Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.05.2011, 16:58
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Paukku ja poksuu.


Olinhan tälläsenkin topiikin alottanut näköjään ja täällähän noita JEgoNEERin vaivoja on hyvä ruotia.

Eli edellisessä numerossa tapahtunutta= edellisten kuvien jälkeen.

Punkassa jakolaattikko hajosi löysän kejun ansiosta hypäten hampaiden yli ja kiinni ottaessaan rikkoen jakolaatikon kopan.

Kahdesta jakolaatikosta tehtiin sitten yksi toimiva. Ja Jamantilta hankittiin uusi ketju venyneen tilalle.

Maastoajossa ajoittaista pauketta? Kuulostaisi etupäästä tulevan?

Mäntsälässä talvella paksussa lumessa, etukardaani tulee tiensä päähän taka tuplaristinivelen hajotessa ja samalla hetkellä jakolaatikon perän kitkalukon pito tuli tiensä päähän ja näin peli on täysin vedoton. Muiden avulla tienlaitaan ja traktorin vetämänä Jatilan pihaan odottamaan kuljetusta korjattavaksi.

Käytetty kardaani saattin hankittu ja toinen varaosiksi.
Jakolaatikko taas irti ja palasiksi, varaosalaatikossa perän kitkalukko pitää ja eikun se laatikkoon.

Taas peli toimii ja eikun metsään.
Peli toimii muuten hyvin vaan ajoittainen pauke jatkuu?

Punkassa kävin sitten ajamassa JEgoNEERillä Offirossia ja se oli kyllä veretsisauttavan mukavaa, pauke vaan lisääntyi niin paljon että jätin taitoajon väliin jotta kotia pääsisin ajamalla.

Etupää auki kun ääni kuulosti sieltä tulevan ja samalla oli tarkoitus kiinan ilmalukko asentaa etuperään ihan heittämällä vaan.

Ei löytynyt perästä mitään mikä paukke aiheuttais? Eikä mennyt lukko heittämällä paikalleen ja palsta pähkäilyjen jälkeen syyksi selvisi että lukko on tarkoitettu tieämmälle välitykselle ja näin lautaspyörä on 6,5 mm erikohdassa kuin nykyisessä perässäni.
Lukko laatikkoon odottamaan jahka on varaa hankkia tiheämmät perät ja samalla varmaan jokin lukko hankitaan myös taka perään.

Peli kasaan vanhalla perällä ja samalla kun hoidin takaperän öljyvuodon pois laitoin vara etuakselin paksumman kopan takaperään, vanha peltinen olikin jo isoilla klommoilla.
Kasatessa huomasin vasemmanpuolen pallonivelet väljiksi ja nekin vaihdoin siinä vauhdissa uusiin ja nyt onkin kumassakin toimiva rasvanippa jotta voi vesileikkejen jälkeen rasvailla paikat. Paukkeen syynkin luulin löytäväni kun otin takakardaanista kunolla kiinni välyksiä kokeiessani niin olikin jakolaatikon neljä iso pulttia löysällä ja jakolaatikko heilui kun puolukka........sa. Putsailin yksitellen joka pultin ja ruuvvilukiteella ja lukitusprikalla varmistin pulttejen kiinni pysyvyyden.

Safarin sitten vedin Jatilan maastoissa Mäntsälässä ja peli toimi muuten hienosti vaan pauke oli nousuissa kova? Jakolaatikkoa nyt epäilin ja kun mitään ei ollut viellä hajonnut niin päätin vetää safaria niin kauan kun jotain pahempaa ilmenisi.
Ei ilmennyt, pauketta vaan? Safarin jälkeen vaihdoin nopean alueen päälle ja pauke oli tiessään?? Taitaa hitaan ja nopean alueen kytkennässä olla jotain häiriötä? Tarvii tutkia. Toivottavasti ei ole hampaiden kulmat pyöreinä laatikossa.

JEgoNEER jäi mutaisena Jatilaan ja tultii isännän XJ:llä kotio kun se tuli töihini ilmastoinnin kennon vaihtoon.

Lisää tarinaa jahka saan JEgoNEERin taas työnalle.

