![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Auto uppeluksiin?Mulla on nyt Jeepissäni työn alla safaritouhuja silmälläpitäen operaatio, jonka tarkoituksena on tehdä konehuoneesta vettäpelkäämätön. Snorkkeli ja flektin sähköistäminen (master OFF-kytkin) nyt on ilman muuta selviä hommia, mutta mitäs muuta tuolta konehuoneesta pitää modata ennenku järveen ajetaan tuulilasia myöten? -Virranjakaja? -Akun kotelointi? -Sulakkeet? Konehan on 2,5 litranen bensa. Kiisselithän vissiin sukeltaa nöyremmin, mut kyllä tämäkin kai kun vähän valmistautuu!?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos pikaisesti aitat niin perusjutut kuten sanoit kuntoon, ja mielellään silikonia tjsp. liittimiin "takapuolelta" mistä johdot menee sisälle ettei imeydy sitä kautta vedet sähköosiin, ja toisaalta sopivalla rasvalla pitäisi tiivistellä kontaktipinnat. Älyboksin sijainti kannattaa tarkastaa ja nostaa riittävän ylös, muistat laatikon ja perien huohotukset, bensapumppu yms. on sähköllä... Tehtävää riittää.
Kyllähän jokseenkin kaikki auton ulkopuolella & konehuoneessa olevat liittimet on Jeepeissä (kuten kyllä yleensä muissakin autoissa) kohtalaisen hyvin vedenkestäviä, mutta jatkuvaan upotukseen nekään ei erityisen hyvin suhtaudu. Kuinka paljon meinasit sukellella? Itse ajoin omalla kuutoskoneisella Cherokeella aika montakin kertaa syvempiin kuramonttuihin siten, että vesi tuli konepellin päälle. Mitään erityistä en ollut tehnyt lukuunottamatta huohotuksien siirtoa riittävän ylös ja suojaisaan paikkaan. Kun ei jumiin jää niin ei tuollaisesta upotuksesta kauheata haittaa ole ![]() Jeeper- taisi upotella venäjän safareilla Comanchea useampaankin kertaan syviin vesiin, joskus taisi myös sammua niin että kone otti vedet sisään.. Osaisi varmaan sanoa paremmin mitä oli Jeepille tehnyt vai oliko mitään erityistä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Perät, laatikko ja jakis vetää vettä sisäänsä kun tarjoaa kuuman auton kylmään veteen, eli paineistukset niihin. Moottorin imuilmanotto ylös. Tulpanjohdoiksi sellaiset ettei vettä pääse tulpan ja johdon väliin. Virranjakajan tiivistys tai suorasytkät. Mitä sen flektin on väliä jos kaikki muu on suojattu vesiroiskeilta? Lisäksi kardaanin ja vetarin ristikot vaatii jatkuvaa rasvausta uittamisen jälkeen. Sähköpuolen antureista Timppa jo mainitsikin.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikös virranjakajankin vois paineistaa pienellä paineella??? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Blaserissa mekaaninen flekti viskokytkimellä kuulostais pysähtyvän veteen upottaessa. Videoista erottuu semmonen läiskytyttäväv ääni joka loppuu sekunnin parin aikana. Tokihan se sinä aikana roiskii vettä ympäriinsä, mut ei se yritä väkisin jauhaa vedessä eikä hajoa tai luistata hihnoja. Ja toimii taas ku noustaan vedestä, kun taas sähköflektin moottori voi ottaa itteensä suovedestä.
Tota perien ja lootan vedenimukykyä en ihan ymmärrä, kyllähän perät jäähtyy ja tarvii pikkuhiljaa korvausilmaa tilalle mutta eikös huohottimesta tule ihan riittävästi ilmaa? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Näin minäkin tämän ymmärtäisin......
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sitä minäkin ajattelisin, mutta toisaalta stefat ei kovin kummoista painetta kestä ennenkuin tulee tavarat suuntaan tai toiseen -> jo esim. metrin syvyydessä on sen verran painetta että vedet voi mennä sisälle. Kyllä minulla oli Jeepissä käytännössä joka kerta perissä vettä jonkun verran öljyn seassa kun oli esim. Kulmassa ajanut syvistä lätäköistä, ja huohotukset niin ylhäällä ja ehjänä että niiden kautta ei vesi mennyt sisälle.
Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Menee akselin ja tiivisteen välistä tuo "neste" jos ei ole paineistettu...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo, sinne se sammui järveen. Suurin syy tuohon oli ties kuin vanhat tulpanjohdot! Kun kuulemma pytty kerrallaan se hyytyi lavalta kuunneltuna. Vedet meni koneeseen sammuksissa todennäköisesti pakoputken kautta, kun ehti sen vajaa puol tuntia olemaan upoksissa.... vettä oli kojelaudan yläreunaan asti. Virranjakaja oli kuiva, siitä oli vedetty huohotusputki sisälle ja kaikissa moottorin ohjauksen liittimissä oli Würthin silikonirasvaa. ECM siirretty kojelaudan sisälle ym. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään huolto-auto/asunto-auto | HaKu | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 07.04.2011 09:30 |
Myydään Linja-auto(kuorma-auto) | offivesku | O/M/V Ajoneuvot | 29 | 07.03.2011 07:46 |
Ostetaan 2-auto | Nico_de_Nirvi | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 18.01.2011 22:34 |
Onko McLarenin uusi MP4-19B auto voittaja-auto? | SoksalItok | Formula 1 | 2 | 30.05.2004 19:48 |
Onko McLarenin uusi auto voittaja-auto? | Laskos | Formula 1 | 11 | 28.11.2003 14:45 |