Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.03.2011, 08:44
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

hdj 300:nen kytkin


Mulle sorvailtiin kanssa iso kytkin luulin että jokin meni vikaan luisti ensin aika helposti ja on aika kevyt käyttää kun kaikki pinnat on uusia kestää vähän aikaa ennen kuin ne hioutuu toisiinsa sopiviks mulla ainakin alkoi pitämään kun säikäytin sen eli auto paikalle kolmonen päälle ja kytkin ylös ja kunnon lämmöt senjälkeen ei ole luistanut lähti varmaan myös asennus rasvat poijes

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.03.2011, 09:48
titanix:n Avatar
titanix titanix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: savonmua, Finland.
Viestit: 459
Perusasetus

pittääkös siinä olla erlainen paine laaker vai käykö 80 normi laaker.mulla kävi niin että paine laakeria ei saanu muuta kun alkuperäisen onko vika siinä??pitäis maanataihin mennessä selvittää kun silllon menee takaisin sepälle tuo auto ja ottavat lootan irti
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.03.2011, 10:34
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

mulla tuli 300:sen kytkin paketin mukana uusi painelaakeri sopi paikalleen ilman ongelmia siis oli samalainen
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.03.2011, 12:26
titanix:n Avatar
titanix titanix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: savonmua, Finland.
Viestit: 459
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
mulla tuli 300:sen kytkin paketin mukana uusi painelaakeri sopi paikalleen ilman ongelmia siis oli samalainen
siis samanlainen kun entinen ? nomikä vittu se sitten tässä minun tappauksessa on ongelma ??tam gearsilla sanovat että lyhyempi laakeri on tuossa isommassa kytkimessä ja kuivusen luettelo ei tunne kun yhtä painelaakeri mallia vahvistettuun ja normaaliin kytkimeen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.03.2011, 12:47
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Se laakeri on eri varaosanumerolla toyotalla, mutta laakerissa ei ole eroa pituudessa/koossa 275/300 kytkimen osalta, saatto olla et pituus olis pari mm eroa, mut eihän sillä mitään merkitystä ole löysäähän siellä on kytkinhaarukalla/asetelman välissä jo sen verran et ei mitään väliä.

Eiköhän ongelma ole, että vauhtipyörän tasot pitäis olla katottu tosta 300 pyörästä, se ei nimittäin ole tasainen, vaan levy on pikku korotuksen päällä. tossa asetelman jäykkyydessä just noi millit sinne/tänne merkitsee, pito vaan katoaa, jos jousi ei ole alueella siinä kohtaa kun asetelma lepää ajoasennossa.

Eli siis rautalangasta väännettynä asetelman kiinnitystaso ja kytkinlevyn tasopinta ei ole sama.

Kisaukothan noista asetelmista jousivoimat mittaa ja sovittaa kytkinlevyn paksuuden mukaan vauhtipyörään kiinnitystason asetelman max jousivoiman kohdalle sen puristuksen...

Viimeksi muokannut bj45lava : 25.03.2011 12:50
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.03.2011, 15:47
titanix:n Avatar
titanix titanix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: savonmua, Finland.
Viestit: 459
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Se laakeri on eri varaosanumerolla toyotalla, mutta laakerissa ei ole eroa pituudessa/koossa 275/300 kytkimen osalta, saatto olla et pituus olis pari mm eroa, mut eihän sillä mitään merkitystä ole löysäähän siellä on kytkinhaarukalla/asetelman välissä jo sen verran et ei mitään väliä.

Eiköhän ongelma ole, että vauhtipyörän tasot pitäis olla katottu tosta 300 pyörästä, se ei nimittäin ole tasainen, vaan levy on pikku korotuksen päällä. tossa asetelman jäykkyydessä just noi millit sinne/tänne merkitsee, pito vaan katoaa, jos jousi ei ole alueella siinä kohtaa kun asetelma lepää ajoasennossa.

Eli siis rautalangasta väännettynä asetelman kiinnitystaso ja kytkinlevyn tasopinta ei ole sama.

Kisaukothan noista asetelmista jousivoimat mittaa ja sovittaa kytkinlevyn paksuuden mukaan vauhtipyörään kiinnitystason asetelman max jousivoiman kohdalle sen puristuksen...
paljokohan tuo taso ero on tuossa 300
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.03.2011, 21:15
titanix:n Avatar
titanix titanix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: savonmua, Finland.
Viestit: 459
Perusasetus

ihme korjaantuminen tapahtunut viikonlopun aikaan.mitään ei olla tehty mutta ei se ennee luista vaikka vitosella 40 vauhista alkaa vedättämään ja samaten kun 80 vauhissa polkee jarrua ja samalla kaasua niin luulis huonon kytkimen siinä vaiheessa jo luiskahtelevan mutta ei tapahtunu muuta kun savu sankkeni piissin päässä ja vauhti kiihty
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ 60 + kytkin HojoAna Tekniikka & Jutustelu 17 20.09.2010 13:28
Lj-70 kytkin jukos Tekniikka & Jutustelu 3 02.05.2010 13:01
HJ-61 kytkin JaakkoM Tekniikka & Jutustelu 2 18.08.2009 19:22
bj:n kytkin... jv Tekniikka & Jutustelu 3 09.05.2009 13:21
LJ-70 Kytkin+200 hv jukos Tekniikka & Jutustelu 3 30.03.2009 00:06


Sivu luotu: 10:17 (GMT +2).