Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #25  
Vanha 22.05.2011, 20:40
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Paljon on vikaa etitty, mutta katos nyt varmuudeksi ETTEI VUODA MISTÄÄN ILMAA, koska nuppineulan kärjen kokoinen reikä puuduttaa koko auton, vaikka reikä olisikin paluupuolella!

Suosikkipaikaksi on muodostunut jo uswamman kymmenen vuoden ajan tankin päällä olevat lähtö-/paluu putki, joka jostakin kumman syystä tuppaa kypsymään tienhoidosta johtuvasta ruuassakin käytetystä aineesta ja se yhdistettynä lämpöiseen metalli (rauta) putkeen saattaa aiheuttaa kemiallisen reaktion kun yhtälöön lisätään vettä...

JOS MIETIT miksi se ei tiputa naftaa, niin muista kumpi on painavampaa, ilma vai nafta ja sitten mietit miksi se sinne putkeen on laitettu ja miten käy, kun moottori ei pyöri, niin mikä pysyy ja mikä menee säiliöönsä, kun se saa korvausilmaa....

JOS vika on edelleen, että käyntiin ei vaikuta mikään sylinteri suoraan, niin asia on selkeä. ILMAVUOTO!
Niin ja se ilmavuoto voi muuten olla vetokaran kypsynyt hela ja tiiviste??? Ja se on pumppuremontti saman tien...

JOS 1000% varmuudella ei vuotoa ole, niin silloin pumppuvika, ja vaihtoehdot numeeriseen järjestykseen:
1. paluuputkessa olevan paineventtiili auki koko ajan, paineet karkaa pumpusta, eikä ilmaannu sitten ihan niinkuin ikinä...
2. RUISKUTUSPUTKET syöpyneet sisältään kavitoimisen takia, jolloin suuttimia "hajoilee" itsestään, kun metallia menee kärkeen (kuten maainostit käyneen niiden uusien kanssa! Ja Zexel=Bosch on muuten OEM valmistaja NippoDenson kanssa)
3. siirtopumppuvika, tai paineensäädin (siinä naftan tuloputken vieressä oleva "nasta"). Ennen pumppuremonttia VOIT kopauttaa tuurnalla siihen, jotta se menee esim. 5mm alemmaksi ja käynti paranee, niin siirtopumppuvika erittäin varma! (remontti)
4. 400tkm ajettu moottori, niin voipi olla nostinrullat - nokkalevyt kaput, jolloin suuttimiin menee metallia ja taas kaikki uusiksi (ihanan kallista, jälleen kerran)
5. Nestepäässä oleva päätykara (jossa 8mm pultti) löystynyt ja vuotaa ruiskutuspaineet takaisin koteloon) --> saa uusittua mutta vaatii erikoistyökalun (kolmikantainen avain)
6. Nestepää väljä ja pumppu uusiksi (remonttiin)

Nää nyt nopeasti näin ajatuksina, pidemmällä mietinnällä vois "kovalevyltä" tulla jotakin muutakin muistikuvia, mutta nyt tulee näitten lisäksi vain ruostepölyä nenästä rälläköinnin jäljiltä...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
m:pätkä patrolin pska kori. kami O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 26.12.2007 20:32
O:pätkä patrolin takakardaani O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.11.2006 10:04
Käykö pätkä Patrolin takakehät/alatakakulmat.....? VonLeka Tekniikka & Jutustelu 4 08.06.2006 22:05
Lämppärin ilmaaminen pkarlstedt Tekniikka & Jutustelu 1 18.04.2006 20:26
O: Pätkä patrolin kardaanit ja vetarit O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 26.03.2006 20:11


Sivu luotu: 03:00 (GMT +2).