Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.06.2011, 23:39
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Huomasinpa nyt kun perä on ylhäällä, että aika törkeen alas tulee tuo vinssi..
Sille väkästelin uuden pedin ja vähän hahmottelin kaaria siinä samalla.
Kohtauskulmakin parani samalla pari piirua.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pallero 033.jpg‎
Views:	760
Size:	84,5 Kt
ID:	19394   Click image for larger version

Name:	pallero 034.jpg‎
Views:	774
Size:	83,1 Kt
ID:	19395   Click image for larger version

Name:	pallero 036.jpg‎
Views:	770
Size:	83,3 Kt
ID:	19396   Click image for larger version

Name:	pallero 037.jpg‎
Views:	764
Size:	84,9 Kt
ID:	19397   Click image for larger version

Name:	pallero 039.jpg‎
Views:	812
Size:	84,7 Kt
ID:	19398  

__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.06.2011, 23:51
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Perä tuli niputettua. Siitäkin vielä muutama kuvatus, jos vaikka joku muukin aloittelija innostuisi moiseen projektin aloittamaan. Päättelin, että levyt on helpompi saada takaisin sisään, kun niputtaa ne tasauspyörästön päälle ja tiputtaa kopan sen päälle ja ohjailee sitten koloista kitkalevyjen nastat uriinsa. Sitten vaan kääntää kasan ympäri ja tipauttelee toisen puolen kitkalevyt paikoilleen ja kannen päälle.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pallero 040.jpg‎
Views:	555
Size:	82,1 Kt
ID:	19399   Click image for larger version

Name:	pallero 041.jpg‎
Views:	519
Size:	85,0 Kt
ID:	19400   Click image for larger version

Name:	pallero 042.jpg‎
Views:	528
Size:	87,4 Kt
ID:	19401   Click image for larger version

Name:	pallero 043.jpg‎
Views:	547
Size:	83,3 Kt
ID:	19402  
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory

Viimeksi muokannut FunJam : 05.06.2011 23:54
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.06.2011, 16:09
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Tulee niin Pussy Wagon mieleen, ku näitä kuvia katselee

Mä jätin noi kitkalevyt sieltä murikan sisältä kokonaan pois, ku eihän se niitä enään tarvii, ku on kemppi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.06.2011, 11:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Tulee niin Pussy Wagon mieleen, ku näitä kuvia katselee

Mä jätin noi kitkalevyt sieltä murikan sisältä kokonaan pois, ku eihän se niitä enään tarvii, ku on kemppi.
Paremmin taitaa kestää noiden kitkalevyjen kanssa, sillä jos nuo levyt puuttuu,
niin silloinhan siellä on enempi välystä?

joku vois hioa noiden ristitappien ja "lukkomaljojen" välisiä loivemmaksi, sais tuota lukitusta tehokkaammaksi, mutta tuohan ei auta noiden levyjen tuhoutumiseen suditettaessa toispuoleisesti
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.06.2011, 16:46
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Paremmin taitaa kestää noiden kitkalevyjen kanssa, sillä jos nuo levyt puuttuu,
niin silloinhan siellä on enempi välystä?

joku vois hioa noiden ristitappien ja "lukkomaljojen" välisiä loivemmaksi, sais tuota lukitusta tehokkaammaksi, mutta tuohan ei auta noiden levyjen tuhoutumiseen suditettaessa toispuoleisesti
Aika sikaa tuntu kestävän ilman levyjäkin En kyl nyt musita, että teinkö sinne jotkuu pulikat millä pääsi välyksistä eroon, mut jokatapauksessa, yllättävän kovaa käyttöä tuollaiset Pajeron osat kestää
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.06.2011, 09:41
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Eilen oli taas turailupäivä.
Metallia lisättiin ja poisteltiin. Jonkin näköiset kaaret turailin, kun ei tuo alkuperäinen kori enää kovin jäykkä ole. Etuloksut tuli mallia helppo, eli pelti heppiin, plasmalla kaarta myöden pois ja kaareen kiinni. Kestää nostaa liftillä. Jonkun verran noi plasman jäämät ja esiruostutettu pelti nostivat vaikeustasoa hitsaamiseen
Perämurikan tungin paikalleen ja vinssikin on jo hakenut paikkansa.

