Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.05.2011, 00:32
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

kun saat sen käyntiin niin jätä yksi suihku hieman löysälle. Koska muuten se ilma kupla ei koskaan pääse pois.

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.05.2011, 17:28
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
kun saat sen käyntiin niin jätä yksi suihku hieman löysälle. Koska muuten se ilma kupla ei koskaan pääse pois.
Tarkoitatko, että ajamisen ajaksi suutinputki löysälle??
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.05.2011, 20:40
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Paljon on vikaa etitty, mutta katos nyt varmuudeksi ETTEI VUODA MISTÄÄN ILMAA, koska nuppineulan kärjen kokoinen reikä puuduttaa koko auton, vaikka reikä olisikin paluupuolella!

Suosikkipaikaksi on muodostunut jo uswamman kymmenen vuoden ajan tankin päällä olevat lähtö-/paluu putki, joka jostakin kumman syystä tuppaa kypsymään tienhoidosta johtuvasta ruuassakin käytetystä aineesta ja se yhdistettynä lämpöiseen metalli (rauta) putkeen saattaa aiheuttaa kemiallisen reaktion kun yhtälöön lisätään vettä...

JOS MIETIT miksi se ei tiputa naftaa, niin muista kumpi on painavampaa, ilma vai nafta ja sitten mietit miksi se sinne putkeen on laitettu ja miten käy, kun moottori ei pyöri, niin mikä pysyy ja mikä menee säiliöönsä, kun se saa korvausilmaa....

JOS vika on edelleen, että käyntiin ei vaikuta mikään sylinteri suoraan, niin asia on selkeä. ILMAVUOTO!
Niin ja se ilmavuoto voi muuten olla vetokaran kypsynyt hela ja tiiviste??? Ja se on pumppuremontti saman tien...

JOS 1000% varmuudella ei vuotoa ole, niin silloin pumppuvika, ja vaihtoehdot numeeriseen järjestykseen:
1. paluuputkessa olevan paineventtiili auki koko ajan, paineet karkaa pumpusta, eikä ilmaannu sitten ihan niinkuin ikinä...
2. RUISKUTUSPUTKET syöpyneet sisältään kavitoimisen takia, jolloin suuttimia "hajoilee" itsestään, kun metallia menee kärkeen (kuten maainostit käyneen niiden uusien kanssa! Ja Zexel=Bosch on muuten OEM valmistaja NippoDenson kanssa)
3. siirtopumppuvika, tai paineensäädin (siinä naftan tuloputken vieressä oleva "nasta"). Ennen pumppuremonttia VOIT kopauttaa tuurnalla siihen, jotta se menee esim. 5mm alemmaksi ja käynti paranee, niin siirtopumppuvika erittäin varma! (remontti)
4. 400tkm ajettu moottori, niin voipi olla nostinrullat - nokkalevyt kaput, jolloin suuttimiin menee metallia ja taas kaikki uusiksi (ihanan kallista, jälleen kerran)
5. Nestepäässä oleva päätykara (jossa 8mm pultti) löystynyt ja vuotaa ruiskutuspaineet takaisin koteloon) --> saa uusittua mutta vaatii erikoistyökalun (kolmikantainen avain)
6. Nestepää väljä ja pumppu uusiksi (remonttiin)

Nää nyt nopeasti näin ajatuksina, pidemmällä mietinnällä vois "kovalevyltä" tulla jotakin muutakin muistikuvia, mutta nyt tulee näitten lisäksi vain ruostepölyä nenästä rälläköinnin jäljiltä...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.05.2011, 22:27
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

No niin, taas on tehty, vähän, mutta tehty kuitenkin..
Eli vihdoin töiltä ja sateilta pääsin ulkona auton rassuuseen, niin ensitöikseni vaihdoin polttoaine suodattimen.

Suodatin ei tahtonut irrota käsin pyörittämällä, joten irrotin koko suodattimen jalan, siinä samalla huomasin että tankin tuloletku vuoti klemmarin alta, en huomannu aikaisemmin kun olin suodatinta rassannut. Noh, otin letusta pätkänpois ja tarkastin vielä ettei jäänyt halkeamia letkun päähän. sain suodattimen irti, täytin uuden ja laitoin paikalleen, pumppasin paluupuolen täyteen ja menin starttaamaan. Eihän se rikkinäinen startti tietysti jaksanut käyntiin konetta vääntää. Hinaamalla sitten lähti, ensin työnti sinistä, mutta muuttui pian tavan mustaksi.

