Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.06.2011, 17:26
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Ristinivelet on ny vaihettu. Ei ollu edes mikään paha rasti... Yhteensä 6h meni nuiden vaihtamiseen yhteensä.

Etupäässä oli ennen ristinivelten vaihtoa aika pahasti välystä. Molemmista ristinivelistä oli kaks laakerikuppia pettäny ja sylkässy laakerit pihalle. Nyt kun vetarit on uutta vastaavassa kunnossa taas niin välys ei oo vieläkään täysin poissa.

Mistähän tota sitte seuraavaks kannattais lähteä metsästämään? Etuperään oon vaihtanu öljyt ihan pari kuukautta sitte enkä sillon rekisteröiny murikassa mitään välyksiä, kulumaa, tms. Etukardaania pystyy käsin keikuttelemaan n. neljäsosakierroksen verran edestakas. Liikkeen pysäyttää murikasta kuuluva kilkahdus, eli varmaankin ring/pinion ottaa vastaan. Ei kai noin iso liikevara normaalia ole?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.06.2011, 08:40
..Marko.. ..Marko.. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.03.11
Sijainti: Maassa
Viestit: 229
Perusasetus

Moro..
Yksinkertanen kyssäri eli tökäsin talvella etukulman sisälle autosta ja sieltä levis joku alipaine säiliö ja heittelin mettään niin uus kausi ku taas alkaa niin mitäs virkaa sillä pöntöllä nyt sitte ois?? lukkoa jos ohjaa niin ei pahemmin vaikuta ku oon pultannu kiinni..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.06.2011, 11:25
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.269
Perusasetus

Lämmityslaitteen läpät ei käänny jos ne letkut tulppaa...muuta en ainakaan omassa XJ:ssä huomannut kun pönttö oli väliaikaisesti irti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.06.2011, 18:50
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xjxj Näytä viesti
Lämmityslaitteen läpät ei käänny jos ne letkut tulppaa...muuta en ainakaan omassa XJ:ssä huomannut kun pönttö oli väliaikaisesti irti.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ..Marko.. Näytä viesti
Moro..
Yksinkertanen kyssäri eli tökäsin talvella etukulman sisälle autosta ja sieltä levis joku alipaine säiliö ja heittelin mettään niin uus kausi ku taas alkaa niin mitäs virkaa sillä pöntöllä nyt sitte ois?? lukkoa jos ohjaa niin ei pahemmin vaikuta ku oon pultannu kiinni..
Juu ja vakionopedensäädin ei toimi ilman alipainetta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.06.2011, 12:19
keltsi:n Avatar
keltsi keltsi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.05
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 53
Perusasetus

Miknä etuvastus (sytkä, suuttimet?) on siinä kuskinpuolella jarrutehostimen vieressä? Näyttää johtojen kuoret hieman sulaneet, niin voisi nekin nyt uusia...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.06.2011, 12:37
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.090
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja keltsi Näytä viesti
Miknä etuvastus (sytkä, suuttimet?) on siinä kuskinpuolella jarrutehostimen vieressä? Näyttää johtojen kuoret hieman sulaneet, niin voisi nekin nyt uusia...
Se on tuo: http://www.jamant.fi/vastus-mop33000682-p-1015.html
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.07.2011, 19:06
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Iskari pohdintaa


Tuli pitkään ihmeteltyä ns. renkaan täyttöventtiiliä takapuskurissa, mutta nyt kun letkuja seuraili niin ne pääty takaiskareille. Mitkä iskarit nää on ja mitä "iloa" on paineistuksesta? Painetta oli mittarin mukaan n. 4,5 baria. Kuvia.

http://forums.offipalsta.com/picture...045095&thumb=1

http://forums.offipalsta.com/picture...045095&thumb=1
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.07.2011, 22:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Taitaa olla kuormaa kantavat iskarit, joilla voi tasata takapään korkeutta kun on paljon romua kyydissä. Eli vähän niinkuin vaikka jossain farkku- volvoissa, mersuissa ja opeleissa ollut (missä tosin systeemi on automaattinen).

Todennäköisesti joku neropatti ne on tuonne ruuvannut siksi, kun XJ:n takajouset on lässähtäneet. Itse repisin noi helvettiin, ja jos sen jälkeen persaus laahaa maata niin kauppaan ostamaan uudet jousipakat.. En olisi kovin luottavainen myöskään iskarin yläpään kiinnikkeiden kestoon tuolla systeemillä, ne kun ei ole tässä autossa tehty kantamaan kuormaa.

Jos Cherokeehen haluaa jotain peräpään korkeuden tasaussysteemiä, niin fiksuinta olisi rakentaa ilmapusseista apujouset joko suoraan jousipakkojen ja koripalkkien väliin, tai mieluummin yhdellä pussukalla banjokopan yläpuolelle ja tehdä sinne kunnon kiinnikkeet/ vahvikkeet.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.02.2017, 16:20
cherokee 2.5td cherokee 2.5td ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 36
Perusasetus

Virtalukko


Kuinkas tuon XJ 97 virtalukko irroitetaan? Käyttöakseli hajos ja tilasin äskettäin uuden. En keksinyt kuin lukko irti lähtee, eikä edes alapuolen suojamuovikaan ilmeisesti irtoa lman lukkoa...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.02.2017, 17:06
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.090
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cherokee 2.5td Näytä viesti
Kuinkas tuon XJ 97 virtalukko irroitetaan? Käyttöakseli hajos ja tilasin äskettäin uuden. En keksinyt kuin lukko irti lähtee, eikä edes alapuolen suojamuovikaan ilmeisesti irtoa lman lukkoa...
Kannattaiskos kysyä osan myyjältä? Soita niin kerron, romaaneja en enää jaksa kirjoittaa...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.02.2017, 17:12
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cherokee 2.5td Näytä viesti
Kuinkas tuon XJ 97 virtalukko irroitetaan? Käyttöakseli hajos ja tilasin äskettäin uuden. En keksinyt kuin lukko irti lähtee, eikä edes alapuolen suojamuovikaan ilmeisesti irtoa lman lukkoa...
näistä mitään apua?
https://www.youtube.com/results?q=je...linder+removal
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.06.2011, 11:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Etuperään oon vaihtanu öljyt ihan pari kuukautta sitte enkä sillon rekisteröiny murikassa mitään välyksiä, kulumaa, tms. Etukardaania pystyy käsin keikuttelemaan n. neljäsosakierroksen verran edestakas. Liikkeen pysäyttää murikasta kuuluva kilkahdus, eli varmaankin ring/pinion ottaa vastaan. Ei kai noin iso liikevara normaalia ole?
Kyllä se aika normaali on, 1/8- 1/4 kierros on vielä ihan ok. Siellähän on löysiä toisaalta myös jakoaskin puolella kun ketju ei kuitenkaan ole ihan kireä, äkkiä tulee tuon verran kun sopivasti on etuakselin ja jakiksen välykset kohdakkain.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.06.2011, 14:56
..Marko.. ..Marko.. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.03.11
Sijainti: Maassa
Viestit: 229
Perusasetus

aa..no nyt tietän..jos jollekulle on jääny ehjä nurkkiin niin voin ottaa vastaan..=D
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 08:49 (GMT +2).