![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() puristusholkki pinioni akselin laakerien väliinkysymys kuuluu puristusholkki pinioni akselin laakerien väliin hj60 perää kasaan ja tamgearssilta ostin sinne uudet laakerit ja tuollasen puriste holkin siellä ei ollut mitään holkkia mutta sinne kai kuuluu tuollanen nyt kun kasasin pinionin niin holkki on aivan liian pitkä pitääkö se puristaa mutterilla niin tiukalle että holkki painuu kasaan vai miten?
Viimeksi muokannut Lalli bj40 : 09.06.2011 12:48 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Holkissa on kiristysvaraa aika paljon, mutta jos sulla ei ole ohjeita siitä miten kiristys suoritetaan Toyotan ohjeiden mukaan isolla momenttiavaimella (400Nm asti), niin hyvään tulokseen pääsee, kun kiristää eka löysiä pois metrin jatkovarrella ja T-vääntimellä ja sitten kun on pikkasen löysää jäljellä, niin kirraa aina pikkasen ja joka välissä kokeilee, että klappaako pinioniakseli vielä vai ei kun oikein rynkyttää. Heti kun klappi katoaa, niin lopettaa kirraamisen ja lyö mutterin kiinni akselin uraan. Pari napsua kun kirraa liikaa, niin laakerit kanittaa jo pahasti.
Irtomurikan pitäminen paikallaan kiristelyn aikana on suht haastavaa, mutta mä oon tehny homman ainakin silleen, että olen tehnyt metrin neliöprofiiliin reiät, josta pultit läpi pinionin laipasta ja neliöprofiili on sitten kiinnitetty puristimilla trukkilavaan. Murikan takaosasta vielä kiristysliina toiseen trukkilavan reunaan, niin alkaa pysyä paikallaan. Viimeksi muokannut Hessu888 : 09.06.2011 12:58 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
kyllä usko meinaa loppua tuo väliholkki on 2mm seinämällä olevaa putkea senkö pitäs painua ainakin 5mm kasaan että välys poistuis koitin prässillä painaa 4tonnin painolla putki ei ollu moksiskaan uskon että jenka hajoaa ennemmin kun tuo painuu kasaan
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hdj-80 takaperässä k.o puristusholkin maksimi puristusvoima on iso
-> mutterin suurin sallittu kiristysvoima 441Nm, ja tuosta lopullisesta tikkuudesta kirjoitin eilen http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85170 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
ettet nyt vaan runno sitä holkkia semmoseen pinjoniin mikä on shimmeillä säädettävä malli?
kun kirjotit ettei sie ollu mitään holkkia... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
niin mikä perä on holkilla sääjettävä mikä simmeillä tuo on hj60 vuosmalli 198? jotain samaltahan tuo perä näyttää kaikissa hj60 malleissa pinioni on tiheäpoorinen ei noissa perissä ollu mitään holkkeja kun ne avasin mutta räjäytys kuvissa siellä on.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ;n pinioni | hj6084 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.09.2010 18:19 |
hj:n kk ja rk laakerien kiristys momentti? | räyhäracing | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.02.2010 00:07 |
Patrol GR olka-akselin laakerien vaihto | OutOnPatrol | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 31.03.2009 09:58 |
O:bj40:n Taka-akselin pinioni | joni_partala | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.04.2008 22:16 |
hj:n eturenkaan laakerien vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.08.2007 14:19 |