Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Linkit

Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.03.2011, 15:29
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Harrastevälineet (oikeat mettäautot) on sitten eri asia, mutta harvapa isokenkäinen (eikä tarkoita kengännumeroa) niillä ajelee/ajelisi sellaisella puku päällä päivittäin toimipaikalla.


Mä ajaisin ainakin

Ehkäpä syy on siinä, että en ole "Isokenkäinen"

__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.03.2011, 18:43
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.075
Perusasetus

Kyllä joustaa: http://www.youtube.com/watch?v=nIapR...eature=related
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.03.2011, 19:09
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti

Uutuuven jäykkä
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.04.2011, 02:45
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tämä on alustaltaan Mersun ML, jeepin kopalla. Joten ei sinäänsä ihme ettei jousta, kun ML on mersunkin toimesta alunpitäen suunniteltu luxus citymaasturiksi. Ei maasturiksi alkuunkaan, koska G on mersun maasturi.

Uusista maastureista esim. Land Roverin Disco 3/4:han joustaa jo selvästi paremmin, siinä kyllä taitaa olla ilmajousitus säädettykkin niin, että kun toinen rengas menee sisään niin toista pukataan ulommas. Ja joustaahan uudet toyotatkin kivasti, puhumattakaan JK Wranglerin Rubiconista.

Kyllä uusia maastureita kaupasta saa, mutta kun maastureilta Suomen korkeasti verotetussa järjestelmässä poistettiin aikanaan se vero-etu, loppui myynti kuin seinään. Heittäkää turha masentelu ja höpötys pois, ettei jotain muka saa. Saa sitä, mutta se maksaa.

Poikkeuksena Lada Nivat ja Suzukit. Niitähän saa aika halvalla uutenakin.

Tässä uutta "maasturia". Kovin cityvehkeitä ovat?
http://www.youtube.com/watch?v=STt7DmJeeVc

Minusta ihan hyviä. Maailmalla maastureiksi luettavia autoja myydän nykyään enempi mitä koskaan ennen, joten en missään nimessä näkisi mitään huonoa aikakautta tuossa mielessä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.04.2011, 11:01
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

http://www.youtube.com/watch?v=ZdHWZ...eature=related


http://www.youtube.com/watch?v=Iseio...eature=related


http://www.youtube.com/watch?v=dnF-L...eature=related
__________________
Jeep


ISORY

Viimeksi muokannut KoniJeep : 02.04.2011 11:10
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.04.2011, 14:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Itseäni harmittaa eniten, että Jeep jätti Quadra Drive 2:en pois tästä uudesta GC:stä. Tai, oikeastaan, ilmeisesti siinä on edelleen samaa nimitystä kantava nelikko, mutta se ei enää perustu niihin eletronisiin lukkoihin, vaan nyt se perustuu luistonestoon kuten Toyotalla ja muillakin.

Quadra Drive 2:essahan oli Eatonin eLSD lukot, eli 100% automaattilukot, edessä, takana ja keskellä. Ja ne oli elektronisesti ohjatut, hyvin hienostuneet lukot, joten ne olivat siitä huolimatta erinomaiset myös tiellä, eivätkä haittaa talviajamista.

Tässä vähän jonkun amatöörin kuvaamaa demonstraatiota tuosta systeemistä:
http://www.youtube.com/watch?v=y1DG-P6oOGY

Noin yleisestikkin, nelivetotekniikka on se, mikä uusissa maastureissa on kova sana, verrattuna vanhoihin. Parhaista citymaastureistakin löytyy nelivetosysteemejä, mitkä voimanjaon puolesta vievät paljon pidemmälle mitä vanhojen maatureiden nelikot keskimäärin. Ei ole enää uutta "oikeaa" maasturia, joka jäisi ristiriipuntaan tai tarvitsisi suuresti vauhtia ojan ylitykseen, kun kaikissa on vähintäänkin hyvät luistonestot, joissakin vielä näitä lukkojakin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.04.2011, 14:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Noin yleisestikkin, nelivetotekniikka on se, mikä uusissa maastureissa on kova sana, verrattuna vanhoihin. Parhaista citymaastureistakin löytyy nelivetosysteemejä, mitkä voimanjaon puolesta vievät paljon pidemmälle mitä vanhojen maatureiden nelikot keskimäärin. Ei ole enää uutta "oikeaa" maasturia, joka jäisi ristiriipuntaan tai tarvitsisi suuresti vauhtia ojan ylitykseen, kun kaikissa on vähintäänkin hyvät luistonestot, joissakin vielä näitä lukkojakin.
Noin yleisesti, noi elektroniset "lukot" mitkä perustuu luistonestoon ei todellakaan korvaa oikeita lukkoja millään tavalla, ja juuri niiden kanssa on aika arpomista että pääseekö eteenpäin vai ei. Tiettyyn tilanteeseen asti toimivat toki paremmin kuin avoimet perät, mutta jos on kaks pyörää ilmassa, niin ei noi elektroniset vehkeet aina siitä tilanteesta auta yli. Siinä toimii vain ja ainoastaan 100% lukko.

Tietysti ongelma on siinä, että loppupeleissä aika harvassa vanhemmassa maasturissa on kytkettäviä 100% lukkoja vakiona - keskilukko kyllä on liki kaikissa mitä maastoautoiksi kehtaa kutsua. Takaa löytyy vaihtelevasti joko avoimia, kitkoja, tai täysiä lukkoja. Joistain harvoista sitten kytkettävä myös edestä.

Toi uudempien Grandien Quadra-Drive 2:sissa ei ole 100% lukkoja, vaikka lähelle tätä pääseekin. Sinällään varsin toimiva systeemi kuitenkin, samoin kuin vari-lok akselit. Mutta sama noissakin, ei ne oikeita 100% lukkoja korvaa.

Yksi ongelma monissa uudemmissa maastureissa on myös joustovarojen puute ja erillisjousitus (varauksin), muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Erillisjousitus toki pelittää tiellä hyvin ja tiettyyn pisteeseen asti myös metsässä, mutta siinäkin raja tulee vastaan varsin äkkiä. Joustovarat kyllä loppuu monesta jäykkäakselisestakin, koska niissä ei ole avattavia kallistuksenvakaajia. Liekö Jeep Wrangler Rubicon yksi niistä harvoista vakioautoista joista tämä ominaisuus löytyy?

Edit: niin ja piti tuosta uudesta grandistä vielä sanoa, että on asiallisen näköinen ja -oloinen laite. Jos rahaa olisi niin voisi hyvin ostaa tuollaisen dieselinä kärrynvetoautoksi. Toisaalta ehkä mieluummin ottaisin edellistä korimallia olevan, on vieläkin paremman näköinen, ja siinä on vielä jäykkä akseli takana

Viimeksi muokannut Timo_L : 02.04.2011 15:26
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 08:01 (GMT +2).