Tämän hetken tilanne:
-suodatin vaihdettu, alkoi käymään melkein tyhjäkäyntiä, pysyy n.1200 kierroksilla käynnissä pumppailematta, saa siis polttoainetta eikä enää rötää. (jos laskee kierrokset lähelle normaalia tyhjäkäyntiä, niin pikkuhiljaa alkaa hiipua ja meinaa sammua)

-käyntiääni ei kuulosta normaalilta "nakuttaa" vähän niinkun edelleen kävisi vajailla, ajaessa kuitenkin vetoja on edellistä testiä enemmän.

-Turbo "sirisee" niinkun vanhassa raktorissa, tasakaasulla kuulostaa yläkierroksilla suht normaalilta, mutta alempana huomaa karkean käyntiäänen ja vedättäessä turbon ääni ei ole tasainen suhina vaan aika korkea "sirinä".

-lämpöisenäkään ei lähden avaimesta käyntiin, vertailukohtana kaverin patroli, sama pata sama ikä, ja avainta hipaisemalla starttaa. Tässä tarkoittan, että vaikka mainitsin, että startti on rikki, niin se härkkimällä antaa pyöräyttää konetta, mutta "lyö yli" jos yrittää pisempään pyörittää, alkaa vaan huutamaan tai pitäämään jumalattoman rohinan..

Omia johtopäätöksiä:
-suodattimen vaihto ja tuloletkun korjaus auttoi polttoaine ongelmaan
-auto oli käynnissä n.30min tänä aikana käynnissä ollessa käänsin pumpun ajoitusta, parhaalta kuulostavaan kohtaan.(lähes alkuperäinen kohta)
-voisiko sitten olla niin että joku suutin on päässyt kuitenkin rikkoutumaan??
mutta miten sitten edelleen kaikki suuttimet vaikuttavat käyntiääneen, suutinputkia löysätessä, kun sen sanottiin paljastavan rikkinäinen.

Kysymys:
-korjautusko toi startti vika pelkästään hiilien vaihdolla, vai onko jo koko startti vaihdettava kuvauksen perusteella??
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!

Viimeksi muokannut Arttuperkule : 25.05.2011 22:31
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.05.2011, 22:41
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Ja taas saivartelua eli millä kannulla täytit suodattimen ja miksi???

Sen suotimen kun täyttää jostain jerrystä missä on vesitilkka tai jotain shaissea pohjalla niin ne ainekset pääsee suoraan pumppuun.

Mites se käsipumppu vuotaako se??? Tai toimiiko siirtopumppu ollenkaan,eli käydessä jos hieman löysää suodattimen jälkeistä nippaa niin pitäis naftaa tulla.

Ja oliko sen siirtopumpun karkea suodatin katottu??? Jos siellä semmoinen on niin löytynee joko banjoliittimestä,tai jonkun mutterin alta...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.05.2011, 22:51
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ja taas saivartelua eli millä kannulla täytit suodattimen ja miksi???

Sen suotimen kun täyttää jostain jerrystä missä on vesitilkka tai jotain shaissea pohjalla niin ne ainekset pääsee suoraan pumppuun.

Mites se käsipumppu vuotaako se??? Tai toimiiko siirtopumppu ollenkaan,eli käydessä jos hieman löysää suodattimen jälkeistä nippaa niin pitäis naftaa tulla.

Ja oliko sen siirtopumpun karkea suodatin katottu??? Jos siellä semmoinen on niin löytynee joko banjoliittimestä,tai jonkun mutterin alta...
Uus vko sitten ostettu muovikannu on, puhdas ja tässä hommassa ainoastaan käytetty ja siksi täytin suodattimen, kun mulle on kerrottu että niin pitää tehdä =) kai sen takia ettei mene ilmaa siitä sitten pumpulle ja järjestelmään, ainakaan niin paljoa?? Ohkasena norona täytin suodattimen ja läheltä katoin ettei mennyt mitään likaa.

Käsipumpussa ei ainakaan ole mitään havaittavia vuotoja, kosteutta missään päin. tarkoitat tuolla "suodattimen jälkeisellä nipalla" panjoliittimen pilliä?? jos niin joo, tulee ainetta.

Sitä karkeasuodatinta en muistanut katsoa, täytyy huomenna katella.
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.06.2011, 06:55
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Joko patrol käy paremmin?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
m:pätkä patrolin pska kori. kami O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 26.12.2007 20:32
O:pätkä patrolin takakardaani O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.11.2006 10:04
Käykö pätkä Patrolin takakehät/alatakakulmat.....? VonLeka Tekniikka & Jutustelu 4 08.06.2006 22:05
Lämppärin ilmaaminen pkarlstedt Tekniikka & Jutustelu 1 18.04.2006 20:26
O: Pätkä patrolin kardaanit ja vetarit O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 26.03.2006 20:11


Sivu luotu: 01:34 (GMT +2).