Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.05.2011, 10:34
Issu:n Avatar
Issu Issu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Kyllä tommosien tojotan vihaajien kuten nerdo pitäs olla tämmösessä topikissa ihan hiljaa koska ei tiedä mistä puhuu. Ittellä ollu 14 tojoa johon mahtuu niin huonoja kuin hyviäkin mutta kaikki on eteenpäin vieneet aikansa. Nyt pihassa 4 kpl ja kaikki toimii. En sano että tojo on paras mutta autoja ne siinä missä muutkin. Herne maissit tulee kyllä vetästyä kärsään tommosesta. Jokaisella lienee oma suosikki merkki mutta vain mun omistama automerkki on auto ajattelu on aikas suppea ajattelu malli. Ja sitten herneitä nenään sillä mä vedin jo.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.05.2011, 12:56
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Issu Näytä viesti
Kyllä tommosien tojotan vihaajien kuten nerdo pitäs olla tämmösessä topikissa ihan hiljaa koska ei tiedä mistä puhuu.
Nohnoh. Ensinnäkin mulla on faktaa heittää kehiin, koska olen toitsun paskan omistanut. Se oli mätä paska, mikä mätäni lisää vaan vaikka kuinka hitsaili. Täysin paska metsässä. Tehoa siitä ei löytynyt hakemallakaan, joten se oli maantielläkin täysi paska. Hyvä että traktoreista ohi pääsi.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Issu
Jokaisella lienee oma suosikki merkki mutta vain mun omistama automerkki on auto ajattelu on aikas suppea ajattelu malli.
Mitäs muuta automerkkiä olen hehkuttanut? Kyllä muakin vituttais 14 toitsua omistaa. Itse olen kuitenkin aika monta muuta maasturiakin omistanut ja monia muita autoja myös. Veikkaan että lähemmäs 60 autoa on tullut omistettua Joten siitä kyllä huomaa ne totaalisen paskat autot ja toitsu on yksi niistä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.05.2011, 13:01
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Nohnoh. Ensinnäkin mulla on faktaa heittää kehiin, koska olen toitsun paskan omistanut. Se oli mätä paska, mikä mätäni lisää vaan vaikka kuinka hitsaili. Täysin paska metsässä. Tehoa siitä ei löytynyt hakemallakaan, joten se oli maantielläkin täysi paska. Hyvä että traktoreista ohi pääsi.

Mitäs muuta automerkkiä olen hehkuttanut? Kyllä muakin vituttais 14 toitsua omistaa. Itse olen kuitenkin aika monta muuta maasturiakin omistanut ja monia muita autoja myös. Veikkaan että lähemmäs 60 autoa on tullut omistettua Joten siitä kyllä huomaa ne totaalisen paskat autot ja toitsu on yksi niistä.
Ei tämän kokeneen automiehen kirjoitteluista kannata herneitä nenään vetää, koska jokainen kerta kun hän Offipalstalla nakkinsa näppäimistöllä laskee, alentaa hän omaa mainettaan. Ei Toyotan, vaikkei sitä itse ymmärräkään.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.05.2011, 14:13
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Ompas jengi hermot piukeena vaikka on tulossa kesä ja kärpäset.

En tiiä muusta mutta oma bertta on toiminu paremmin kun olisin ikinö uskaltanu kuvitellakkaan.

Tänä vuonna tulee autolle ikää 30 vuotta josta minä olen ajanut sen 15. Kerran olen sen hitsannut läpi,ja taas olisi pientä hitsihommaa tiedossa. Ainoat ongelmat mitä siinä on ollut on laturin löystyminen, ja nyt se on ruvennu jumittamaan hehkun relettä,joka sekin vika saattaa johtua motonetin hehkuista. Lisäksi pyöri etuperän pinjonin mutteri auki tuossa talvella seurauksella täystuho, joka sekin menee enemmänkin piheyden piikkiin kun en jaksanut tilata uutta mutteria.

Mitäs vielä...

Nelikon kytkentä holkki ja se akseli tumppi on kerran vaihdettu kun ei öljyjä muistannaa joskus katella.

Nii ja paloi se kerran kun pakosarjan tiiviste korkkasi...No palokunta sanoi ettei ole ennen nähny että auto lähtee vielä omineen pois sen jälkeen kun palokunta on käyny paikalla sen sammuttamassa.

