Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   etuakselin asennusta painajainen (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85080)

Lalli bj40 05.06.2011 22:29

etuakselin asennusta painajainen
 
tarkotuksena oli laittaa lj:n suorat varret etuakselille ja vielä akselin päälle se ei oikeen vaan onnistunu ja 4x4 labsin varret joilla raidetanko akselin takapuolelle


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82056

pahasti tuli tielle tuo öljypohja:) eli jos meinaa laittaa pitää akselia siirtää eteenpäin 10cm


se on muuten noin 7mm lyhkäsempi tuo suora varsi mitä koukku malli
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82054


niin ja jos tässä autossa vie akselia 10cm eteenpäin pohjaan lyönnissä osuu tehostajaan
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82059


niin ja tehostajaa ei voi viedä eteenpäin koska 1cm väli nyt vinssin moottoriin

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82043


että sellanen asennuspäivä oisko jollakin ideoita

Bj Andy 05.06.2011 22:40

Nii mikä tuossa ny meni pieleen kun ei kuvista selviä.???

Se että niitä raidetako taakse systeemejä yritetään asentaa raidetanko edessä malliin????

Ja mikä auto ?? 81" chevy caprise vai mikä??

Ja vielä kerran että näkeehän sen jo silmälläkin ettei akseli ole sinnepäinkään kohallaan, jos sen pitäisi osua kumityynyyn.

DarkestMessiah 05.06.2011 22:42

Onko öljypohjan uudelleen muotoilu mahollista? Etureunasta pohjaa lähemmäs kampiakselia jne..

Yölento 05.06.2011 22:46

Miten olis siirtää pohjaanlyöntikumi siihen tehostimen kohdalle riittävän alas?

Lalli bj40 05.06.2011 23:29

öljypohja on aika hankala siitä vois sen 20-35mm pystyä viipaloimaan mutta sitten on öljypumppua yms takana.

tuo pohjaanlyönti kumin korottaminen kävi kyllä mielessä tai akseliin tehdä sellanen vastin joka olis hiukan korkeammalla


tehostajan nostamista tässä koko illan miettiny nostais oikeen reilusti 70mm korkeamalle niin että sektorivarren alaosa olis runkopalkin alareunan kanssa tasalla sitten tekis runkopalkkiin oikeen kunnolla tilaa sektorivarrelle


tai voi olla helpompi luovuttaa ja laittaa tangot etupuolelle akselia.


niin ja tämä autohan oli toyota bj40 ja kuvassa 3 on akselia tuotu 10cm eteenpäin keinotekoisesti koe mielessä .

Lalli bj40 05.06.2011 23:58

eikäs dynan koneessa ole sellanen matala öljypohja käykö sellasesta pohja ja öljypumppu suoraan tähän vanhempaan malliin

-MaTTi- 06.06.2011 00:22

Seuraavaks sulla on sitten raidetanko haraamassa perämurikkaan... Miks ei vois tehä normaalisti ja laittaa etupuolelle? Eikä ne tukivarretkaan akselin alla paljoo haittais.

Lalli bj40 06.06.2011 05:41

etupuolta pitää harkita viime syksynä meinas olla joka reissun jälkeen raidetanko vaan vinossa kun tulee ajeltua noita metsiä pitkin enemmän kuin tietä pitkin.

JF 06.06.2011 10:28

2 Liiteet
Onko moottori alunperin BJ:stä vai jostain Dynasta? Ei ihan suoraan näy missään kuvassa mutta vaikuttaisi että öljypohja on kuin kylpyamme, eli on syvä heti moottorin alkupäästä asti. B-kone kenties?

