![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() no vois olla joo, mutta ne kato maksaa ![]() ja minun tuurilla risu tökkää sitä liittimen kaulusta ja repäsee letkun irti ja se on sitten siinä.. ![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#2
|
||||
|
||||
![]()
ite tuli tehtyä joskus 10 vuotta sitten 8mm kupariputkesta (LVI-liikkeestä semmosta "lyijättyä", taipuu suht helposti) bensiini bemariin polttoainelinjat eikä nuo oo ees hapettunu... kai se dieselissä toimii samalla lailla
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#3
|
|||
|
|||
![]()
öljypolttimen ja säiliön välillä useimmiten kupariputki....polttoainelinjan voi tehdä aivan hyvin myös useimmiten väriltään sinisestä paineilmaletkusta, löytyy sitä kyllä mustana ja valkoisena ja varmaan kaikissa mahdollisissa väreissä, ja pillikokoja löytyy ihan sen mukaan mikä on polttoaineen tarve. taipuu hyvin, kestää ainakin dieseliä, saatavuus hyvä ja joskus sitä saa jopa edullisesti.
Viimeksi muokannut lepoantti : 30.06.2011 05:14 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Nylon putkea!
Tuo kupariputki ei välttämättä kestä jatkuvaa tärinää?
ja ei ole ikuistakaan, taitaa tuo hapan suoturve ja sähkökemiallinen korrosio syödä tuon kuparinkin aikojen saatossa.(sitä en tiedä onko se 2- vai 5- vai 50Vuotta) Ja kun ostat esim. paineilma nylon-putkea, niin siihen saa myös kiertämällä kiinnitettäviä liittimiä, taatusti tiiviitä, eikä löysää irti vähällä. toki tärinä kuluttaa myös nylonputken, mutta kaikkein pessimistisimmät pistää tuon putken päälle toisen putken suojaksi ![]() huolella molemmista päistä, esim liimakutistesukalla, ettei hiekka yms pääse väliin. Ja halvempaa kun kupariputki. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No joo se musta muovipilli on hyväksi havaittua ja halpaa, itellä ei oo mikään kupari koskaan tullu edes mieleenkään.
Paitsi jarruputket jotka nekin vois jo korvata nykymuoviputkella, mut olikohan se autossa vielä sallittua. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Itellä oli joskus aikoinaan katuautossa polttoainelinjat sitä sinistä paineilma putkee ja kestihän ne varmaan vuoden verran ennenkuin kivet hakkas auton alla sen puhki, ja monesta kohtaa. Minä suosin edelleen sitä mustaa kumiletkua joka on polttoaineluokiteltua, maksaa vähän enempi mut ainakii toimii.
__________________
Ihmeitä ei pidä odotella, ihmeitä pitää tehdä. Etelä-Savon Maastoautoilijat Ry[SIZE=2] http://www.etsama.com http://www.facebook.com/etsama http://www.facebook.com/etsamarc |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nylon putkea, ja on helppo korjata mettässä. laittaa vaan pikaliittimen väliin ja matka jatq...
Kupari on pikkasen ikävämpää korjata kun oksa/kivi/joku muu pökkäsee putken ruttuun!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Kupariputkea | Leksa_ | O/M/V Muut | 6 | 15.08.2009 12:49 |