Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.05.2011, 21:47
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

osta Volvoista XC70 ja semmosella koneella kuin tarviit, ei tarvii kikkailla turhien merkkivalo, ruoste tai lastentautien kanssa, toki näissäkin metkunsa on, mutta perusvarmaa kauraa kuitenkin

"kaupanpäälle" neliveto ja sopivasti maavaraa, ainoana miinuksena onneton vetopaino

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.05.2011, 22:37
HCK:n Avatar
HCK HCK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 295
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
osta Volvoista XC70 ja semmosella koneella kuin tarviit, ei tarvii kikkailla turhien merkkivalo, ruoste tai lastentautien kanssa, toki näissäkin metkunsa on, mutta perusvarmaa kauraa kuitenkin

"kaupanpäälle" neliveto ja sopivasti maavaraa, ainoana miinuksena onneton vetopaino

Mitä enemmän ta ivähemmän vapaasti korjattavia ominaisuuksia nuissa xc volvoissa kulkee mukana kun on itselläkin käynyt mielessä mammalle hankkia?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.05.2011, 04:25
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Takapyöränlaakereita kuulostaa jonkin verran menevän volvossa. Tosin itse en ole yksiäkään vaihtanut enkä vaihdattanut joten lieneekö hieman käytöstä riippuvaa, kilometrejä on vajaa 300t. Takaiskarit taitaa olla valtaosin mallia Nivomat, eli kalliit. Minulla on kyllä vaan V70, ei XC.

Audista on sen verran kokemusta että alustassa on ihan tarpeeksi väljäksi meneviä niveliä. Joka katsastukseen on riittänyt vaihdettavaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.05.2011, 06:42
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

kaikkia AWD malleja (II koppasessa V70) vaivaa Volvolla samat kiusalliset pikkujutut

- kulmavaihde, hiukan onneton rakenteeltaan, alkaapi 150 - 200 tkm kohilla kuolla kuivuuttaan, kustannus noin tonni, oire: hävinnyt takaveto

- nivomatit takana on ehdoton varuste, kestää n. 250 tkm, vaihto helppo, kustannus jousineen alle tonni

- takapyörän laakerit, nykymallit jo kestää, aiemmat ja halvat tarvikkeet vaihtokamaa 30 - 60 tkm välein, helppo vaihtaa ite kun on mallia koko paketti 4 llä kiinni, kustannus alle satkun / puoli

plus V70 mallien muut yleisimmät ihmeet, tuo AWD ei paljoakaan muutoin poikkea, alusta on periaatteessa samaa kamaa, vakaajat ja jousitus hiukan eroaa etvetoisista


huolto-osiahan ko. veheksiin saa melkein mistä vaan

nää on jääny parhaiten mieleen, kokemusta 7 stä eri AWD mallisesta väliltä 2002 - 2011, kilsoja noihin ajettu yhteensä n. 700 tkm
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 30.05.2011 06:44
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.05.2011, 07:29
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Itsellä ollut s70 2.5t.
Ja nyt emännällä 850 t5 farkku.
Molemmat ovat olleet sitä mitä pitikin.
Tilaa on reilusti ja ajomukavuus on kyllä sika hyvä!
Ja plussana molemmissa riittävät tehot.
Viat mitä olen itse kokenut:abs boksi reistailee(tinaukset sisältä huonot),lambda vikoja ollut molemmissa malleissa ja koiranluut menee edestä.
Eli ei mitään järkyttäviä vikoja ole ollut.
Suosittelen itse volvoa.
Ja jos haluat että siinä on tilaa niin osta tuo vanhempi V70 korimalli.
Uudemmissa on ovien/keskikonsolin muotoilu syönyt tilaa enemmän.
Äläkä osta missään nimessä vaparia!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.05.2011, 22:01
nuppi nuppi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.09.04
Sijainti: Kouvola, Finland.
Viestit: 1.300
Perusasetus

Meillä perheautona a4 farmari,1,8T vm. 01,mittarissa reilu 200tkm,meillä ollu n.60tkm/4v. Muuten on pelannu moiteettomasti paitsi että longlife öljyä alko menemää melko paljon vuos takoperin,alko öljyn vaihdon jälkee ja loppu kun laitatin seuraavassa vaihossa hyvät normiöljyt,liekkö laittaneet jotain pilipali litkua sillon edellisellä kerralla.
Ensimmäistäkään niveltä en oo vielä katsastukseen uusinu vaikka niistä kaikki pelotteli,ja katsastusmieskin ihmetteli viime syksynä.

Mikään tilaihme ei kyllä oo,jalustallinen turvakaukalo kun on takapenkillä niin repsikassa pitää olla polvet suussa, Kuskin takana isompi turvaistuin,justii mahtuu juniorin kintut olemaa välissä kun tällänen persjalkanen laittaa penkin kohallee..

