Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.04.2011, 11:18
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Hilux on ihan hyvä. Tässä olisi hyvä kompromissimalli sun tarpeisiin. http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/3868720
Tosin ajettu jo tovin joten jotain paukuttelua joutuisi tekemään koneelle.

Hilux LN170 malleissa on turboja ja oman kokemuksen mukaan niillä jaksaa ihan vetääkkin tavaraa perässä. LN110 sellaisenaan on laiska. Mutta jos haluaa dusailla niin käväisee noutamassa jostain siihen 110 malliin 3 Litran Turpodieselin.

HJ61 on hyvä vaihtoehto mutta niitä joutuu tänäpänä jo aika rajusti remontoimaan. Tosin valmiiksi tuunattuja saa jo siihen 10K€ budjettiin + Monenlaista lisävarustetta mukaan.

__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X

Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari

Viimeksi muokannut SuurSyömäri : 05.04.2011 11:23
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.04.2011, 11:30
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Kurkkasin tuon linkin, muuten ihan hyvältä vaikuttaisi, mutta on henkilöauto.. Mikäli päädyn hiluxiin, on se melkein oltava kaksipaikkainen, niin saa lavan hyödynnettyä.

Onko noissa Ln170 jo se D-4D kaikissa? Kuinka niitä saa korotettua / pääseekö vakiona yhtään huonompaan paikkaan?

Jotain pientä osaan itekki askarrella, mutta en mitään isompaa, tosin tekemällähän sitä oppii virheistä, ja harrasteauton virkaa tulisi tuleva hankinta täyttämään, kaiken muun ohella. Ja kun auto on telakalla, niin töihin pääsee emännän kauppakirpulla..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.04.2011, 16:17
pikku-pepe pikku-pepe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.03.08
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Kuinka niitä saa korotettua?
halvat/helpot korotus hommat:
korinkorotus
isommat renkaat
näillä pääsee jo pikitieltä poistumaan

ja se kun ei riitä kovin kauaa:
sdori palikat eteen
jotkut vähän korottavat jouset taakse
isommat renkaat

ja tämäkin alkaa hetken päästä tympimään:
risukeula vaihtoon > jäykkää akselia alle
isommat renkaat

ja mopo karkaa lopullisesti lapasesta:
porttaalit ja isommat renkaat alle

lukkoa, vinssiä, turvakaaria, valoja yms omien halujen mukaan höystää niin saa mieleisen paketin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.04.2011, 16:32
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Red face

Kun olet vihreä, niin täytyy kertoa, että vakiona ihan oikeaa nelivetoa on ollut harvassa autossa.

HDJ80, G-mersu ja HJ-61 ovat kyllä niitä, joissa on suomessa ollut vakiona oikea neliveto.

Hiluxissa on avoin etuperä, ja kitkalukollinen takaperä. Ellei sitten muutamissa uudemmissa, kytkettävä takaperän lukko. Eli, jos lukkoa ei takanakaan ole, se vetää 100% vain kahdella pyörällä.

Mutta, tuon voi korjata, jälkiasennuslukoilla, jotka kyllä maksaa aika paljon, jos hyvän haluaa.

Eikä sitä ihan oikeaa nelivetoa monessa autossa ole vakiona. Noista japsi pickupeista ei missään.

Itse en etuakselia alkais vaihtamaan, ennemmin löisin vain lukon eteen ja heittäisin vakaajat mäkeen, se kopmensoi aika pitkälle pientä jouston puutetta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.04.2011, 12:35
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kun olet vihreä, niin täytyy kertoa, että vakiona ihan oikeaa nelivetoa on ollut harvassa autossa.

HDJ80, G-mersu ja HJ-61 ovat kyllä niitä, joissa on suomessa ollut vakiona oikea neliveto.

Hiluxissa on avoin etuperä, ja kitkalukollinen takaperä. Ellei sitten muutamissa uudemmissa, kytkettävä takaperän lukko. Eli, jos lukkoa ei takanakaan ole, se vetää 100% vain kahdella pyörällä.

Mutta, tuon voi korjata, jälkiasennuslukoilla, jotka kyllä maksaa aika paljon, jos hyvän haluaa.

Eikä sitä ihan oikeaa nelivetoa monessa autossa ole vakiona. Noista japsi pickupeista ei missään.

Itse en etuakselia alkais vaihtamaan, ennemmin löisin vain lukon eteen ja heittäisin vakaajat mäkeen, se kopmensoi aika pitkälle pientä jouston puutetta.
Ja ei kannata uskoa tällaista tuubaa...

Alkuperäiseen kysymykseen... Lantikalla ei ole HJ eikä Hdj malleja, ne on Tojotan mallistoa ne. No nyt on päästy viilaamaan pilkkua

LN 110 llä olen ajellu jo 420tkm Laiska, kestävä, kovakulutuksinen ja sillä pääsee kyllä sinne minne tavallinen tallaaja tarvii mennä. Huono istuin, mutta seuraajissa jo paremmat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.04.2011, 18:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Ja ei kannata uskoa tällaista tuubaa...
Joo, itse kirjoitin edellisven viestin, ei ollut tarkoitus olla noin jyrkkä.

Hiluxi on ehdottomasti loistava laite aloittajan tarkoituksiin. Pahoittelut häiriöstä, jatkakaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.04.2011, 09:41
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Ja jos jollakulla olisi myynnissä ketjussa kuvailtua autoa, niin viestiä saa laittaa allekirjoittaneelle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.04.2011, 16:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.075
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Kurkkasin tuon linkin, muuten ihan hyvältä vaikuttaisi, mutta on henkilöauto..
5-paikkainen pakettiauto
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.04.2011, 16:54
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Kuinka kallista Ln170 D4D Hiluxia olet ajatellut? Mulla vois olla myynnissä valmiiksi kolhittu ja korotettu 160th ajettu -01 mallinen vinssillä ja renkailla.


Viimeksi muokannut Mutamies : 05.04.2011 16:58
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.04.2011, 17:12
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Budjetti on luokkaa 10 ke + -joitain tuhansia. Ja jos helmi löytyy, niin säästössä on lisää.. Oliko mutamies sun ln170:ssä vetokoukku?

Mihin noissa kannattaa kiinnittää huomiota, jos käy koeajolla?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.04.2011, 17:18
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

On koukku ja webasto. Tehoboxi, 9000 vinssi, 32" renkaat, RST puskuri, korinkorotus ja vähän alustaa korotettu. Parhaillaan auto on isossa määräaikais huollossa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.04.2011, 17:29
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Jep. Onnea auton hankintaan. Toyotat on aina melko varmoja kohteita, ja ruostehan se on se joka ne suomenmaassa raiskaa.

Muilla merkeillä ajavat kehukoon omiaan, nissanissa kannattaa ottaa huomioon http://forums.offipalsta.com/showthr...ht=nissan+pick

Ja hdj 80 :ssä tämä http://slck.net/viewtopic.php?t=3079...angen*&start=0

Ja joka kerta kun joku uusi ilmoittautuu niin joku nyybi rupeaa pätemään nelivetoviisauksillaan.

Eli tasauspyörästön lukkojen puute ei varmaan kohdallasi ole olennaista.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.04.2011, 17:55
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Mutamies: En nähnyt ensin kuvaa, kun puhelimella luin. Oikein miehekkään näköiset vankkurit. Paljonko olisi pyynti? Laita vaikka yksityisviesti (tietääkseni tällä foorumilla se on mahdollista..)

Bj Andy: Kiitti Kävin aikani kuluksi koeajamassa yhtä kincappiä. Neliveto piti semmosen mekkalan jostain etupäästä, että päätin jättää väliin. Tehostin vinkui ja auto ei muutenkaan vaikuttanut sellaiselta, mitä etsin.

Lukot eivät tosiaan ole välttämättömät, olisihan ne kiva olla, mutta uskon ilmankin pärjääväni. Kun maasto on yksityistietä ja toisinaan huonosti aurattua pihaa ym. niin pärjännee ilmankin. Tarkoitus olisi, että autolla pääsee liikkeelle kelillä kuin kelillä, ja esim. metsälle kytispaikalle talvellakin metsäautoteitä.

Ja vetokoukku on siis ehdoton, koska kärryjä ja traikkuja tulee kiskottua.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 06.04.2011, 17:59
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ja joka kerta kun joku uusi ilmoittautuu niin joku nyybi rupeaa pätemään nelivetoviisauksillaan.

Eli tasauspyörästön lukkojen puute ei varmaan kohdallasi ole olennaista.
No äläs nyt Andy, ei tarkoitus ole päteä tai olla kettumainen, miten täällä on aina näin kireä ilmapiiri?

Aloittaja korosti haluavansa oikeaa nelivetoa, ja itselleni on tullut monta uutta vastaan, jotka ovat yllättyneet kun oikea neliveto vetääkin vain kahdella, mutta niinhän tekee melkein kaikki autot, joten ei ne missään nimessä huonoja ole. Hiluxi on hyvä auto tuossa mielessä.

Ja ei lukkojen ostaminen ole ihan heti edessä, se on ihan tosi juttu. Vasta sitten kun homma karkaa lapasesta , jos sittenkään. Oman maun mukaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiacea hankkimassa -ja- Tekniikka & Jutustelu 0 02.11.2010 11:22
Pajerota hankkimassa... Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 10 22.09.2009 00:59
Perämoottoria hankkimassa. Rekisteröimätön Chit-Chat 9 23.08.2009 20:10
Koppimopoo hankkimassa Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 28 19.03.2004 15:06
Hankkimassa C3:sta svahnm Vuosimallit 1968-1982 10 09.03.2004 16:12


Sivu luotu: 04:07 (GMT +2).