Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #5  
Vanha 25.04.2011, 07:27
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Yllä olevat ehdotukset hyviä, tietty ohjauksen pallonivelet kannattaa tarkistaa kans. Jos joutuu vaihtamaan niin laittaa uusiin samalla rasvanipan, että kestää pidempään.

Olkatappine "preloadista" en tiedä, ei oo tullut koskaan kalavaakalla noita säädettyä, mutta mahdollinen välys tietty pois ja hieman nihkeän puolelle, ei kuitenkaan jäykäksi. Jos ei liiku tasaisesti niin laakerit vaihtoon (siinäkin tapauksessa että välystä on tullut paljon, ei ne laakerit silloin enää kunnossa ole).

Olikos sulla tässä millanen simpukka? Rangen tehostetussa simpukassa on välyksen säätö, siinä simpukan päällä mutteri jonka keskellä pultti, olikohan kuusiokolo. Välystä voi säätää vähemmäksi, mutta ei saa mennä jäykäksi "reunoilla", ohjauksen osat kun kuluu tietty siitä keskeltä eniten, harva ajaa suurinta osaa ajoistaan ratti linkussa.

Jos sektorivarren pallonivel on väljä, niin vanhanmallisessa taitaa mennä koko varsi uusiksi, uudempiin saa vaihdettua sen pallon ja ne hilppeet siihen ympärille.

Minkä mallinen ohjausakseli on? Kaasarikoneiden alkuperäisessä ei taida olla "rättiniveltä", mutta ristikoita on 2, kaipa nekin voi mennä jäljiksi ajan kanssa. Ristikoissa ei ole rasvanippaa, joten lopullinen/elinikäinen voitelu on suoritettu jo tehtaalla.

Efi-laitteissa on rättinivel (kumi) ohjausakselissa, ja se on aika liki pakosarjaa, palaa paskaksi (haurastuu) näköjään niitäkin. Osassa on tehtaan jäljiltä suoja rättinivelelle, ettei pakosarhan hehku ihan suorana pääse polttamaan sitä kumilärstäkettä.

Voblaus tarttee siis käsittääkseni väljää jonnekin, jos ei mitään selvää yksittäistä vikaa löydy, niin sitten välyksiä voi olal vähän monessa paikassa, ja nämä kaikki yhdessä sitten ovat tarpeeksi.

Jäykemmän ojhausiskarin vaihto vois ehkä auttaa. Olihan varsinaiset vaimentimet kunnossa?

-Paavo

Viimeksi muokannut Paavo : 25.04.2011 07:30
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu VÄHÄN KAIKKEA VooDoo Jeep O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 12 14.04.2010 19:49
m: vähän kaikenlaista vertti O/M/V Muut 14 27.02.2008 22:43
M:Vähän raskaampi maastoperäkärry h. 500 e/kpl MouhijärvenMies O/M/V Ajoneuvot 1 23.02.2008 14:46
Vähän OT: Automaattiöljystä Niko Tekniikka & Jutustelu 8 20.10.2006 11:07
Jeesatkaa ny vähän!!! Rudolf This And That 0 05.05.2002 03:41


Sivu luotu: 06:44 (GMT +2).