista jotka on hyvinkin märkiä yleensä, ei vain ole suota ja syvää mutaa niin paljon kuin täällä.

Pökkyrä on erinomaisen hyvä rengas, sitä ei käy kiistäminen, mutta ei se kaikessa ole paras


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Olen omat boggerit leikellyt kuvan mukaisesti että kuvio eläisi paremmin ja saataisiin sitä sivuttaispitoa josta ei tosin ole ollut muutenkaan puutetta paitsi todella liukkailla alustoilla joissa muunkin malliset renkaat on yhtä pahoissa ongelmissa.

Näyttäisi varsin toimivalta kuviolta, ja varmasti auttaa esim. kalliopidossa vrt. leikkaamattomaan. Tuossa olisi vielä mahiksia leikellä lisää ja ehkä pienentää osaa nappuloista jos vielä enemmän hakee pitoa sileämmälle ja kovemmalle alustalle, mutta siinä taas kärsisi mutapito jos sille on tarvetta. Hyvä että eri renkaita tehdään, on jokaiselle jotain
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 06.07.2011 18:03
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä hyvä ½" pulttipyssy? Jallu Tekniikka & Jutustelu 136 29.08.2015 19:26
Ostetaan ostetaan bfg at 235/75/15 rengas jossa hyvä pinta Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 19.11.2010 18:51
Mikä hyvä aihio käyttöoffikseksi? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 44 05.11.2008 17:50
Mikä olisi hyvä rengas? illu2 Tekniikka & Jutustelu 25 08.01.2007 05:17
Mikä olis hyvä nimi T:mi:lle? SamiN Chit-Chat 32 24.12.2005 10:30


Sivu luotu: 17:19 (GMT +2).