![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Voisko olla joku yhteensopivuusongelma? Siis että nesteen diesel toimii hyvin vaan länsiautoissa ja itäisissä se ei oikein toimi? Ne sitten oikeen omimmaksi tuntee vaan venäläiseltä asemalta saatavan polttoaineen, kun tulee oikeelta ilmansuunnalta! näin sen varmaan on pakko olla, kun ei ole mun saksalaisissa ja amerikkalaisissa dieselautoissa ollenkaan ongelmia tuon nesteen dieselin kanssa! Edit: Niin ja tietääkseni Suomeen tuodaan hyvin satunnaisesti jalostettuja polttoaineita, joten sieltä samalta Nesteen jalostamolta vaikkapa sen itäaseman polttoaineetkin on lähtöisin. Osaakohan ne sitten laittaa parempia lisäaineita sinne säiliöauton säiliöön?
Viimeksi muokannut vmt : 03.04.2011 19:48 Perustelu: pari kirjainta lisää |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Siis ongelmia ei ole ollut minkään dieselin kanssa,15 vuoden ja 350000 km kokemuksella Bj:llä menee nesteen/seon ainetta se n. litra/ 100 km enemmän kuin st 1/ teboil/ abc/rysoil aineella.
Että näin. Ja jos on auto joka vie muutenkin vain 5 litraa sataselle, ei noista mitattavaa eroa saa aikaiseksi.Mutta omalla Bertalla jolla ajetaan 140 km/päivä työmatkaa,ja aurataan talvella siihen päälle jolloin ainetta menee toista tankillista päivässä alkaa se ero jo näkyä... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kaikki lisäaineet lisätään jalostamolla hyvinkin tarkasti.
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Miksköhän Suomessa ei myydä kahta eri laatuista/hintaista dieseliä samalla asemalla, kuten lähes jokaisessa maassa keski-Euroopassa on tapana?
On esim. V-Power Dieseliä Shellillä ja jokaisella oma parempilaatuinen "teho-diesel". Hinta tietty vähän kovempi myös, mutta olin huomaavinani toisinaan että paremmin antoi löylyä ja vähemmän kulutti. Liettuasta tankkasin viime kesänä jotain perus-kuraa, millä ei vehkeet liikkunu oikein kunnolla ja kulutus sen mukaista. Sen jälkeen Puolasta tankatulla V-Powerilla jakso Toitsu taas eri tahtiin. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole tämän maan tapojen mukaista että _kansa_ saisi itse vaikuttaa asioihin valitsemalla sen mikä sopisi kansalaiselle parhaiten.....
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Yhden uuden tuotteen lisääminen Suomen jokaiselle huoltoasemalle vaatisi aikamoisen työn. Eli joka asemalle yksi säiliö lisää maan alle.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nii voisihan sitä kesällä myydä talvilaadun sijaan sitä jerkkukamaa, ja talvella sitten sitä kesälaatuna.
Mutta kuten sanottua niin ei pidä antaa kansalle liikaa valinnanvaraa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus | gikseri | Maasturiprojektit | 25 | 19.08.2011 09:34 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
Euroopan karttoja Oziin? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2007 21:51 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
C5 euroopan malli | C5 | 1 | 28.05.2003 06:22 |