Voihan tuo ihan paska ollakkin ja vaihtoa olen harkinnu mutta jos pitää samat kriteerit täyttää ja tehdä samat työt kuin bertta niin vaikeaa on löytää toista tilalle, etitty on.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.05.2011, 14:32
Issu:n Avatar
Issu Issu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IironSika Näytä viesti
Ei tämän kokeneen automiehen kirjoitteluista kannata herneitä nenään vetää, koska jokainen kerta kun hän Offipalstalla nakkinsa näppäimistöllä laskee, alentaa hän omaa mainettaan. Ei Toyotan, vaikkei sitä itse ymmärräkään.
Niimpä Onhan tossa tullu kaiken merkkisiä rojuläjiä (myös toyotia)
ropattua mutta en mä niitä vihaa tai no ehkä erään britti merkin sähköjä.
Ja sitten herneitä lisää.
Ai niin ei toi merkkiuskollisuus juttu ollu nerdo oikeestaan sulle, se vaan pääs suusta noin niinku lähes aiheeseen liittyvänä.

Viimeksi muokannut Issu : 17.05.2011 14:35
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.05.2011, 17:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Nohnoh. Ensinnäkin mulla on faktaa heittää kehiin, koska olen toitsun paskan omistanut. Se oli mätä paska, mikä mätäni lisää vaan vaikka kuinka hitsaili.

Itse olen kuitenkin aika monta muuta maasturiakin omistanut ja monia muita autoja myös. Veikkaan että lähemmäs 60 autoa on tullut omistettua Joten siitä kyllä huomaa ne totaalisen paskat autot ja toitsu on yksi niistä.
Harmi kun Nerd-O oot vältellyt Toyotaa kuin ruttoa, niin et oo päässy kunnolla makuun. 60 autoo ja vain yksi Toyota. Yhden kesän HJ:lla ajeluista kun ei koko totuutta saa avautumaan. Eikun olihan sulla se Dynastian helmi hetken pienen myös. Valitettavan loppuunajettu yksilö sekin. Entäpäs jos kokeilisit joskus jotain himppasen tuoreempaa Tojoa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.05.2011, 17:36
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Mä kun luulin et tää on ihan läppä topikki, mut ei hemmetti miten jotkut(Lue, toyotaa omistamattomat) ottaa tosissaan tän topicin

Tätähän vois verrata vaikka siihen kysymykseen et kumpi on parempi Pi**u vai Ky**ä
molemmille löytyy kannattaja kuntansa...

Mut täähän on vaan mun mielipide....

Ja saa vetää vaikka hernepellot nenäänsä jos se yhtään lohduttaa oloa..

