Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #12  
Vanha 22.06.2011, 15:19
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Skaleton Näytä viesti
Tuo alkuasetelma on niin hyvä, että mikä vaan maastoauto käy. Ite aloitin Bj 40 Tojotalla ja noin 29" Desert Dueler renkailla ja elämyksiä oli eka ajelusta lähtien. Harrastan lajia edelleen nyt vähän isommalla ja maastovarustellummalla, tieliikennekelpoisella maastoautolla. Safareita toisten kanssa ajellen, sukulaisten ja omia metsiä koluten, polttopuun hakua suunnitellen. Tekosyynä nuo polttopuut ovat todella oiva juttu, käytännössä puut sitten tulee kumminkin traktorilla roudattua kun se menee rankakuormankin kanssa niin helposti kuhan jokin reitti on.

Itsekseen jos maastoon lähtee ovat nuo edellämainitut vinssi taittopyörineen ja maastotunkki tärkeimmät apuvälineet. Ei tule liikaa kuntoilua sen traktorin hakemisessa kun omin voimin pääsee pinteestä. Karkeampien ja isompien renkaiden hankinta on sitten selkeä, tarvepohjaan nojaava seurannaisilmiö, johon panostaminen ei omilla mailla ajellessa ole niin tärkeä. Pikkukumeilla oppii autonsa rajat aika nopeasti.

Maastoautoilu on parhaimmillaan yhteisöllinen laji. Niinpä on hyvä harkita myös rekisteröityä ajopeliä. Dieselpolttoaineen ja tupaöljyn hintaero on niin pieni nykyään, että se ei liene ohjaava tekijä. Rekisteröidyllä autolla voi osallistua kohtuullista korvausta vastaa paikallisen maastoautoilijakerhon safareihin. Niissä tulee selväksi oman ajoneuvon mahdollisuudet ja puutteet. Hyvin varustellulla autolla pääset auttamaan ja huonosti etenevällä olet riippakivi muille.
Tässä olikin jo koko homma kiteytettynä !

Itse aloitin harrastuksen vakiomallin suikalla (SJ410). Oli se vaan hieno mennä mökki-isännän metsässä kantojen ja ojien yli. Siitä se rakentelu lähti liikkeelle ja nytkin tallissa on samainen suikka, joskin "hieman" muunneltuna ja varusteltuna. Nyt sillä pääsee vähän syvemmän ojan yli mutta elämys on edelleen sama. On se vaan kumma juttu kun vanha ukko ahtautuu suikan kyytiin niin ikä vähenee sellaiset 30 vuotta

Eli osta vakiokuntoinen suikka, tai sitten vähän rakenneltukin. Noita löytyy täältä palstalta myynnissä aika kivasti erilaisia. Ja pidä tosiaan rekisterissä, avartaa maailmaa kummasti.

EDIT: näemmä asustelet pääkaupungissa niin tule joskus Kulmakorpeen katsomaan autoja, karvaisia ukkoja ja ajelua.
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 22.06.2011 15:22
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
rekisteristä poistetulla autolla ajo tjl Chit-Chat 26 13.06.2011 20:39
Millä autolla vetää 2500kg Ticru Tekniikka & Jutustelu 31 29.12.2009 23:50
Kilvettömällä autolla ajo. Tekniikka & Jutustelu 11 20.01.2007 20:25
Millä autolla offailet Chit-Chat 53 29.12.2005 22:44
Millä autolla sinä ajat? bono Jokes 0 04.10.2002 16:04


Sivu luotu: 09:36 (GMT +2).