Volvoa havittelin sillon kun toi ostettii mutta hallitus tykkäs enemmän audista,ja sehän sillä pääasiassa ajeleekin,vaikka kyllähän siellä volvossa vähän väljemmin istuskelis.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.05.2011, 22:31
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Sen lisäksi Volvo on aivan täynnä kaikenmoisia hämäriä sähkövikoja. Jos oikeen muistan niin vm.2001-2003 mittaristo kuolee n.200tkm kohdalla. Syynä huonot tinaukset thaimaassa. Itsellä on sopivasti vm.2002 ja juuri tuo kyseinen ongelma. Sen myötä tulee SRS-herja mittaristoon, joka on muuten helvetin vaikee saada pois sieltä. Avron puoleen kannattaa kääntyä jos sen haluaa pois Ei todellakaan kannata mennä yhteenkään AD-korjaamoon tms. Itse kävin kahdessa ja kummassakaan herjaa ei saatu pois. Tuo mittaristo ohjaa muuten myös keskuslukkoa, puhallinta, vilkkuja ja tais olla vielä jotain muutakin. Erittäin helppo irroittaa. Mikäli mittariston voi korjauttaa niin maksaa vajaa 200€. Mun mittaristo korjattiin Rovaniemellä ja sai 2v takuun työlle. Valojen kytkin hajoilee myös. Sen seurauksena mittariston ja kojelaudan taustavalot pimeenä. Auttaa kun hinkuttaa sitä valokytkintä. Ratkaisu on myös uusia se. Itse en ole jaksanut. Perussettinä joka tuntuu kuuluvan nykyään kaikkiin autoihin vakiovarusteena niin keulasta menee puslat. En tie mitä pilipali puslia nykyään autoihin tehdään, mutta tuntuu että kaikkiin autoihin keulan puslat pitää vaihtaa joka vuosi uusiin. Myös Volvoon. Moottorissa on myös perin hämäriä tunnistin vikoja silloin tällöin. Itse en myöskään lämpene noille jatkuville nitinöille mitä se auto pitää.

Mulle varoiteltiin myös Volvon automaatteja. On kuulemma erittäin tarkka huollosta. Tiedä sitten. Mutta näyttäisi melkein kaikki T5 mallit olevan automaatteja. Sen myötä vaikka kuinka nokalla on tehoa niin ei se auto mihinkään liiku. Tehokas auto on aina hyvä pilaa automaatilla. Näin on tehty myös Octavia RS:n ja Fabia RS:n kanssa kun niihin on tungettu DSG, joka on ihan perseestä niissä autoissa. Paljon paremmin tuntuu liikkuvan VAG-groupin 1.8T koneiset autot kuin T5 Volvo. Ne myöskin kuluttaa huomattavasti vähemmän kuin Volvo.

225/45-17 renkaiden myötä pitää myös kääntöympyrää rajoittaa. Ottaa lokasuojiin kiinni. Itse en ole jaksanut rajoittaa vaikka onkin kohtuu helppo nakki. PK-seudulla tuo pysäköinti Volvolla on myös niin perseestä. Parkkipaikat kun on mitoitettu jollekin japanin kinnereille. Sen seurauksena auton kyljet on lommolla kun kaikki nilkit paiskoo niitä kylkiä vasten oviaan. Ei kyllä tajua mikä ongelma on hieman varoa kun oven avaa.

Mutta Volvolla kun pääsee maantielle niin se on muuten juhlaa. Myöskin jos on selkäkipuja silloin tällöin niin joku noissa Volvon jakkaroissa on, että vaikka kuin on selkä kipee niin Volvolla pystyy vaan ajamaan. Enkä muuten itse ole huomannut mitään eroa ajetaanko E10 bensalla vai 98:lla. Ainoastaan silloin jos vetää kärryä perässä niin kannattaa ajaa 98:lla. Vie silloin huomattavasti vähemmän, mut ilman kärryä, mielummin 95:lla.

Ja tosiaan kuten Pee tuossa mainitsi niin AWD malleissa on muutamia bugeja liittyen nelivetoon. T5 malli on myös siitä nihkeä että sitä ei erota perus V70 Volvosta millään. Tuli kerran parkkipaikalla vertailtua. Penkit ihan samanlaisia kummassakin. Ja nuo nahkajakkarat on kohtuu liukkaat sporttisessa ajossa kun ei ole minkäänlaista kuppimuotoilua.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.05.2011, 22:34
Grööni Grööni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.11
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 59
Perusasetus

c300 chrysleri... rupee olemaan hinnat tuostta 20t pintaan. voimaa, näköä ja tyyliä löytyy.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.05.2011, 17:09
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
T5 malli on myös siitä nihkeä että sitä ei erota perus V70 Volvosta millään. Tuli kerran parkkipaikalla vertailtua. Penkit ihan samanlaisia kummassakin. Ja nuo nahkajakkarat on kohtuu liukkaat sporttisessa ajossa kun ei ole minkäänlaista kuppimuotoilua.


V70R ja S60R malleissa on sitten muitakin eroavaisuuksia T5 ja normimalliin kuin moottori. (neliveto, 300hv, yms.) Ei vaan ole kovin paljo tarjolla noita R malleja.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volvo-s60-r-ja-v70-r
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 20:10 (GMT +2).