Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.04.2011, 21:14
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

jos tosiaan jotain meinaat kiskoa niin unohda LN110, melko synkkä vakiona, ilman kärryäkin. Itellä oli turbotettu, sillä veti mukavasti.

oisko ollu vm98-01 on 2.4L TD moottori, ihan erimaata jo kun vapari. Mutta tiisseli maistuuu.

Jos suinkin pudjetti salliii niin kattelisin ehdottomasti 2.5L D4D moottorin, vuosimallikin nuorenee aika paljon jolloin mahd. ruosteremontit siirtyy hieman kauemmaksi.no

edit.
Lukoista sen verran että ennemmin panostaisin kunnon vinssiin kuin lukkoihin, vinssi kun auttaa sut liikkeelle 99% varmuudella, kun olet sudittanut auton lukot kiinni mahastaan jumiin.

edit2.
Neliveto kannattaa ainakin koittaa huolellisesti, pitkällä nelikolla useammasta erivauhdista himmailla kaasua, moottorijarrutella, vedättäää, jne, kuuluuuko jurinoita tai kolinoita.
Sitten toki nelikko päällä, tiukkaa ympyrää hitaasti ajaen, naputtaako vetonivelet?
Kardaanit kandee vilasta läpi, varsinkin etukardaani jos on tuplanivel. Välyksiä tosin keskipallosta vaikea havaita. Mutta yrittää kannattaa.

__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200

Viimeksi muokannut Vilkutin : 05.04.2011 21:21
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.04.2011, 21:51
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
jos tosiaan jotain meinaat kiskoa niin unohda LN110, melko synkkä vakiona, ilman kärryäkin. Itellä oli turbotettu, sillä veti mukavasti.
Miten niin synkkä...Vetelin omalla sellaista n. 3000kg kolmeakselista työmaavaunua,ihan kohtuullisesti jaksoi pitää 60 vauhtia Tosin kolmosta isompaa pykälää ei voinut käyttää missään...

Miksiköhän valurautakansi ja kaikki etukammiot oli halki,ja vielä vaparina...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.04.2011, 22:00
Holle:n Avatar
Holle Holle ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.06
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 659
Perusasetus

No se 2,4d turbollakaan mitään mulla ainakaan vetänyt, ainakaan ilman lämpöongelmia
takapyöriltä kehitti ilman välijäähyä tehdassyötöillä kait 86 heppaa, meni kyllä tyhjiltään mutta kärry perässä nosti heti lämmöt ylös eikä edes kummosesti kulkenut. HJ61 vetää kyllä tuossa hintaluokassa kärryä ihan erilailla. Itse vetelin venettä d4d avensiksella ja vain nostorampit hiluxilla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.04.2011, 08:58
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Kiitoksia kaikille mielipiteistä, tuli tarpeeseen hillitsemään kasvavaa kuumetta..

Oman kulkineeni kun myin toissapäivänä..

Alan kallistua tuon D-4D:n puoleen. Eikös se ole sama pata kuin hiacen vastaava d-4d? Lankomiehen hiacella ainakin heppakoppi liikkui suht sujuvasti.

Mutamies: Ilmeisesti foorumilla on joku systeemi, että uusi jäsen ei voi laittaa yksityisviestejä kuin max 2 tietyn ajan sisään, siksi ei vastausta ole kuulunut mun suunnalta. Jahka se tunnukset aukee kunnolla, vastailen, tai voit laittaa toisen osoitteen mulle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.04.2011, 11:58
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

D4D on kahta eriversiota, n.102heppasta, ja 120heppasta..

Saakohan noista kaikkia lastutettua?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.04.2011, 10:11
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
D4D on kahta eriversiota, n.102heppasta, ja 120heppasta..

Saakohan noista kaikkia lastutettua?
Oikeastaan ei saa lastutettua vaan ohjelmoitavan boksin.Mutta hintaa tulee.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.04.2011, 09:48
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
jos tosiaan jotain meinaat kiskoa niin unohda LN110, melko synkkä vakiona, ilman kärryäkin. Itellä oli turbotettu, sillä veti mukavasti.

oisko ollu vm98-01 on 2.4L TD moottori, ihan erimaata jo kun vapari. Mutta tiisseli maistuuu.
Mulla on tollanen EI suoraruiskutteinen turbollinen, eikä se vakiona paljoa hyökkäile joskin sillä pärjää. Kone lämpiää toisaalta aika mukavasti talvella, joten hyviäkin puolia on.

Raskaaseen ja useen toistuvaan kärryn vetoon hankkisin kyllä jonkun tehokkaamman.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiacea hankkimassa -ja- Tekniikka & Jutustelu 0 02.11.2010 11:22
Pajerota hankkimassa... Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 10 22.09.2009 00:59
Perämoottoria hankkimassa. Rekisteröimätön Chit-Chat 9 23.08.2009 20:10
Koppimopoo hankkimassa Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 28 19.03.2004 15:06
Hankkimassa C3:sta svahnm Vuosimallit 1968-1982 10 09.03.2004 16:12


Sivu luotu: 18:51 (GMT +2).