Mut silti ei oo Toyotan voittanutta
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.05.2011, 07:26
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eikun olihan sulla se Dynastian helmi hetken pienen myös. Valitettavan loppuunajettu yksilö sekin. Entäpäs jos kokeilisit joskus jotain himppasen tuoreempaa Tojoa?
Itseasiassa unohdin tuon Dynastian. Se oli kyllä mielenkiintoinen yksilö. Sekin oli yllättäen täysin läpimätä. Ilma vaihtui hyvin ohjaamossa kun koko keulasta puuttui pellit. Hyvä että penkit pysyi paikallaan, vaikka oli aivan päivän tuore leima kun ostin sen. Mutta muutoin se oli kyllä erittäin positiivinen yllätys. Koskaan en öljyjä siihen vaihtanut tai edes katsonut oliko siellä öljyä. Silti sillä veivattiin 30tkm. Vaikka se oli sillä vahvalla vapari 2.4 koneella niin jaksoi hyvin lavalla kuskaa domingoa ja perässä vetästä trailerilla toista. Muistelisin myös että se meni kohtuu pienellä. Kantavuutta, eikä vetokykyä ollut kummankaan kuskaamiseen, mut silti jaksoi. Samaten se jaksoi hienosti roudaa n.1500kg hiekkaa, vaikka lavan kantavuus oli vain 600kg. Tosin renkaat antautui takaa. Siitä sai vielä saman minkä maksoikin Tosin uusi omistaja ei koskaan leimannut sitä enää. Se edelleen seisoo sen pihalla. Mut en silti kyllä haluaisi toista samanlaista tilalle. Oli se sen verran hirveen näköinen virtys. Emäntäkin häpesi liikkua sillä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.05.2011, 11:30
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Itseasiassa unohdin tuon Dynastian. Se oli kyllä mielenkiintoinen yksilö. Sekin oli yllättäen täysin läpimätä. Ilma vaihtui hyvin ohjaamossa kun koko keulasta puuttui pellit. Hyvä että penkit pysyi paikallaan, vaikka oli aivan päivän tuore leima kun ostin sen. Mutta muutoin se oli kyllä erittäin positiivinen yllätys. Koskaan en öljyjä siihen vaihtanut tai edes katsonut oliko siellä öljyä. Silti sillä veivattiin 30tkm. Vaikka se oli sillä vahvalla vapari 2.4 koneella niin jaksoi hyvin lavalla kuskaa domingoa ja perässä vetästä trailerilla toista. Muistelisin myös että se meni kohtuu pienellä. Kantavuutta, eikä vetokykyä ollut kummankaan kuskaamiseen, mut silti jaksoi. Samaten se jaksoi hienosti roudaa n.1500kg hiekkaa, vaikka lavan kantavuus oli vain 600kg. Tosin renkaat antautui takaa. Siitä sai vielä saman minkä maksoikin Tosin uusi omistaja ei koskaan leimannut sitä enää. Se edelleen seisoo sen pihalla. Mut en silti kyllä haluaisi toista samanlaista tilalle. Oli se sen verran hirveen näköinen virtys. Emäntäkin häpesi liikkua sillä
Nyt sinä tempun teit!
Tuli niin nättiä tekstiä että meinaa tippa tulla linssiin,
ja siinähän se yksi syy noihin tojotan vaivoihin tulikin, lievästi sanottuna
"huoletonta" käyttöä.

Ja että pikkasen tulee kehuttua noita paljon patjattuja jäykällä etuakselilla
ja vaparilla olevia 4 wd tojotia, niin jos ne ei ruostus, niin mihinkä ne "kuolis"
5 vaihteiset askit laakerointiin 500 tkm välein?

Paljonkohan tuon hj-60 2H kone kestäs, jos sitä huollettas muutenkin
kuin pelkästään öljyt vaihdetaan liian harvoin?

Onko kukaan vaihtanut esim. suihkun kärkiä säännöllisesti, esim 300 tkm välein?

Itse ajellut suht pitkään noilla toyotilla, ja yleensä lähdetty silloin kun
MINÄ haluan, ja tultu takasin yhtä matkaa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.05.2011, 12:49
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Nyt sinä tempun teit!
Tuli niin nättiä tekstiä että meinaa tippa tulla linssiin,
ja siinähän se yksi syy noihin tojotan vaivoihin tulikin, lievästi sanottuna
"huoletonta" käyttöä.
Dynastia ostettiin sillä periaattella, että jos se hajoo niin se viedään heti romikselle. Ihme kyllä kesti. Teknisesti edelleen ehkä toitsut toimii, mutta kun se koppa katoaa siitä ympäriltä sitä vauhtia, että ei kerkiä edes hitsaamaan uutta sitä tahtia. Edelleenkin HJ on ollut huonoin maasturi metsään. En oikeesti ymmärrä miksi porukka haluaa ajaa valtavalla laivalla metässä? Perän ylityskin on sitä luokkaa, että se toimii hienosti ankkurina joka paikassa ja itsellä oli se hieno orkkis vinssipeti siellä nokalla niin se keulan ylityskin oli melkoinen. Muinoin kun tuli omistettua Ramchargeri niin olihan silläkin kokoa, mutta oli siellä nokalla sitä tehoakin. HJ:sta sitä tehoa ei erkkikään löydä. Ihan mielenkiinnosta voisi joskus ostella Rangen ja kokeilla sitä metsässä. Siinäkin on autolla kokoa. Tosin HJ myötä oppi sen että mitä enemmän niitä autoja rakentaa sen vähemmän siitä tulee ikinä hilloa saamaan. Toitsulla tuo hinta kun ei nouse yhtään mihinkään vaikka mitä sille tekee. Tampiot maksaa ylihintaa niistä miljoonan ajetuista louskuista. Toista se oli kun Nivan omisti. Maksoin siitä 600€, ostin Insat alle (muutoin vakio), ajoin vuoden sillä, kolhuja tuli aika paljon lisää, korjauksiin meni todellä vähän rahaa ja sain siitä 1500€ hilloa kun myin sen + Chevyn Caprice Classicin kaupan päälle. Minkä eräs eräs palstalainen sitten osti itselleen.. Eli Ladan omistamisella sitä vasta hilloa nettoaa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.05.2011, 14:42
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Itseasiassa unohdin tuon Dynastian. Se oli kyllä mielenkiintoinen yksilö. Sekin oli yllättäen täysin läpimätä. Ilma vaihtui hyvin ohjaamossa kun koko keulasta puuttui pellit. Hyvä että penkit pysyi paikallaan, vaikka oli aivan päivän tuore leima kun ostin sen. Mutta muutoin se oli kyllä erittäin positiivinen yllätys. Koskaan en öljyjä siihen vaihtanut tai edes katsonut oliko siellä öljyä. Silti sillä veivattiin 30tkm. Vaikka se oli sillä vahvalla vapari 2.4 koneella niin jaksoi hyvin lavalla kuskaa domingoa ja perässä vetästä trailerilla toista. Muistelisin myös että se meni kohtuu pienellä. Kantavuutta, eikä vetokykyä ollut kummankaan kuskaamiseen, mut silti jaksoi. Samaten se jaksoi hienosti roudaa n.1500kg hiekkaa, vaikka lavan kantavuus oli vain 600kg. Tosin renkaat antautui takaa. Siitä sai vielä saman minkä maksoikin Tosin uusi omistaja ei koskaan leimannut sitä enää. Se edelleen seisoo sen pihalla. Mut en silti kyllä haluaisi toista samanlaista tilalle. Oli se sen verran hirveen näköinen virtys. Emäntäkin häpesi liikkua sillä
Alunperin ajattelin olla kommentoimatta koko topicciin, koska mielestäni ei ole olemassa selkeästi parasta autoa tai automerkkiä(koska on erillaisia käyttötarkoituksia) vaan kuitenkin tämä kertoo jo jotain -> ei voi olla huono.

Kertokaapas joku muu merkki ja malli, joka kestää samanlaista käsittelyä(jotta ei nyt sitten ihan tuuli huulia heiluttelisi niin tämä tullaan sitten kokeilemaan ja kertojahan vastaa kustannuksista) Tuo sitten jos hävettää liikkua jollain "autolla" ei ole todellakaan auton vika vaan kyse on ihan omasta itsetunnosta.

Niin ja tuosta ruostumisesta tuokaas alukuperäisissä pelleissä oleva 80-luvun mersu, audi, volkkari, fiude tai jokin haluamanne merkki(henkilöauto/paku paperit), jolla todistetusti ajettu yli 600tkm (moottoria/vaihteistoa ei saa olla vaihdettu) niin minä tuon purettavaksi menevän umpilahon HJ:n ja vertaillaan hieman kumpi se pahemmin laho on ja tuo hojakka sitten on TOSI laho.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.05.2011, 15:37
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Pakko pikkusen vastata tähänkin vaikka ei pitäny Mutta kyllä Hojot on varmasti kestäviä kikkareita mutta yhden asian haluaisin tietää...Mikä helkutti niissä maksaa? Varmaan vähän samaa vikaa kun muissakin "laatumerkeissä" että se nimi on hinnantakaus.

Aivan satavarmaan on se että jos tötteröllä on ikää pitkälle 20 vuotta ja ylikin oli merkki mikä tahansa niin kyllä ne melkein kaikki hajoaa jossain vaiheessa aivan totaalisesti tai sitten sillä tavalla että joku sen vielä elvyttää ja luonto kiittää kun kierrätetään.

Itsellä on varmasti ollut kaikki merkit joita eniten haukutaan ja kuitenkin useammin minä olen saannut muita tienposkesta hakea kun minua on hakeneet muut .

Mitään en paremmuuksista rupea väittelemään mutta uskon että suurin osa vanhojen suhteellisen vakioiden hoijakoiden hinnasta on tunnearvoa kun se joskus aikoinaan maksoin niin helvetisti.