Edit:typoja
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pallero 051.jpg‎
Views:	546
Size:	82,6 Kt
ID:	19452   Click image for larger version

Name:	pallero 046.jpg‎
Views:	572
Size:	84,1 Kt
ID:	19453   Click image for larger version

Name:	pallero 048.jpg‎
Views:	537
Size:	83,9 Kt
ID:	19454   Click image for larger version

Name:	pallero 047.jpg‎
Views:	595
Size:	84,6 Kt
ID:	19455   Click image for larger version

Name:	pallero 049.jpg‎
Views:	549
Size:	87,0 Kt
ID:	19456  

__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory

Viimeksi muokannut FunJam : 09.06.2011 10:05
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.06.2011, 09:57
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Takaa poistin vähän ylimääräistä peltiä ja tinasin putken lavan reunaa vahvistamaan ja matkustajien suojaksi. Vinssin sovitus oli hieman tiukka, kun vinssi oli KooPeellä hoidettavana kun tuota paikkaa väsäiltiin. Mahtuu kun otin kaukosäädön töpselistä korkin pois ja laitoin jeesusteippiä tilalle.
Takaovien aukkoon leikkelin tuollaiset pellit kun halusin harjoitella pahvimallin käyttöä. Eli pahvi oviaukon taakse, spraymaalilla reunat ja niitä pitkin leikkelin mallin jonka piirtelin pellille ja leikkelin plasmalla ja heppailin kiinni. Pysyypähän tyhjät kaljatölkit lavalla (jostain syystä jalkamiehet on safarilla paiskoneet kaljatölkit mun lavalle. Parempi niin, ettei jää metsään) .
Alkaa jo muistuttaa maastokulkuneuvoa. Parempi niin huomenna pitäisi lähteä safaroimaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pallero 055.jpg‎
Views:	609
Size:	86,6 Kt
ID:	19457   Click image for larger version

Name:	pallero 056.jpg‎
Views:	578
Size:	85,1 Kt
ID:	19458   Click image for larger version

Name:	pallero 053.jpg‎
Views:	651
Size:	84,5 Kt
ID:	19459   Click image for larger version

Name:	pallero 058.jpg‎
Views:	687
Size:	85,2 Kt
ID:	19460   Click image for larger version

Name:	pallero 057.jpg‎
Views:	681
Size:	85,9 Kt
ID:	19461  

__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.06.2011, 16:40
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FunJam Näytä viesti
Huomasinpa nyt kun perä on ylhäällä, että aika törkeen alas tulee tuo vinssi..


Minä sepitin pedin ihan suoraan runkopalkkien päälle. Puskurin kiinnitys "kävyt" vaan leikkasin pois.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.06.2011, 19:54
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Mulla oli ensin peti palkkien ALLA... Sitten totesin, että jos vinssi (supervinturan Husky) maksaa oheislaitteineen X kertaa auton arvo, niin ei viitsi sitä heti ekaan kuraläpeen tunkea. Nyt peti on korkeuden puolesta sen syylärin edessä olevan palkin yläreunan tasolla. Tää kun on niin matala, ettei sitä ihan äkkiä nurinkaan saa vinssattua vaikka vinssi olisikin vähän korkeammalla.. Eihän...

Noista kitkalevyistä sen verran, että ne tosiaan olisi kai voinut jättää pois ja mietinkin sitä, mutta toisaalta halusin kasata perän levyjen kanssa ihan harjoituksen vuoksi, jos joskus vaikka tulee kiristeltyä levyjen kanssa tuollainen.

Hämmästyttävää, että kesälomallakin työt haittaavat harrastuksia. Ei niinkään päivätyöt, mutta lupauduin kiireavuksi Faijapuolen firmaan, eli putkimiehenä ollaan taas..
Pari täyttä päivää on tuon rotiskon kanssa tehokasta työaikaa päästy turailemaan ja perjantaina pitäisi lähteä safaroimaan. Huomisen lupasin olla vielä töissä ja sitten taas tehokkaasti pajoittamaan.
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 05:21 (GMT +2).