Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2004, 21:24
anttir:n Avatar
anttir anttir ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.07.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 866
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Fully floating axle: Täyskevennetty akseli. eli pyörän navat laakeroitu akseliputkeen , ei vetoakseliin.
Err, tai siis että ei semifloatterissa (puoliksi kevennetty?) navat ole tietenkään laakeroitu vetoakseliin, vaan ovat kiinteästi kiinni vetoakselissa, ja vetoakseli yksin on laakeroitu akseliputkeen.

Eli fullfloaterissa navat on tosiaan laakeroitu putkeen ja vetoakseli hoitaa vain vetämisen, ja semifloaterissa akseli on laakeroitu putkeen, vetoakseli hoitaa paitsi vetämisen, myöskin kannattelee napaa ja sitä kautta koko pyörää.

(Tämä semifloater/fullfloater homma on muuten varmaan vaikeiten ymmärrettävä/hahmotettava maastureihin liittyvä tekninen detalji...)

--
Antti R.
1978 HJ-45LP

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ61vs. Insinööri vs. 33x12.5-15 kumekset!!! isuzubj Tekniikka & Jutustelu 10 14.08.2007 13:32
apuva! Tekniikka & Jutustelu 6 01.12.2006 12:24
apuva!! pallero Tekniikka & Jutustelu 3 26.10.2006 06:34
Insinööri on insinööri Santeri Jokes 0 24.01.2005 16:17
insinööri taivaan portilla tuska Jokes 0 19.06.2002 11:35


Sivu luotu: 15:11 (GMT +2).