![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() öljypohja on aika hankala siitä vois sen 20-35mm pystyä viipaloimaan mutta sitten on öljypumppua yms takana. tuo pohjaanlyönti kumin korottaminen kävi kyllä mielessä tai akseliin tehdä sellanen vastin joka olis hiukan korkeammalla tehostajan nostamista tässä koko illan miettiny nostais oikeen reilusti 70mm korkeamalle niin että sektorivarren alaosa olis runkopalkin alareunan kanssa tasalla sitten tekis runkopalkkiin oikeen kunnolla tilaa sektorivarrelle tai voi olla helpompi luovuttaa ja laittaa tangot etupuolelle akselia. niin ja tämä autohan oli toyota bj40 ja kuvassa 3 on akselia tuotu 10cm eteenpäin keinotekoisesti koe mielessä .
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
eikäs dynan koneessa ole sellanen matala öljypohja käykö sellasesta pohja ja öljypumppu suoraan tähän vanhempaan malliin
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Seuraavaks sulla on sitten raidetanko haraamassa perämurikkaan... Miks ei vois tehä normaalisti ja laittaa etupuolelle? Eikä ne tukivarretkaan akselin alla paljoo haittais.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
etupuolta pitää harkita viime syksynä meinas olla joka reissun jälkeen raidetanko vaan vinossa kun tulee ajeltua noita metsiä pitkin enemmän kuin tietä pitkin.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Onko moottori alunperin BJ:stä vai jostain Dynasta? Ei ihan suoraan näy missään kuvassa mutta vaikuttaisi että öljypohja on kuin kylpyamme, eli on syvä heti moottorin alkupäästä asti. B-kone kenties?
Minullahan on BJ:ssä kierrejouset, 4x4labsin varret ja raidetanko siten akselin takapuolella - ja täytyy sanoa että osien sovittaminen paikoilleen ei ollut ihan helppoa. Jouduin hiukan tinkimään haluamastani casterista (on nyt käytännössä vakio) sekä hellästi hiomalla loveamaan perän kuorta pinjonin yläpuolelta jotta tanko ei ottaisi ääriasennoissa siihen kiinni. Myös kardaanin nivelten kulmat piti huomoida osia asemoidessa. Lisäksi ongelmaksi meinasi muodostua raidetangon läheisyys rungon kanssa, joskin siihen jäi lopulta sen verran rakoa että voisin sallia hiukan lisää sisäänjoustoakin. Moottorin öljypohja ei minulla ole lähelläkään, osin koska olen hiukan nostanut moottoria suhteessa runkoon ja osin koska öljypohja on tuossa 3B-koneessa etureunasta litteä ja laskeutuu syväksi vasta koneen takaosassa. Ohessa pari epämääräistä kuvaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo sulla on joku tosi outo öljypohja. Mulla oli B koneessa sekä nykysessä 3Bssä öljypohja litteä edestä.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tuohan näyttää vanhalle B-koneen ö-pohjalle. Jossain -76:ssa ainaki on vielä tuommonen
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Raidetanko etupuolelle ja hitsaa sen alle putken akselin kiinni joka ottaa iskut vastaan?
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei kait tuossa äkkiseltään ole vaihtoehtoja kuin kaksi. (kuvista pääteltynä)
Raidetanko etupuolelle tai tukivarret alapuolelle.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lainaus mese.fi harrastesivuilta, MB painajainen | pee | Chit-Chat | 9 | 19.04.2008 11:58 |
Raskaan kaluston kuljettajien painajainen. | Bruno | Chit-Chat | 18 | 18.03.2007 16:50 |
Työmatka kuin painajainen | Ex_inkkari | Chit-Chat | 19 | 24.05.2006 00:32 |
Kanabiran painajainen | Kanabira | Rakas Päiväkirja | 1 | 28.09.2005 18:11 |
painajainen | kumikana | Rakas Päiväkirja | 2 | 21.11.2003 16:44 |