Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.05.2011, 23:23
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Mitäs huomion arvoista etanolille moottorin rakentamisessa tulisi ottaa huomioon?
O-renkaiden vaihto?
Tulpan lämpöarvo?
Katsastusmääräykset?
Joku muu, mikä?

Vielä jos tuota etanolia saisi täältä Lappeenrannastakin niin olisi kyllä varteenotettava vaihtoehto polttoaineeksi.
Aloitetaan siitä, jotta kaikkea pitää muuttaa ja aika paljonkin toisissa paikoissa
Eli moottoriöljy pitää etsiä alkoholi käyttöön soveltuvaksi, koska palamisessa muodostuu vettä hyvin suuria määriä ja sitä tulee menemään öljyn sekaan "paljon"

Männänrenkaat kannattaa hommata, "KOVINTA MAHDOLLISTA"-laatua, koska palamislämpötila tulee olemaan alhainen, joten männänrenkaat ovat kovilla + voitelu on heikkoa, koska vettä muodostuu myös (ja sehän kuumassa pinnassa hyvin voiteleekin!!)

Männät taotut ja poraus/hoonaus minimin minimi-rajaan, jottei ala kone heti kolkottamaan. Koneistamot yleensä mitottavat, kun ilmoittaa jotta on "pirtumoottori"

Öljypumppu suurteholliseksi, jotta saa rasvat lämpenemään omalla liikkeellään, koska moottorista ei lämpöä irtoa!

Venttiilit rosteria ja istukat "yber"öky-tajuttomat- timantin-kovat jotta kestää kulutusta edes hetken.


Polttoainepuoli, muuta pumppu 2xtehokkaammaksi ja suuttimet on vaan etsittävä sopivat. Alkuperäiset ei riitä ja aukioloaikoja pidentämällä poltat vaan boxin pääteasteen (lue; suutin -kela- on pitkään auki, jolloin pääteaste -kondensaattori- varautuu voimakkaasti ja ja lyhyt sulkuaika ei ehdi purkaa pääteastetta, jolloin se alkaa kuumenemaan ja sitten palaa pas2...)

Polttoainetta saat tilattua ALGOL-merkkisenä esim:
http://www.algolchemicals.fi/tuoteli...tuote=10960095
Ja siihen saatavana lisäainetta joka voitelee hivenen paremmin ylintä männärengasta. (löytyy US-vauhtikaupasta, tai joltain TAFC suoraanajo porukalta)
Lisäksi kannattaa lisätä nitroa 1-2% syttymisen paranemiseksi.

MUUTA:
- alumiinia ei saa olla polttoainelinjassa, koska metanoli syövyttää alumiinin hetkessä
- O-renkaista ei kannata olla huolissaan, enemmänkin polttoainelinjasta, kun metanoli on syövyttävää ainetta (muovi hyvää tavaraa)
- pakoputkisto rosterista
- eipä ole ainakaan lämpöongelmia
- soppaa palaa sitte aika lahjakkaasti, jos ottaa vähääkään enemmän tehoja...
- osta ominaispainomittari, jotta näkee polttoaineen kunnon (otta innokkaasti vettä itteensä ilmasta)

Noi nyt nopeesti ulkomuistista...

__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.05.2011, 00:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Männänrenkaat kannattaa hommata, "KOVINTA MAHDOLLISTA"-laatua

Männät taotut

Öljypumppu suurteholliseksi

Venttiilit rosteria ja istukat "yber"öky-tajuttomat- timantin-kovat

Polttoainepuoli, muuta pumppu 2xtehokkaammaksi

Lisäksi kannattaa lisätä nitroa 1-2% syttymisen paranemiseksi.

- pakoputkisto rosterista
Kiinnostais tietää mitenkä esim. edelliskoppasen Focuksen etanoli-version moottori eroaa tavallisesta, ihan samanlainen kampe joka puolelta, mutta eipä sinne sisään näe. Ruottalaisethan näitä E85-autoja on harrastanu jo pidempäänki.

Tuntuu monet ajelevan ihan tavan autoilla sen kummemmin muuntelematta E85:lla jopa kymmeniä tuhansia ilman murheita. Mikin ohjeet tuntus sopivan paremmin johonkin kisakoneeseen.

Tämmönenki sivu osu silmään: www.fuelflexfinland.fi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.05.2011, 10:07
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kiinnostais tietää mitenkä esim. edelliskoppasen Focuksen etanoli-version moottori eroaa tavallisesta, ihan samanlainen kampe joka puolelta, mutta eipä sinne sisään näe. Ruottalaisethan näitä E85-autoja on harrastanu jo pidempäänki.

Tuntuu monet ajelevan ihan tavan autoilla sen kummemmin muuntelematta E85:lla jopa kymmeniä tuhansia ilman murheita. Mikin ohjeet tuntus sopivan paremmin johonkin kisakoneeseen.

Tämmönenki sivu osu silmään: www.fuelflexfinland.fi
Polttoaineen vaihto onnistuu varsin vähillä muutoksilla, eli ruiskutuksen ja sytytyksen säätö + mahdollisesti isommat ruiskutussuuttimet. Noi Mikin listaamat jutut soveltuu EHKÄ johonkin yber-kiihdytysautoon, josta revitään 1000 hevosvoimaa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.05.2011, 11:19
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Kyllä noi syöpymiset kannattaa silti ottaa huomioon, bensatukki ja linjat varsinkin.
Ohjelmoitavalla boksilla saa säädöt kyllä penkissä kohdalleen.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.05.2011, 12:30
MK MK ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.03
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 1.337
Perusasetus

Mikki on nyt sotkenut etanolin ja metanolin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.05.2011, 14:23
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MK Näytä viesti
Mikki on nyt sotkenut etanolin ja metanolin.
Joo, väsyneenä selasin läpi ja tuo "viina" paistoi silmään, joten muutos koskee METANOLI konetta...
Anteeksi siitä!!!

E85 muutokset on aikas paljon lievempiä! Mutta tuo etanolin syövyttävä vaikutus kannattaa huomioida, kuten myös lisääntyvä veden määrä pakokaasuissa, joka muuten turboahtimessa vaikuttaa mielenkiintoisiin asioihin, koska alentaa pakokaasun lämpötilaa melko voimakkaasti!

Ja tulihan tuota 3000hp viinamoottoria ihan tarpeeksi ruuvattua...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 5 17.04.2011 17:00
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa Pörö O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 21 13.02.2010 21:22
Ostettu 8"-10" x 15" (beadlock/ilman) vanteet - 6x5,5" jaolla Räjä O/M/V Renkaat ja vanteet 7 26.02.2009 18:29
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" Cam1lla O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.11.2008 19:28
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 11 25.09.2008 13:43


Sivu luotu: 12:00 (GMT +2).