Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.05.2011, 09:05
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

taitaapi olla tyhjäkynnön korotus ihan alipaineella, eli täysin mekaaninen pumppu

aika karkean kuuloinen käynti, heitäpä 2T öljyä puol litraa tankkauksen yhteydessä ja varmistu sen jakoketjun kunnosta... venyny ketju vie ajoitusta myöhemmäks ja lisää kalistuttamista, ite koittaisin kääntää asteen kaks aiemmalle jos ketju näyttää tuntuu vaikuttaa ok lta

lähteeks se hyvin käyntiin ? eli tärähtääkö heti vai vaatiiko "pitkän pyörityksen"

eli veikataan suuttimet / ketju linjalta löytyvän ratkaisun

__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 29.05.2011 09:07
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.05.2011, 21:01
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
taitaapi olla tyhjäkynnön korotus ihan alipaineella, eli täysin mekaaninen pumppu

aika karkean kuuloinen käynti, heitäpä 2T öljyä puol litraa tankkauksen yhteydessä ja varmistu sen jakoketjun kunnosta... venyny ketju vie ajoitusta myöhemmäks ja lisää kalistuttamista, ite koittaisin kääntää asteen kaks aiemmalle jos ketju näyttää tuntuu vaikuttaa ok lta

lähteeks se hyvin käyntiin ? eli tärähtääkö heti vai vaatiiko "pitkän pyörityksen"

eli veikataan suuttimet / ketju linjalta löytyvän ratkaisun
En oikeen jaksais uskoa ketjuongelmaan, tarkastin kilometrit ja oli vasta 201tkm.. Mutta miten sen ketjun pääsee tarkastamaan?
Mitä sitä tuossa nyt tuijotin niin tyhjäkäynti aaltoilee lähes säännöllisesti, mutta ei tuo kyllä savuta. Käyntiin lähtee ilman sahaamista (jos muistaa hehkuttaa kun on tottunut cdi:n nopiampiin hehkuihin )
Ilmanputsarin irrottaminen ei vaikuttanut käyntiin. Kansipahvi on vaihdettu joskus 100tkm sitten, turbo vaihdettu 70tkm sitten, muuten ei ole tekniikkaan kajottu.
Tässähän olis hyvä kokeilla jotain fortea tms ihmelientä, vai kippaanko vaan ensin tuota 2T-öljyä?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.06.2011, 11:14
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.777
Perusasetus

Oho...

Aika erikoista että tuon ikäisessä on vielä alipaineella tuo kylmätyhjäkäynnin korotus.
Tuosta se kierrosten vaeltelu ei tosiaan johdu..

Huohottaako kone?
Pumpun ajoituksen tarkistus vois olla listalla myös. Syöttöpumpun ajoitusmerkin pitäisi olla kampuralta katsottuna 13-15JYKK
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.06.2011, 16:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kun kone käy tyhjäkäyntiä ja tyhjäkäynti humpaa, niin puristappa
jokaista suihkuputkia vuorollaan sormienvälissä, "naksuttaako-" ykskään erillalailla kuin muut?
jos joku naksuttaa niin siinä pytyssä paine suihkuputkessa heittelee
normaalia enemmän, joka voi johtua
a)suihku kusee
b)takaiskuventtiili vuotaa
c)suihku jumii


Noihin oireisiin minä kokeilisin tuota tuhkaantumatonta 2T öljyä.

Eihän tuossa pakoputkessa ole mitään suodattimia/katalysaattoreja?????

Ja resepti olisi seuraava: Kuumasta koneesta sekä polttoaineen imu- että paluuletku johdetan 4 litran kannuun, jossa 1-2 litraa 2T öljyä ja 2 litraa
dsl: sekoitettuna hyvin. (suodatinta ei saa ohittaa/jättää pois)

Kone käyntiin ja raskaalla kaasujalalla 20-30 km, ja sitten jäähtymään
tyhjäkäynnillä, ja letkut takasin alkuperäisille paikoille.

Tuota herkkua saaneet nauttia mm. hdj-80 ja useat bj/hj yms perinteiset
dieselit, ja jumiviin suihkuihin/takaiskuventtiileihin tehonnut hyvin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.06.2011, 18:19
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

En oo vitossa ihan varma, yleensä nokkaketjun näkee öljyntäyttökorkista, ja pystyy nappaamaan sormilla kiinni, välystä ei juuri tarviis tuntua...

Melkosella myrkkyliemellä yllyttää Oulun mies ajamaan... Vaan voip olla hyväkin...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2012, 10:04
mp mp ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Rimito
Viestit: 180
Perusasetus

Lainataas aihetta kun tosiaan ois samaa vikaa vitossa.
Eli auto 110D ,automaatti. Ominaisuutena abaut 650 rpm tyhjäkäynti ja aivan saatanan laiska.
Vanha mannelavetti tomaatin kanssa tuntuu raketilta ton vituran vieressä.On kokeiltu kaikki normit poppakonstit(fortet,2t,manaus,ym..)eipä apuja.
Onko tuo tyhjäkäynnin kalvo samalla ahtokalvo,eli vaihtaako ylipaineella lisää soppaa ja alipaineella lisää tyhjäkäyntiä.
Siis kun muuten ei noitten kalvojen määrä riitä pumpussa.
Ennakoista ei hajua ja ketjukin on varmaan ku pakasta nykästy täähän on vasta sisään ajettu 360th.Käyntiin lähtee ku palmun alta.
Kommenttia arvon raati.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mercedes Benz 190e hutikka O/M/V Ajoneuvot 9 16.01.2011 21:14
Myyty Mercedes-bentz Vito -97 110d Rek. linja-autoksi 7000e Ohvikka O/M/V Ajoneuvot 18 04.08.2009 17:38
M: Mercedes-Bentz VITO-97 Rek. Linja-autoksi 1+9 Ohvikka O/M/V Ajoneuvot 2 14.03.2008 22:10
M: mercedes-benz unimog 404-113 -kossu- O/M/V Ajoneuvot 11 23.10.2007 16:22
M: Mercedes-Benz 300 GD O/M/V Ajoneuvot 1 06.05.2007 08:08


Sivu luotu: 13:27 (GMT +2).