|  |   | 
| 
 | |||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Poikkeuksellisesti ilman nimimerkkiä "oikotie onneen", jos pitää halvalla päästä: 1. Moottorin merkkivalo toimimaan ajastuksella eli sammuu esim 5 sek latauksen merkkivalon sammuttua 2. OBD-pistokkeesta sopivan piuhan väliin katkaisija, jolla eliminoidaan koko OBD-pistoke > katsastuksen OBD-testissä "ei yhteyttä" -> korvaava menettely: lambdan mittaus joutokäynnillä Tämä keino on tosiaan se viimeinen keino ja edellyttää, että mitatut pakokaasuarvot ovat rajojen sisällä. Ja pätee myös jälkitarkastuksessa, vaikka olisi hylätty katsastuksessa vikakoodeista. Omaa OBD-todistusta ei ole pakko tuoda edes jälkitarkastukseen ja jos kerran pistorasiaan ei yhteyttä saada, niin käytetään tuota em korvaavaa menettelytapaa Trafin ohjeiden mukaisesti. Minä en sitten tätä kirjoittanut... mutta koko OBD-testi on mielestäni pitkälti turhaa pelleilyä. 
 | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Olisi pitänyt perehtyä asiaan ennen katsastusta, oli tyhmää mennä valo palaen leimalle. Ei vaan tullut asia yhtään mieleen......   
				__________________ Tumpula Racing Team | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Ei ole laakerin vaihto paha homma kun onnistuu minunkinkaiselta tumpulalta tunnissa per puoli. Menee ihan samalla tapaa kuin iskarin vaihtaisi. Laakeri maksaa noin 15 e/puoli. Ne on kulutustavaraa. Luultavasti 406 tolppa on alapäästä kiinni puristuspannalla eli 1 pultti löysälle ja yläpäästä kolme ruuvia konehuoneen puolelta, jolla iskarin yläpää irtoaa. Koko tolppa pitäisi lähteä aika helposti jopa ilman jousipuristinta tai ainakaan ei tarvi paljoa auttaa, kun painaa alatukivartta alaspäin. Jos alapää on jämähtänyt kiinni, voi joutua antamaan vähän "lekaa ja lämpöä",,,mutta varo iskaria. En ole 406 pösöä korjannut mutta sen lähisukulaisia monenmoisia. Kaikissa sama periaate. Noihin ongelmavaloihin on keinonsa. Jos vikaa ei löydy ja auto on iltapuolella, niin kaiken maailman airbag- ja tarkastusvalot kuntoon seuraavasti. Ota virta latausvalolta ja laita joku "sisävalon viivästinrele" tms. väliin, jolla saat valon sammumaan muutaman sekunnin viiveellä. Ja "TOIMII". TT | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Vikakoodeja ei saa olla, kun viisaat kansan valitsemat päättäjät täällä ja muualla euroopassa ovat niin päättäneet, pakkohan niiden on olla oikeassa. 
				__________________ Harbor Cruisers | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Jos oikein tiukasti lakia tulkitaan niin onhan se laitonta "hävittää" se merkkivalo. Toisaalta se "hävitys" ei aiheuta kenellekkään mitään vaaraa. Autojen saastepäästöistä jotain tietävänä en usko maailman kuolevan jos tuollaisella autolla ajaa. Tämä "vika" mitä ilmeisimmin on jossain johtosarjassa tai kompuutterissa, koska merkkiliike ei ole usean yrittämisen jälkeen löytänyt autosta mitään vikaa. Ja kaikenlaisia (kalliita) osia on kyllä vaihdettu laatikollinen. Eli en pidä itseäni minään suurena rikollisena, jos hieman huijaan ja samalla autan leskirouvaa hädässä. Onko sulla huono päivä ? Vai painaako rapula päälle kun olet noin kiukkuinen ? 
				__________________ Tumpula Racing Team | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Sain lainaksi Bilteman virhekoodien lukulaitteen (CR-101 OBDII). Se  lukee kyllä tuon vikakoodin mutta ei pysty sitä poistamaan. Laite kyllä  koittaa poistaa vikakoodia mutta homma jää jotenkin kesken. Eli kesken  poistamisen ruutuun tulee teksti READ ja homma tökkää siihen. Tämän  jälkeen lukulaite ei saa enään yhteyttä auton tietokoneeseen. Mitähän tämä voisi tarkoittaa ? Onkohan vika lukulaitteessa vai autossa ? Kaveri on samaisella lukulaitteella koittanut lukea Saabin koodeja mutta ei kuulemma pelittänyt. Ettei vaan olisi kuuluisaa Biltema-laatua...... 
				__________________ Tumpula Racing Team | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Pösöistä tiedä mitään mutta sanompa oman mielipiteen kuitenkin. Viisaampien tarinoiden perusteella vaikuttaa nostajavialta. Onko öljyt vaihdettu milloin? Jos ei ihan hiljattain niin Fortet sekaan (tai pölttoöljyä..), käyttö lämpimäksi ja öljyn vaihto. Sitten merkkiliikkeeseen tms. missä löytyy OIKEA TESTERI ja koodit pois. Jos ei herjaa muutamaan päivään niin konttorille. Mitään vastuuta ei oteta mutta tuolla konstilla nostajavaivat on joskus helpottanut helkeksi. Mitään virityksiä en lähtis tekemään, jos ei noilla auta niin sitten korjaa sen oikeasti tai on ajamatta. Pakko kyllä ihmetellä että miksi sinne konttorille pitää ylipäätään mennä jos taulussa palaa ylimääräisiä valoja!? Ei se vikakoodin luku nyt niin kallista ole.. | 
| 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: 
 Tyhmäähän se oli mennä valo palaen konttorille mutta tyhmä on tyhmä. Ei ole koskaan moisia valoja autoissa palanut niin enpäs tajunnut sen olevan katsastuksen este. Tuo kyseinen valo on palanut jo vuosikausia silleen satunnaisesti. Ilmeisesti on aina katsastuksessa ollut pimeänä. 
				__________________ Tumpula Racing Team | 
|  | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | 
| Näkymä | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| MB Gee tietäjää... | jyrden | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 23.12.2010 21:08 | 
| Garmin 60CSx tietäjää? | -Jyki- | Chit-Chat | 7 | 14.03.2010 16:33 | 
| Range tietäjää? | fomoko | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 25.03.2009 08:49 | 
| Nissan King Cab tietäjää? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.03.2009 21:02 | 
| GPS tietäjää | Holle | Chit-Chat | 5 | 08.09.2008 12:02 |