Minullahan on BJ:ssä kierrejouset, 4x4labsin varret ja raidetanko siten akselin takapuolella - ja täytyy sanoa että osien sovittaminen paikoilleen ei ollut ihan helppoa. Jouduin hiukan tinkimään haluamastani casterista (on nyt käytännössä vakio) sekä hellästi hiomalla loveamaan perän kuorta pinjonin yläpuolelta jotta tanko ei ottaisi ääriasennoissa siihen kiinni. Myös kardaanin nivelten kulmat piti huomoida osia asemoidessa. Lisäksi ongelmaksi meinasi muodostua raidetangon läheisyys rungon kanssa, joskin siihen jäi lopulta sen verran rakoa että voisin sallia hiukan lisää sisäänjoustoakin.

Moottorin öljypohja ei minulla ole lähelläkään, osin koska olen hiukan nostanut moottoria suhteessa runkoon ja osin koska öljypohja on tuossa 3B-koneessa etureunasta litteä ja laskeutuu syväksi vasta koneen takaosassa. Ohessa pari epämääräistä kuvaa.

mikjus 06.06.2011 10:44

Joo sulla on joku tosi outo öljypohja. Mulla oli B koneessa sekä nykysessä 3Bssä öljypohja litteä edestä.

BeeJii 06.06.2011 11:27

Tuohan näyttää vanhalle B-koneen ö-pohjalle. Jossain -76:ssa ainaki on vielä tuommonen

Rak 06.06.2011 11:28

Raidetanko etupuolelle ja hitsaa sen alle putken akselin kiinni joka ottaa iskut vastaan?

bluevan 06.06.2011 11:35

Ei kait tuossa äkkiseltään ole vaihtoehtoja kuin kaksi. (kuvista pääteltynä)
Raidetanko etupuolelle tai tukivarret alapuolelle.

BJ-40/76 06.06.2011 11:56

Ja jos ne raidetangot ei tykkää kannoista, niin pistä pikkasen suojaa eteen?
vai mistä ne käärii ittesä vinkkuraan?, kartturia ohjeistaa, ettei saa hinata
raidetangosta?
ja olisko tuossa mahdollista asemoida tuota akselia muutaman sentin taakse/eteenpäin, tuo 10 cm hyppäytys aika iso?
ja eikö tuo akselivälin "arpominen" johda siihen, että ei tarvi paljo konttorille
esitellä?

Tuo kone taitaa olla vanha b-moottori, eikö siinä pysty modaamaan pohjaa,
vaan oliko se öljypumppu tuossa etulaidassa?

Heikki L 06.06.2011 14:27

Katos jollain samaa vikaa autossa:(
Mulla Tarvikkeen etupuolelle tulevat varret GR. patrollin jakarit akselin päällä ja 60 tehostin fj55S.sa Koneena 2H .
ropleema melkeen sama, tehostimeen haluis noi varret tormätä ja joutuu tinkiin Tavoitellusta matalasta ajokorkeudesta että saa sisään joustoa sen 15-20cm
Kone nostettu nin ylös kun mahdollista jo. ajattelin rajoittaa sisään jouston niin että varret on 10mm päässä Öljypohjasta,jousien pohjatessa.

Suunitelmana oli laittaa tavalliset kierrejousët, mutta taitaa haaveeks jäädä ja joutuu metästää coiloverit eteen tai loppuu tila kesken.
Täytyy kanssa laittaa muutama kuva ku muistaa ottaa kameran tallilta
r

Heikki L 06.06.2011 18:19

Tuli vähän surkeet kuvat
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82073
Noin noita asemoin ensin, sitten heräsin todellisuuteen:Eihän tohon kasaan saa mitenkään panhardia mahtuun järkevästi, ja Vähänkin leveemmät renkaat niin pyörät kääntyy vähempi kun tossa itämaalaisessa pihakoneessa:)

Pakko ne varret sitten tunkee tonne akselin alle, kyllä ne vaan ikävästi siellä vastaan haroo.
Ja rungon päät rungon alle. Vituttaa vaan kun nostin jakiksen ja koneen jo ylös, ihan siks että sais täysin tasasen pohjan. Nyt joutuu hitsaan noi korvakot sinne kantotutkiks.


Sivu luotu: 10:29 (GMT +2).