![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ruosteet tosiaan lähtee hyvin..alumiini vielä kokeilematta..lasikuula puhalluksella saa nätin jäljen alumiiniin..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ite ole suunnitellu kans tuota rungon sinkissä käyttämistä. Mitä makso tuo sinkki ja miten puhdistit rungon sisältä?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Laita sit tuloksia ku oot Wille kokeillu sitä happokylpyä alumiiniin.
Rungon sisustan puhistin painepesurilla, koputtelemalla, lämmöllä ja tikulla sörhimällä. Ihan 100% puhtaaks se ei varmasti lähteny. Mut laitoin sinkin jälkeen kunnolla kotelo suojaa ja vielä toisen kerran ku alkaa ajot häämöttää. Kaveri teki omaa runkoaan varten semmosen huutelu letkun, vanhasta painepesurin letkusta mikä menee rungon sisään ja siinä suutin päässä, sillä on aika hyvä huuhella paineella rassaten. Voi olla et on jossain vielä parempiakin konsteja, mut eipä tullu meillä mieleen ![]() Sinkitys maksaa noin euron kilo. Alle kaks sataa euroo tekee pelkkä runko.
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY |
#4
|
||||
|
||||
![]()
juu en minäkään ole muuta keinoa vielä keksinyt kuin isot poltto pillit ja polttamalla maalit irti sisältä. Kuulemma se happo missä ne käyttää sen ennen sinkkiä ei tepsi maaliin eikä rasvaan/öljyihin. No jospa tässä tulis vielä joku nerokas visio mieleen ennen kuin tuo sinkki on ajan kohtaista.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Aika sitkeessä tuntui olevan se maali mikä ei ollu vuosin saatossa lähteny. Tuohon ei jääny ku puolet semmosta runkoo mikä on vanhaa. Ja sit kierteisiin kannattaa laittaa joku liimamassa tai jotain mikä estää sinkin tarttumisen kierteeseen. Nimimerkillä JOKUSEN KIERTEEN RASSANNU.
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY |
#6
|
||||
|
||||
![]()
käsittääkseni ihan vaikka vaseliini käy siihen, mutta minulla on kyllä kierretappeja jos tarvitsee putsata kierteitä. Mulla on vähän saman tapanen projekti menossa itelläni ku sulla, paitsi että työn alla on LJ. Minä jouduin ostamaan toisen korin kun tuo vanha oli niin mätä, että ei olisi juurikaan vanhaa peltiä jäänyt minnekkään jos olisi alkanut sitä korjaamaan.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Rasvoja sinne happo/sinkki pataan ei saa joutua, näin siellä minulle kerrottiin, itse laitoin kierteisiin moottoritiivisteliimaa, jonka lämmönkesto n.300astetta. Vain parissa kierrereijässä joutui poralla avittamaan jälkeenpäin. Toinen vaihtoehto on sinkkipajan mukaan maalata kierreosa.
__________________
Tein itse, säästin! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Oho! Siinäpäs onki mun vanha hj! Ja mun sinkkaama runkokin näyttäs olevan! Tuli niin kova ikävä tota vanhaa hoojiitä että piti ostaa itelle kans samanlainen!
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |
Suomi Toyota 8" perämurikka huolto | Fomococars | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.05.2010 22:20 |
APUA! Hilux-06 33" 12.5" katsastus | antton077 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.03.2010 22:40 |
LäJän "perus" huolto alkakoon. | Juuso_L | Maasturiprojektit | 25 | 29.12.2008 10:47 |
Ostetaan Ostetaan "Katsastus renkaat" | Osmo87 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 02.10.2008 20:17 |