![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ristinivelet on ny vaihettu. Ei ollu edes mikään paha rasti... Yhteensä 6h meni nuiden vaihtamiseen yhteensä. Etupäässä oli ennen ristinivelten vaihtoa aika pahasti välystä. Molemmista ristinivelistä oli kaks laakerikuppia pettäny ja sylkässy laakerit pihalle. Nyt kun vetarit on uutta vastaavassa kunnossa taas niin välys ei oo vieläkään täysin poissa. Mistähän tota sitte seuraavaks kannattais lähteä metsästämään? Etuperään oon vaihtanu öljyt ihan pari kuukautta sitte enkä sillon rekisteröiny murikassa mitään välyksiä, kulumaa, tms. Etukardaania pystyy käsin keikuttelemaan n. neljäsosakierroksen verran edestakas. Liikkeen pysäyttää murikasta kuuluva kilkahdus, eli varmaankin ring/pinion ottaa vastaan. Ei kai noin iso liikevara normaalia ole?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Moro..
Yksinkertanen kyssäri eli tökäsin talvella etukulman sisälle autosta ja sieltä levis joku alipaine säiliö ja heittelin mettään niin uus kausi ku taas alkaa niin mitäs virkaa sillä pöntöllä nyt sitte ois?? lukkoa jos ohjaa niin ei pahemmin vaikuta ku oon pultannu kiinni.. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lämmityslaitteen läpät ei käänny jos ne letkut tulppaa...muuta en ainakaan omassa XJ:ssä huomannut kun pönttö oli väliaikaisesti irti.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Miknä etuvastus (sytkä, suuttimet?) on siinä kuskinpuolella jarrutehostimen vieressä? Näyttää johtojen kuoret hieman sulaneet, niin voisi nekin nyt uusia...
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
|||
|
|||
Iskari pohdintaa
Tuli pitkään ihmeteltyä ns. renkaan täyttöventtiiliä takapuskurissa, mutta nyt kun letkuja seuraili niin ne pääty takaiskareille. Mitkä iskarit nää on ja mitä "iloa" on paineistuksesta? Painetta oli mittarin mukaan n. 4,5 baria. Kuvia.
http://forums.offipalsta.com/picture...045095&thumb=1 http://forums.offipalsta.com/picture...045095&thumb=1 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Taitaa olla kuormaa kantavat iskarit, joilla voi tasata takapään korkeutta kun on paljon romua kyydissä. Eli vähän niinkuin vaikka jossain farkku- volvoissa, mersuissa ja opeleissa ollut (missä tosin systeemi on automaattinen).
Todennäköisesti joku neropatti ne on tuonne ruuvannut siksi, kun XJ:n takajouset on lässähtäneet. Itse repisin noi helvettiin, ja jos sen jälkeen persaus laahaa maata niin kauppaan ostamaan uudet jousipakat.. En olisi kovin luottavainen myöskään iskarin yläpään kiinnikkeiden kestoon tuolla systeemillä, ne kun ei ole tässä autossa tehty kantamaan kuormaa. Jos Cherokeehen haluaa jotain peräpään korkeuden tasaussysteemiä, niin fiksuinta olisi rakentaa ilmapusseista apujouset joko suoraan jousipakkojen ja koripalkkien väliin, tai mieluummin yhdellä pussukalla banjokopan yläpuolelle ja tehdä sinne kunnon kiinnikkeet/ vahvikkeet.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#9
|
|||
|
|||
Virtalukko
Kuinkas tuon XJ 97 virtalukko irroitetaan? Käyttöakseli hajos ja tilasin äskettäin uuden. En keksinyt kuin lukko irti lähtee, eikä edes alapuolen suojamuovikaan ilmeisesti irtoa lman lukkoa...
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Kannattaiskos kysyä osan myyjältä? Soita niin kerron, romaaneja en enää jaksa kirjoittaa...
__________________
Killing time is not murder |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
https://www.youtube.com/results?q=je...linder+removal
__________________
Mouho Motorsport |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#13
|
|||
|
|||
|
aa..no nyt tietän..jos jollekulle on jääny ehjä nurkkiin niin voin ottaa vastaan..=D
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
| Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
| Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
| Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
| Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |