Vakio C4 koneeseen ei kannata haaveilla. Vaatii muutoksia. Hinta ei nouse ehkä 20Ke hintoja, jos osaat tehdä itse. Tiedän juuri työn alla olevan C4:sen. Hommaa vanin lohko, uusi kampiakseli 383 sroukerina, nokka-akseli, jossa overlap on 0.Takomännät, Turbot, välijäähdytin, pakosarja mallia omavalmista.Kannet, bensiinisuuttimet/isommat linjat ja hieman muita kilkkeitä.
Ahtopaine pitää saada n.1,5k jotta tehoa saadaan n.800hv ja vääntöä n. 1000nm. Silloin Bi turbo saadaan oikealle tehoalueelle, jos halutaan täysi hyöty moottorista.
No, sitten vaihdelaatikko pitää vahvistaa titaanikuorin ja kaikki sisäkilkkeet vahvemmat. Kardaani, perä vetoakselit eivät kestä kuin n.alle 500hv ja jos alla on sliksit, eivät sitäkään lähdöissä. Kaiken kaikkiaan tulee aika kallista ja voi varautua siihen, että remonttia saa tehdä. No jauhesammutin, konehuoneeseen syntyy iso lämpökuorma, joten jonkinlaista jäähdytys scooppia kansii harkita nokkapeittoon. Ahdasta tulee olemaan. Toinen turbo istutetaan laturin paikalle ja laturi ilmapumpun paikalle ja ilmapumppu mäkeen+ siihen liittyvät rensselit. Toinen turbo istutetaan kompressorin paikalle ja kompura mäkeen. Välijäähdyttimet keulaan, pitää valmistaa itse, jotta mahtuu.
Että semmoista.....
Note! This message was posted anonymously!
|