Katsoin tuossa vuoden 1999 auto ja kuljetuslehteä ja siinä oli Hj myynnissä 300tkm ajettuna ja hinta sama kuin nykyään tosin markka arvoisena noin 50.000 markkaa ja tänä pvänä 600tkm ajetusta hojosta joku pyytää herkästi sen 10000€ joten kai se hinta jotenkin on pysynyt tai sitten osa ihmisistä on laittanut vahingon kiertoon kun on tullut maksettua liikaa rakkaasta vanhasta peltilehmästään.

Kuten sanoin että kaikki on yhtä paskoja kun ovat vanhoja ja ihmiset vaan jostain oudosta syystä minä itse mukaanlukien rakastan noita romuja(lue ei ole varaa parempaan) joten tämä keskustelu ei lopu ikinä.

Kiitos ja anteeksi

P.s:En aja Toyotalla
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.05.2011, 07:45
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HANE Näytä viesti
Kertokaapas joku muu merkki ja malli, joka kestää samanlaista käsittelyä(jotta ei nyt sitten ihan tuuli huulia heiluttelisi niin tämä tullaan sitten kokeilemaan ja kertojahan vastaa kustannuksista) Tuo sitten jos hävettää liikkua jollain "autolla" ei ole todellakaan auton vika vaan kyse on ihan omasta itsetunnosta.

Niin ja tuosta ruostumisesta tuokaas alukuperäisissä pelleissä oleva 80-luvun mersu, audi, volkkari, fiude tai jokin haluamanne merkki(henkilöauto/paku paperit), jolla todistetusti ajettu yli 600tkm (moottoria/vaihteistoa ei saa olla vaihdettu) niin minä tuon purettavaksi menevän umpilahon HJ:n ja vertaillaan hieman kumpi se pahemmin laho on ja tuo hojakka sitten on TOSI laho.
Broidilla on vuoden 89 Subaru Legacy. Täysin alkuperäisissä pelleissä. Eikä ole mätä. Johtuen siitä että sitä on ruostesuojattu säännöllisesti edellisen omistajan toimesta. Mittarissa oli muistaakseni reilu 200tkm. Tosin edellinen omistaja sanoi että yksi ruoste paikka löytyy ja se oli oven alalaidassa oleva pieni ruostelaikku. Tuntui aika paljon vaivaavan edellistä omistajaa. Auto maksoi huikeat 800e. Varaosiksi ostettiin toinen vuoden 89 Legacy, jolla se itseasiassa ajelee tällä hetkellä ihan vaan sen takia kun se toimii. Kummassakin pelissä samat varusteet, mut tuossa toisessa ei toimi vakionopeuden säädin. Se on kyllä läpi mätä, eikä mene seuraavasta leimasta läpi. Mutta mittarissa on 500tkm ja kaikki toimii. Myös kaikki alkuperäiset varusteet. Mm. vakionopeudensäädin, sähköinen kattoluukku, 4x sähköikkunat, sähköpeilit, keskuslukko ja sähköjakkara (ollut muuten 80-luvulla ihan kivat varusteet, kun aika harvassa 90-luvun pelissäkään ei ole tuollaisia). Moottori ja vaihdelaatikko alkuperäisiä. Tuolla pelillä se on veivannut jo 20tkm, eikä ole öljyjä edes vaihtanut. Lisännyt vaan tarvittaessa. Siitä outo peli että pihaan ei ilmesty edes öljyläikkiä, eikä missään koneen kyljessä näy vuotoja. Sit kun se joku kaunis päivä laukee niin koko auto menee purkuun ja romikselle loppu koppa. Mut hyvä todiste, että muutkin kuin toitsu kestää ja kestää ;-) Hieman offtopic, mut tietääkö kukaan mitä tuollainen peli on maksanut uutena verrattuna vaikka Audi 100 malliin? Farkku malli ja 2.2 kone.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.05.2011, 09:30
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HANE Näytä viesti
Kertokaapas joku muu merkki ja malli, joka kestää samanlaista käsittelyä.
Menee hieman ohi aiheen mutta aikanaan Lada oli kova peli toimimaan. Isän työkaveri sai vanhan romun Ladan (1200 L tai jotain) jonkun autokaupan kylkiäisenä, vaikkei olisi sitä edes halunnut. Isäntä ajatteli, että ajetaan nyt sitten Ladalla niin kauan kun kulkee. Oli muuten Mersu muutoin alla, eli muutos oli aika iso. No, isäntä ajeli pitkää työmatkaa Ladalla koko kesän, syksyn, talven ja vielä seuraavan kesän. Sitten muisti katsoa, onko koneessa öljyä. Ei kastunut öljytikku, joten laitteli litran pari lisää. Lopulta Lada kesti 3 vuotta ja karvan alle 100000 km (siis sata tuhatta) pelkällä moottoriöljyn lisäämisellä. En enään muista, mikä siitä hajosi mutta lopulta Lada pääsi ansaittuun lepoon paikalliselle romuttamolle. Ja sieltä se varmaan levisi osa kerrallaan taas käyttöön.

