![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Teillä on siellä hiekkalaatikolla ne kaikki pelit ja vehkeet mistä täällä saa vaan unelmoida... Toi LJ(?) näyttää namulta!
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.toyota.com.sa/en/gallery.asp?model_id=18 http://www.toyota.com.au/landcruiser...still-powerful 70-sarjalaisia kuutos ja kasi koneilla, jäykällä etuakselilla, ja viisi pulttisilla pyörillä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Jussi ei mennyt putkeen
Meinasi käydä ehkä pahemmin mutta selvittin säikähdyksellä. Laittelin Jeeppiin sähkövesipumpun ja tein 3 flektisen puhallinsysteemin, ja sitä piti lähteä tietysti dyyneille kokeilemaan että toimiiko? No, ihan ensiksi, ei riitä. Seuraavaksi menee 3-rivinen syyläri tilaukseen. Kun ulko (ja sisä) ilman kämpötila on 44-45 astetta niin tienpäällä on OK ilmastoinninkin kanssa mutta kun pudotetaan paineet ja lähdetään hiekalle niin lappu lattiassa ei voi viittäminuuttia pitempään ajaa.
Tähän "lappu lattiassa" juttuun meuinasi sitten kompastua, kirjaimellisesti. Oli ihan kivaa loivaa loikkaa uudet nelipistevyöt tiukalla kunnes varoittamatta tuli sellainenauton mittainen 3-4 metreinen pudotus. Oli vaan liian lyhyt että olisi voinut hienosti laskeutua dyynin jyrkälle rinteelle ja tulin keula edellä kuopan pohjaan. Jotenkin olen luullut että hiekka on pehmeää mutta nyt tiedän, ei ole. Turvatyyny tuli käsivarsille, kabiini täynnä savua, mutta ei muuta siinä ihan heti. Itse pysyin siististi penkissä eikä oma nenä ollut lähelläkään turvatyynyä, vyöt piti hienosti. Jeepin runko kyllä vähän nitkahti, A pilari nousi ylöspäin ja nyt kuskin oven välistä mahtuu keskikokoinen rastas lentämään sisälle niin halutessaan (liioittelua- vain tuuman rako yläreunassa!). Positiivista on se että pienen korotuksen jälkeen ratti oli hiukan vinossa kun panhardi on orkkis, mutta nyt ratti on suorassa. Vasta tänään huomasin että eturekkari jäi sinne dyyniin, tultiin siis melko nokalleen, mutta ei kuitenkaa mennyt keulan kautta nutulleen. Uusi rekkari maksaa vain 20 euroa joten sai jäädä etsimättä vaikka paikka on syöpyny verkkokalvolle että sen kyllä löytäisi halutessaan. Mitä opin: kunnon turvavyöt ovat vaaralliset, en milloinkaan olis lähteny hyppyyttämään orkkisvöissä. Eikä niissä olisi pysynytkään. Tarttee nyt oikeasti saada ne kaaret sisään, olen niitä jo parivuotta suunnitellut! Ja suunnitella missä parkkihallissa tunkkaisi A-pilarin vähän alaspäin. Tuulilasiasi jäi ehjäksi. Mutta hauskaahan tämä silti on! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Turvallisuuden tunne lisää selvästi riskinottokykyä
Eli otti siis ns. kunnon takakorkeet ja pattisuoran jako meni sekaisin.
![]() Täytyy olla aika aikamoinen luotto itseensä ja laitteenseensa kun vetää naru kireellä pimeältä nypyltä tuntemattomaan ![]() Tosin noissa tilanteissa pitäisi tietää miten peli käyttäytyy kun hyppää. ![]() Eli jarrulla keula alas ja hapella, toivottavasti keula ylös. Toimii ainakin 2-pyöräisissä. Nelipyöräisissä (löysällä alustalla)viisaampi sitoo nypyltä jarrulla niin ei ota takakorkeita. ![]() Onneksi selvisit pienillä vahingoilla. Viimeksi muokannut H_Nietu : 25.06.2011 19:40 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No ei se ollut hyppy ihan pimeään, hiekka näytti jatkuvan ja jatkuikin sen kolon jälkeen mutta se tuli yllärinä että pätkä dyyniä puuttui siitä välistä. Ja se tuli niin nopeasti ettei siinä ehtiny mitään jarru-kaasu kikkailua edes selkäytimen jatkeeseen. Vauhdista en osaa sanoa muuta kuin riittävästi.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Tiedän kokemuksesta miltä se tuntuu
4-pyöräiset:
Ei tosiaankaan hyvältä. Mun tilanteessa incar vidosta näkee jo kun yleisö pakenee ![]() ![]() ![]() Oli muuten tosi nopee talvella kun sai hyvillä renkailla kaiken voiman tiehen. Korvien välissä tuntui hitaalta kun ei sutinut mutta kello oli toista mieltä. 2-pyöräiset Pattisuoralla hypyn jälkeen isänmaata syleilleenä toivon kaikille ettei jako mene sekaisin. ![]() Kokemus (lue siperia) opettaa ![]() Viimeksi muokannut H_Nietu : 25.06.2011 20:33 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suomi uutisia maailmalta | ZeiZei | Chit-Chat | 0 | 02.10.2008 21:07 |
Tupakkamiehille/Naisille uutisia | Rotta-Racing | Chit-Chat | 0 | 23.06.2008 21:05 |
Uutisia Vartiotornin takaa | Lars | Religion | 3 | 29.05.2004 02:37 |
Uutisia maailmalta | Jeeper | Linkit | 4 | 11.01.2004 15:10 |