![]() |
etuakselin asennusta painajainen
tarkotuksena oli laittaa lj:n suorat varret etuakselille ja vielä akselin päälle se ei oikeen vaan onnistunu ja 4x4 labsin varret joilla raidetanko akselin takapuolelle
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82056 pahasti tuli tielle tuo öljypohja:) eli jos meinaa laittaa pitää akselia siirtää eteenpäin 10cm se on muuten noin 7mm lyhkäsempi tuo suora varsi mitä koukku malli http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82054 niin ja jos tässä autossa vie akselia 10cm eteenpäin pohjaan lyönnissä osuu tehostajaan http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82059 niin ja tehostajaa ei voi viedä eteenpäin koska 1cm väli nyt vinssin moottoriin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82043 että sellanen asennuspäivä oisko jollakin ideoita |
Nii mikä tuossa ny meni pieleen kun ei kuvista selviä.???
Se että niitä raidetako taakse systeemejä yritetään asentaa raidetanko edessä malliin???? Ja mikä auto ?? 81" chevy caprise vai mikä?? Ja vielä kerran että näkeehän sen jo silmälläkin ettei akseli ole sinnepäinkään kohallaan, jos sen pitäisi osua kumityynyyn. |
Onko öljypohjan uudelleen muotoilu mahollista? Etureunasta pohjaa lähemmäs kampiakselia jne..
|
Miten olis siirtää pohjaanlyöntikumi siihen tehostimen kohdalle riittävän alas?
|
öljypohja on aika hankala siitä vois sen 20-35mm pystyä viipaloimaan mutta sitten on öljypumppua yms takana.
tuo pohjaanlyönti kumin korottaminen kävi kyllä mielessä tai akseliin tehdä sellanen vastin joka olis hiukan korkeammalla tehostajan nostamista tässä koko illan miettiny nostais oikeen reilusti 70mm korkeamalle niin että sektorivarren alaosa olis runkopalkin alareunan kanssa tasalla sitten tekis runkopalkkiin oikeen kunnolla tilaa sektorivarrelle tai voi olla helpompi luovuttaa ja laittaa tangot etupuolelle akselia. niin ja tämä autohan oli toyota bj40 ja kuvassa 3 on akselia tuotu 10cm eteenpäin keinotekoisesti koe mielessä . |
eikäs dynan koneessa ole sellanen matala öljypohja käykö sellasesta pohja ja öljypumppu suoraan tähän vanhempaan malliin
|
Seuraavaks sulla on sitten raidetanko haraamassa perämurikkaan... Miks ei vois tehä normaalisti ja laittaa etupuolelle? Eikä ne tukivarretkaan akselin alla paljoo haittais.
|
etupuolta pitää harkita viime syksynä meinas olla joka reissun jälkeen raidetanko vaan vinossa kun tulee ajeltua noita metsiä pitkin enemmän kuin tietä pitkin.
|
2 Liiteet
Onko moottori alunperin BJ:stä vai jostain Dynasta? Ei ihan suoraan näy missään kuvassa mutta vaikuttaisi että öljypohja on kuin kylpyamme, eli on syvä heti moottorin alkupäästä asti. B-kone kenties?
Minullahan on BJ:ssä kierrejouset, 4x4labsin varret ja raidetanko siten akselin takapuolella - ja täytyy sanoa että osien sovittaminen paikoilleen ei ollut ihan helppoa. Jouduin hiukan tinkimään haluamastani casterista (on nyt käytännössä vakio) sekä hellästi hiomalla loveamaan perän kuorta pinjonin yläpuolelta jotta tanko ei ottaisi ääriasennoissa siihen kiinni. Myös kardaanin nivelten kulmat piti huomoida osia asemoidessa. Lisäksi ongelmaksi meinasi muodostua raidetangon läheisyys rungon kanssa, joskin siihen jäi lopulta sen verran rakoa että voisin sallia hiukan lisää sisäänjoustoakin. Moottorin öljypohja ei minulla ole lähelläkään, osin koska olen hiukan nostanut moottoria suhteessa runkoon ja osin koska öljypohja on tuossa 3B-koneessa etureunasta litteä ja laskeutuu syväksi vasta koneen takaosassa. Ohessa pari epämääräistä kuvaa. |
Joo sulla on joku tosi outo öljypohja. Mulla oli B koneessa sekä nykysessä 3Bssä öljypohja litteä edestä.
|
Tuohan näyttää vanhalle B-koneen ö-pohjalle. Jossain -76:ssa ainaki on vielä tuommonen
|
Raidetanko etupuolelle ja hitsaa sen alle putken akselin kiinni joka ottaa iskut vastaan?
|
Ei kait tuossa äkkiseltään ole vaihtoehtoja kuin kaksi. (kuvista pääteltynä)
Raidetanko etupuolelle tai tukivarret alapuolelle. |
Ja jos ne raidetangot ei tykkää kannoista, niin pistä pikkasen suojaa eteen?
vai mistä ne käärii ittesä vinkkuraan?, kartturia ohjeistaa, ettei saa hinata raidetangosta? ja olisko tuossa mahdollista asemoida tuota akselia muutaman sentin taakse/eteenpäin, tuo 10 cm hyppäytys aika iso? ja eikö tuo akselivälin "arpominen" johda siihen, että ei tarvi paljo konttorille esitellä? Tuo kone taitaa olla vanha b-moottori, eikö siinä pysty modaamaan pohjaa, vaan oliko se öljypumppu tuossa etulaidassa? |
Katos jollain samaa vikaa autossa:(
Mulla Tarvikkeen etupuolelle tulevat varret GR. patrollin jakarit akselin päällä ja 60 tehostin fj55S.sa Koneena 2H . ropleema melkeen sama, tehostimeen haluis noi varret tormätä ja joutuu tinkiin Tavoitellusta matalasta ajokorkeudesta että saa sisään joustoa sen 15-20cm Kone nostettu nin ylös kun mahdollista jo. ajattelin rajoittaa sisään jouston niin että varret on 10mm päässä Öljypohjasta,jousien pohjatessa. Suunitelmana oli laittaa tavalliset kierrejousët, mutta taitaa haaveeks jäädä ja joutuu metästää coiloverit eteen tai loppuu tila kesken. Täytyy kanssa laittaa muutama kuva ku muistaa ottaa kameran tallilta r |
Tuli vähän surkeet kuvat
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82073 Noin noita asemoin ensin, sitten heräsin todellisuuteen:Eihän tohon kasaan saa mitenkään panhardia mahtuun järkevästi, ja Vähänkin leveemmät renkaat niin pyörät kääntyy vähempi kun tossa itämaalaisessa pihakoneessa:) Pakko ne varret sitten tunkee tonne akselin alle, kyllä ne vaan ikävästi siellä vastaan haroo. Ja rungon päät rungon alle. Vituttaa vaan kun nostin jakiksen ja koneen jo ylös, ihan siks että sais täysin tasasen pohjan. Nyt joutuu hitsaan noi korvakot sinne kantotutkiks. |
Sivu luotu: 10:29 (GMT +2). |