Tulevaa: Pauke pois, ohjaamon takaosa tehdään uusiksi ja takaikkuna koitetaan saada sähköllä aukeavaksi, kaatumarauta lavalle, helmarautoihin ainakin lisäraudat jotta kyljet pysyisi hieman suorempina, ehkä enemmänkin turva rautaa (tarvii koittaa lukea noita virallisia raudoitusohjeita ja jos mahdollista niin toimin niiden puitteissa, pystyputket + katalysaattorit (maalilma pelastuu), snorkkeli, lavanreunat silosemmiksi, lavalle jonkun näköinen tavaraboxi ehkä, taka vinssi (on jo olemassa), tiheämmät perät ja lukot eteen ja taakse.
Tarkoitus on kuitenkin ajaa joka välissä joten hommat etenee pikkuhiljaa.

Saa kommentoida ja ihmetellä vapaasti.

t. Ismo Ämmä

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 30.05.2011 17:08
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.06.2011, 19:10
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Paukkuu ja poksuu?


No nyt on JEgoNEER kotiutettu Jatilasta ja kävin lenkin maastossa ajamassa nopealla alueella ja pauke oli samanmoinen kun hitaalla alueella? Tarvii tarkastaa etukardaani ensin jotta ei rihlauksista hypi ja sitten jakolaattiko päreiksi ja paukkeen syytä sieltä etsimään.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.06.2011, 21:10
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
No nyt on JEgoNEER kotiutettu Jatilasta ja kävin lenkin maastossa ajamassa nopealla alueella ja pauke oli samanmoinen kun hitaalla alueella? Tarvii tarkastaa etukardaani ensin jotta ei rihlauksista hypi ja sitten jakolaattiko päreiksi ja paukkeen syytä sieltä etsimään.

t. Ismo Ämmä
Jos vanha ketju oli tosi venynyt ja kulunut, lienee rattaatkin kuluneet? näin ainakin kaksipyöräisten parissa. Ja sitten pitäis vaihtaa sekä ketju että rattaat, muuten ei ketju istu rattaille ja voi aiheutta erilaisia efektejä, pauketta ja rutinaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.06.2011, 23:38
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Ratastako?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Jos vanha ketju oli tosi venynyt ja kulunut, lienee rattaatkin kuluneet? näin ainakin kaksipyöräisten parissa. Ja sitten pitäis vaihtaa sekä ketju että rattaat, muuten ei ketju istu rattaille ja voi aiheutta erilaisia efektejä, pauketta ja rutinaa.
Tuossa voi olla vinha perä, tartee katella ja mittailla oliskos varaosalaatikossa vähemmän kuluneet rattaat vai onko samanmoiset. Piru ku ne uudet ei oo ilmasia?
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.06.2011, 23:26
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Jakolaatikko levälleen!


Huomenna otan Quoadra-Track jakolaatikon alas ja kurkkaa sisälle josko löyttyisi paukkeelle oikea syy?
Pelätään pahinta ja toivotaan parasta.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.06.2011, 23:56
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Best guess


Joko ryhmän tai pääakslin hammaspyöriltä puutuu yksi hammas.
Jos paukkuu joka vaihteella niin silloin se puuttuva hammas löytyy ensiöakselilta joka pyörittää ryhmäpyörästöä tai sitä vastaavasta parista. Vaihteisen mukaan niiltä pareilta. Ja voihan se tulla myös jakovaihteistosta joka pyörii kaikkien perässä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.06.2011, 03:42
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
Joko ryhmän tai pääakslin hammaspyöriltä puutuu yksi hammas.
Jos paukkuu joka vaihteella niin silloin se puuttuva hammas löytyy ensiöakselilta joka pyörittää ryhmäpyörästöä tai sitä vastaavasta parista. Vaihteisen mukaan niiltä pareilta. Ja voihan se tulla myös jakovaihteistosta joka pyörii kaikkien perässä.
Toihan on automaatti, ei paukkune sieltä. Ja on paukkunu senverran kauan että melko ihme ettei vika ole tullut ulos ton selkeämmin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:jeep wagoneer -79 savu O/M/V Ajoneuvot 1 15.03.2006 21:24
M: Jeep Wagoneer -78 julli O/M/V Muut 5 24.10.2005 08:04
Wagoneer pickup? Cental73 Chit-Chat 11 01.08.2005 22:48
jeep wagoneer? Range73 Tekniikka & Jutustelu 9 19.07.2005 08:46
M:Jeep Wagoneer O/M/V Muut 0 27.11.2003 22:50


Sivu luotu: 21:09 (GMT +2).