Tästä on tosiaan aika kauan aikaa, ei noita lattarautoja paljoa enään tien päällä näy.

Niin ja katsastuksesta tuo romu meni aina kerrasta läpi, mikä sinänsä oli ihme.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 17.05.2011, 15:22
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Nohnoh. Ensinnäkin mulla on faktaa heittää kehiin, koska olen toitsun paskan omistanut. Se oli mätä paska, mikä mätäni lisää vaan vaikka kuinka hitsaili. Täysin paska metsässä. Tehoa siitä ei löytynyt hakemallakaan, joten se oli maantielläkin täysi paska. Hyvä että traktoreista ohi pääsi.

Mitäs muuta automerkkiä olen hehkuttanut? Kyllä muakin vituttais 14 toitsua omistaa. Itse olen kuitenkin aika monta muuta maasturiakin omistanut ja monia muita autoja myös. Veikkaan että lähemmäs 60 autoa on tullut omistettua Joten siitä kyllä huomaa ne totaalisen paskat autot ja toitsu on yksi niistä.
No sullahan onkin nerdo niin kova vaatimustaso, turbonkin pitää olla hitsattu kiinni, noh jokainen puhuu omista kokemuksistaan ja minä ainakin pärjään tuon oman hojoni maasto-ominaisuuksilla ihan mukavasti, joten se kelpaa mulle, eikä tehotkaan ole viimeaikoina kesken loppuneet.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 17.05.2011, 16:36
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Vai tämmönenkin topikki on olemassa....

Enpä nyt tiedä, onko noi paskoja vai parhaita.. Mulla Hillevi on toiminut ihan hyvin. Onhan se pariin kertaan (kohta) jo rakennettukin minun toimesta, mutta silti sitä on jaksanut räpiä. Hojoonkin olen ollut niin tyytyväinen, että taidan elvyttää tuon puolimiljoonaa jyränneen mörön takaisin liikenteeseen.. Ruostettahan noissa molemmissa on ihan liikaa ja kohtuu rumiakin ne ovat, mutta mikäpä puolimiljoonaa ajettu, offauksessa myllätty Hojo ja yli 300tuhatta ja loppujen lopuksi kaivoksessa viimeisen niittinsä saanut Hiluxi ei olis.. Niin, onhan tuossa FJssäkin ruostetta ja rumakin se on, mutta se on taas vuosimallia 70-jotain ja heinikossa mukavaksi marinoitu.. Ja RJkin on ruma ja tehoton paska, kun siitä puuttuu perät ja moottori..

Mutta jos noista nyt jonkun kehtais rakennella kuntoon, niin kivaahan se taas olis myllätä Ja äkkiseltään en nyt keksi yhtään muuta merkkiä, joka noinkin julmaa pitoa olis meikäläisellä kestänyt, näinkin vähillä värkkäämisillä.

Ainiin.. Toi Avensis on paska.. Se on näes liian matala.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
paras paukku tjl Chit-Chat 77 12.10.2007 22:50
Paras grillimakkara JakeHammer Chit-Chat 95 16.07.2007 06:35
Paras metsäauto Discovery Tekniikka & Jutustelu 41 20.08.2005 17:29
Paras safarirengas? Julle Tekniikka & Jutustelu 20 03.08.2005 06:07
Microsoft on paras! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 14:25


Sivu luotu: 04:21 (GMT +2).